Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › lekke kleppendeksel pakking zwakke punt?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 08:33 #17245311
Frank was gister bij mij, om mijn opc te bekijken en om in te rijden.
Nu viel mij op toen ik gister de opc uit de garage haalde dat ik als je voor de motor staat rechts onder in de hoek de kleppendeksel pakking lekt.
Het gekke was toen Frank gister bij mij was, en ook zijn kap los deed om te kijken, dat op exact de zelfde plek ook hij lekkage had.
Is dit een zwakke punt?
Zijn er meer mensen met de probleem?
Is het een duur grapje om er een nieuwe pakking in te leggen?15 januari 2012 om 11:32 #17974998Klepdeksel TE vast gezet, gaan ze inderdaad lekken, dat is bij ALLE C18XE C18XEL X18XE X20XEV Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH X22XE Y22XE Z22XE motoren…
Kijk eerst maar eens of het deksel niet gescheurd is,
dan pakking vervangen, en de boutjes op 8Nm vast zetten..
Willem
16 januari 2012 om 09:42 #17974999Pakking kost niet byzonder veel. Ze hebben de mijne bij de dealer vervangen dus of ze hebben .het niet goed gedaan of die ene slang lekt daar gewoon
16 januari 2012 om 10:23 #17975000Of zal het te maken hebben met het afdichten de originele DV op de turbo.
Want dat is de enige wijziging die ik gaan heb.Nee pakking is niet zo duur dat klopt.
Maar ik vind het vreemd dat het nu pas optreed en dat ook nog na het afdichten van de originele DV op de turbo.16 januari 2012 om 10:43 #17975001Hij lekte bij mij ook al voor ik de origine DV afsloot. Daar zit het em niet in.
16 januari 2012 om 10:59 #17975002Heb ergens gelezen dat als je terugslagklepje stuk is dat er dan druk in het kleppendeksel ontstaat .
Kan zijn dat ze daardoor is gaan lekken ?
Mss effe checken of deze nog goed werkt , je kan er maar door één zijde doorblazen ;)16 januari 2012 om 13:40 #17975003Ik heb er geen terugslagklepje tussen gezet maar kompleet afgedicht met een forge blank plate.
Of bedoel je een andere terugslagklepje?
Zo ja, dan welke dan ga ik direct kijken.Verder heb ik er gewoon een Baileys DV erop zitten.
16 januari 2012 om 13:45 #17975004ik denk dat hij de terugslagklep van de carterventilatie bedoelt.
en je kleppendeksel komt niet onder druk te staan zolang de carterventilatie slang er nog op zit, dus het lijkt beetje sterk haha
16 januari 2012 om 13:59 #17975005Ik heb 3 slangen op de kleppendeksel zitten.
Dan moet dé druk enorm worden lijkt me, mocht hij gaan lekken door druk.16 januari 2012 om 14:23 #17975006@predator wrote:
Ik heb 3 slangen op de kleppendeksel zitten.
Dan moet dé druk enorm worden lijkt me, mocht hij gaan lekken door druk.ja maar waar gaan die slangen heen?
een komt van onder, je breather slang.
een gaat naar je gasklep
en een gaat naar je crossoverpijp, dus naar je turbo waardie em ook aanzuigt, dus onstaat er ook geen druk in je kleppendeksel mits deze niet verstopt zit, en daar lijkt me nogal stug want het is een vrij grote slang
dus wim heeft vast en zeker gelijk, hij zal wel te strak zijn aangedraait
16 januari 2012 om 14:30 #17975007Maar als deze te vast is gedraaid had hij eerder moeten lekken lijkt me en niet na ander half jaar.
Ik doe er zo wie zo een nieuwe op met verchroomde boutjes.
Ben gewoon benieuwd wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.
16 januari 2012 om 14:38 #17975008Zou het dan toch die grotere slang zijn?
16 januari 2012 om 14:44 #17975009@predator wrote:
Maar als deze te vast is gedraaid had hij eerder moeten lekken lijkt me en niet na ander half jaar.
Ik doe er zo wie zo een nieuwe op met verchroomde boutjes.
Ben gewoon benieuwd wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.
tja het is neit iets wat je buiten moet sluiten kwa oorzaak.
16 januari 2012 om 14:55 #17975010Ik bedoel idd de terugslagklep van de carterventilatieslang , gewoon de dunste slang achterop je kleppendeksel volgen kom je er zo op uit.
Zoals ik al heb gezegt heb ik dit ergens gelezen en effe opgezocht zie link.
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/valve-one-way-z20lex-c20let/prod_844.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Hoop dat je hier iets aan hebt :D
16 januari 2012 om 15:27 #17975011Oké dank u.
Ik zal kijken.
16 januari 2012 om 15:37 #17975012die terugslagklep moet je gewoon bestellen bij de dealer.. ik heb et laatst ook gedaan, en ik hoefde alleen maar terugslagklep te zegge en ze wisten meteen waar ik het over had. schijnt een veel voorkomend probleem te zijn dat ze stuk gaan namelijk
16 januari 2012 om 16:11 #17975013Ik heb hem los gehad en gekeken.
ik heb een soort metalen terugslagklepje er opzitten niet van plastic zoals op courtneymotorsport.
Ik kan er door blazen, wel met wat moeite, zuigen lukt niet dus lijkt het klepje wel te werken.
Misschien is de pakking wel op leeftijd… ik heb geen idee wanneer deze voor het laatst is vervangen.
16 januari 2012 om 18:12 #17975014Klepdeksel pakking wil wel eens lekken maar dan vooral ook naar de bougie gaten…
Ik heb hem een paar duizend KM voordat je hem kocht vervangen want hij begon te zweten richting de bougies (en absoluut op 8nm vast gezet want ik weet hoe gevoelig het spul is)
Dat klepje is bij die van jou inderdaad van aluminium want van de originele brak het pijpje af met loshalen (heb een keer een probleem gehad dat de auto “haalde” met stevig optrekken en heb toen alle vacuum aansluitingen en leidingen gecontroleerd) bij ons was het klepje niet op voorraad en heb er toen een universele op gezet (kon ik direct weer rijden)
16 januari 2012 om 18:24 #17975015Hey dat is lang geleden.
Ik zorg goed voor de opc.
Hij lekt niet richting de bougies, ik ga vóór de zekerheid toch de pakking vervangen, zekere vóór het onzekere.
Staat nu 142000 op de teller. Haha.
En iedereen is dol enthousiast over hoe hij nu rijd.16 januari 2012 om 19:48 #17975016Die van m’n LEL lekt daar ook.
Op de Opel testdag zeiden ze dat het niet heel veel kwaad kon doen, maar was idd een kwaaltje van deze blokken.
Op joetjoep staat een timelapse filmpje van chrispix van hoe je hem juist moet vervangen.
Zoek: Astra turbo – rocker cover gasket renewal -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.