Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › lekke condensor astra G 2004 station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2014 om 20:10 #17267405
als eerste een opmerking; de garage melde mij dat de condensor van mijn airco lek zou zijn ivm bijvullen airco systeem.
(dat kan je helaas niet zelf)nu heb ik meerdere vragen;
is er een schema/tekening etc. met een exploided vieuw van het airco systeem?
is de pomp gegarandeerd ook stuk? of weet je dat pas als hij (weer) onder druk is?
wat is verstandig? zowel de condensor als de pomp vervangen?
is gebruikt slim? of toch beter nieuw?
hoeveel werk? inschatting tijd…ik “vindt”dat mijn blok best erg warm wordt/lang warm blijft, is dat ook een “oorzaak” van de “lege”airco?
btw:de kachel/blower unit is een behr(?) en heb ik vorig jaar vervangen.
auto; astra G station 2.0 DTH automaat 300.000 km op de teller met divers rijbare plaatschade’s
(buiten mijn schuld!!) en ik wil omdat het kan hem naar de 500.000km “brengen”gaarne eerlijk antwoorden en geen grappen
bij voorbaat dank.9 augustus 2014 om 20:26 #18247051Condensor zit voor de radiateur(smal roostertje) kan een ventilator opzitten.
Deze gaan vaak stuk, heeft verder niks te maken met warm worden van de motor, airco pomp hoeft niet vervangen te worden.
Condensor altijd nieuw kopen kosten niet de wereld, voor het vervangen even je voorbumper en bumper balk eraf dan kan je er zo bij.
10 augustus 2014 om 11:39 #18247052Opel17 bedankt voor je antwoord.
10 augustus 2014 om 16:01 #18247053Toevallig heb ik afgelopen weekend zelf mijn kapotte condensor vervangen voor een nieuwe. En opnieuw laten vullen bij de airco boer. En mijn airco werkt weer zo als het hoort.
Heb zelf een goed kopen condensor gekocht bij Bogrijn.nl. Goede service je kunt met je chatten en of bellen. Betalen en 1 a 2 dagen later heb je netjes verpakt de nieuwe condensor. :thumbVoor foto’s (zie mijn topic: viewtopic.php?f=187&t=184358&start=50).
Maar de condensor vervangen is echt een makkelijk klusje. Totaal 1 uur gewerkt omdat ik geen monteur ben.
Als je een nieuwe condensor koopt. Koop meteen bij de Opel dealer 2 nieuwe o-ringen. Want vaak gaan ze lekken op de o-ringen
als de condensor vervangen word. Ze zijn helaas wel prijzig ik heb namelijk 12euro betaal voor 2 o-ringen. Maar de risico dat je
bij de vullen van de airco paar dagen later weer je airco leeg is kost veel meer. Gemiddeld om te vullen tijdens acties €50 namelijk.
Pak je oude o-ringen van je oude condensor af en rijd daarna naar de Opel dealer om 2x nieuwe o-ringen te kopen. Daarna nieuwe condensor
monteren met de nieuwe o-ringen. Daarna opnieuw laten testen op lekkage. Daarna vullen maar en plezier met je goed werkende airco.
Ik zelf heb het bij een Opel Zafira A gedaan. En heb de voorbumper niet eraf gehad. Was namelijk niet nodig. Je kunt gewoon de airco
fan er af halen voorzichtig. En daarna heb je voldoende ruimte. De condensor zit maar op 2 punten vast links – recht bovenaan. De rest
is vast geklikt zeg maar. Dan de 3 kabels loshalen. 1x airco in, 1x airco uit, 1x airco druksensor.-Ik zou zeker geen nieuwe compressor kopen. Die is waarschijnlijk nog goed. Die gaat niet meer aan als er niet voldoende
vloeistof inzit. Is een soort bescherming van de compressor.
-Ik zou persoonlijk geen 2de hands condensor kopen. Maar een nieuwe. Zie mijn topic over prijzen. Voor die prijzen
zou je geen 2de hands moeten riskeren. Vooral niet omdat je altijd het geld kwijt bent om de condensor te laten vullen.
wat ook beste veel geld kost. Zie mijn topic hierover. Merken condensor, prijzen enzo.PS: Zie mijn topic maar. Ik heb er foto’s van gemaakt. dan krijg je een indruk ervan. Maar het is geen moeilijke klus.
Ik heb het zelf gedaan omdat de kosten van het vullen duur genoeg zijn.Succes ermee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.