lekke band snelle auto vraagje

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel lekke band snelle auto vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    botssiee

Hallo,

Ik en een collage waren een beetje in een discussie en nou vraag ik het mij toch af.

Als je met een snelle auto een lekke band krijgt is het dan wel zo verstandig om er een prop in te laten schieten of kan dat geen kwaad met hard optrekken/ hoge snelheden?

En ik heb bijv. nogal platte banden (235/35zr19) kan daar eigelijk wel een prop in, want die heeft toch ook een bepaalde lengte?

arjontje
      Deelnemer

banden nooit proppen!!!!
        Maar repareren met een paraplu.

Je kan platte banden repareren. Maar bij ZR banden wordt het afgeraden.
        Maar vaak zijn die banden al kapot gereden voordat men door heeft dat de band lek is.

Bluns

Ik vraag me af waarom het niet zou mogen of kunnen?
          Heb zelf een band van me gerepareerd (215/40R17) met een mooie prop.

Ik ben van mening als je er zeker van bent dat er aan de binnenkant niets beschadigd is, dat het gerust kan met een prop.
          Heb er tot nu toe geen last van ondervonden en hij zit er toch al een half jaar in.

arjontje
          Deelnemer

@Bluns wrote:

Ik vraag me af waarom het niet zou mogen of kunnen?
            Heb zelf een band van me gerepareerd (215/40R17) met een mooie prop.

Ik ben van mening als je er zeker van bent dat er aan de binnenkant niets beschadigd is, dat het gerust kan met een prop.
            Heb er tot nu toe geen last van ondervonden en hij zit er toch al een half jaar in.

Dan mag je in je handen klappen.

Ik ben er teveel tegen gekomen waarbij er dus wel schade aan de binnen kant zat. Wat aan de buiten kant niet zicht baar was.
            En heb er ook teveel banden moeten weggooien omdat ze geplakt waren met een prop maar toch weer gingen lekken.

Ik blijf er bij, proppen is de grootse rotzooi wat er is.
            Mij kan je niet van gedachten veranderen, net wat ik eerder schreef ik heb daar teveel voor gezien.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.