Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Lekke band in zuid frankrijk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2009 om 13:31 #17211186
Hallo gisteren vanaf de camping naar het strand geweest daar een lekke band gereden, mijn eerste keer eigenlijk met mijn eigen auto. Nu kom ik daar met wat hulp van een fransman mijn band verwisselen. Want wat bleek mijn pech sleutel pas niet op mijn ziek slot, terwijl het de zelfde maar is als de gewone bout, maar de sleutel zal te los en dus was er geen kracht mee te zetten. Maar goed nu mijn vraag, ik sta op een camping ik merk dat als ik in zijn 1 de berg op trek dat ik minder grip heb. Is dat normaal bij een reserve band? Het is een continental, en ik vrees dat die band van 2002 is.
Het vreemde vind ik dat ik deze band net voor de vakantie heb late plakken, hij haalde er toen een spijker uit vreesde het gat en plakte een grote plakker aan de binnen kant. Ik vraag me nu af of hij dat gat niet had moet vullen met rubber? De banden man zei dat het zo goed was. Maar ik heb nu een lekke band maar zie niks aan de band.
Kan ik nu beter hier in frankrijk mijn band laten plakken of in nl?6 augustus 2009 om 19:29 #17508771goeie dag,
Probeer je verhaal dr spv een beetje in begrijp baar Nederlands neer te zette, want hier word ik niet heel veel wijs uit na het verschillende keren doorgelezen te hebben,
maar goed ik zal dan toch een poging doen.
ja het kan dat je minder grip hebt op bergen, daarom moet je ook vaak banden per 2 stuks vervangen. zodat je op de voorkant en achterkant ten op zichte van elkaar geen verschil hebt in het profiel hoeveelheid wat dan de idd de grip ten goede komt.
wat bedoel je allemaal met die sleutel, snap niet wat je bedoelt.
verder wat bedoel je met plakken??????? het enigste wat na mijn weten echt goed werkt is een prop in de band, daar heb ik zelf ervaring mee kan dr makkelijk 220 mee rijden en je hoeft je nergens zorgen over te maken.
nu je toch 2 banden hebt die kut zijn 1 lek 1 geplakt koop gewoon 2 nieuwe monteer die op de auto aan bijde kant 1 .. spreekt voor zich denk ik..
en de band aan de andere kant zit van de band die lek is gegaan, gebruik die als rezerve band. das mijn advies..
en voortaan zorg dat je banden 100% zijn als je naar frankrijk gaat, wegen daar zijn zo ruk…… das wachten op problemen.
hoop dat je dr wat aan hebt,
groetjes, en geniet van je vakantie ;)
6 augustus 2009 om 19:35 #17508772origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
goeie dag,Probeer je verhaal dr spv een beetje in begrijp baar Nederlands neer te zette, want hier word ik niet heel veel wijs uit na het verschillende keren doorgelezen te hebben,
maar goed ik zal dan toch een poging doen.
ja het kan dat je minder grip hebt op bergen, daarom moet je ook vaak banden per 2 stuks vervangen. zodat je op de voorkant en achterkant ten op zichte van elkaar geen verschil hebt in het profiel hoeveelheid wat dan de idd de grip ten goede komt.
wat bedoel je allemaal met die sleutel, snap niet wat je bedoelt.
verder wat bedoel je met plakken??????? het enigste wat na mijn weten echt goed werkt is een prop in de band, daar heb ik zelf ervaring mee kan dr makkelijk 220 mee rijden en je hoeft je nergens zorgen over te maken.
nu je toch 2 banden hebt die kut zijn 1 lek 1 geplakt koop gewoon 2 nieuwe monteer die op de auto aan bijde kant 1 .. spreekt voor zich denk ik..
en de band aan de andere kant zit van de band die lek is gegaan, gebruik die als rezerve band. das mijn advies..
en voortaan zorg dat je banden 100% zijn als je naar frankrijk gaat, wegen daar zijn zo ruk…… das wachten op problemen.
hoop dat je dr wat aan hebt,
groetjes, en geniet van je vakantie ;)
Hij heeft het over 1 band.
die band die nu lek is is al eerder geplakt.En omdat hij een slotbout heeft past de de originele wiel sleutel niet.
Even over het plakken van de band.
Dit valt goed te doen met alleen een plakker.
Mits het gat niet te groot is.Is het te groot dan moet je een soort van paraplu gebruiken.
Dit is een steeltje van rubber met een plakker er aan vast.6 augustus 2009 om 19:43 #17508773dat zal hij wel hebben gebruikt aangezien hij het gat “gefreesd” heeft ;)
6 augustus 2009 om 20:02 #17508774Ik zie inderdaad dat mijn nl slecht is. Ik doe het dan ook op een mobieltje op het moment.
Het is inderdaad dezelfde band. Banden kunnen nog 15.000 mee bij goed gebruik volgens de folder. Ik weet waar ik hem lek reed, want hij begon in eens herrie te maken, ik dacht dat het asfalt ruk was, maar bij 1 van de 6 miljoen rotondes merkte ik dat die lek was. Ongeveer dus 1 km op de velg gereden, moet ik nu op nieuwe gaan rekenen.
Goede raad om beide banden te gelijk te vervangen, maar heb je dan het tweede reserve ziel op het dak liggen?
Ik vind het vreemd, hij boorde het gat groter, en plakte volgens mij een platte sticker er in, misschien verkeerd gezien, vanaf de buiten kant is niks van een paraplu te zien, alleen een gat, verder geen beschadigingen, op de rest van de band, aangezien die helemaal plat was neem ik aan dat er wel een echt gat in moet zitten. Morgen ga ik naar een andere camping, ik zal daar eens zien of ik met mijn frans, duits, engels mixje de band kan laten plakken, want 220 wil ik ook wel kunnen rijden!7 augustus 2009 om 14:08 #17508775hij is gepropt ;) das opzich geen probleem.
7 augustus 2009 om 16:00 #17508776Aha mobieltje dat verklaart een hoop, d8 al miss uit belgië ofzow:P
Maar goed, nu snap ik je verhaal helemaal :) ik raad je zeker aan om daar weer te zorgen voor 5 goede banden. ben zelf toen ik wat jonger was vaak genoeg mee geweest met me ouders, en de sleur hut.
op 1 vakantie 2 lekke banden was geen uitzondering.maar in NL gebruiken ze ook niet meer overal proppen
(volgens mij omdat het te goedkoop is en ze willen omzet maken).Als je in frankrijk de band verantwoord kan laten proppen. en de wand van de band is niet beschadigd door het door rijden met een lekke band. en anders wel 2 nieuwe banden, zodat je met dezelfde profiel diepte rijdt op 1 as.
Groetjes,
8 augustus 2009 om 10:11 #17508777houd er wel rekening mee, dat proppen in de band in duistsland verboden zijn.
Ik heb er bij technisch ondezoek een waarschuwing en snelheids limiet van 130km/u voor gekregen.
dan rijdt je met een auto die 250km/u haalt, en gewoon 130 rijden op de cruise in duitsland.
Lekke band, bij mij komt er dan een nieuwe band onder.
Zit me te vaak in duitsland.
Willem
8 augustus 2009 om 17:24 #17508778origineel gepost door wim-v6
houd er wel rekening mee, dat proppen in de band in duistsland verboden zijn.Ik heb er bij technisch ondezoek een waarschuwing en snelheids limiet van 130km/u voor gekregen.
dan rijdt je met een auto die 250km/u haalt, en gewoon 130 rijden op de cruise in duitsland.
Lekke band, bij mij komt er dan een nieuwe band onder.
Zit me te vaak in duitsland.
Willem
Als je de band laat plakken zo als ik beschreven heb dan mag je gewoon dld mee in en ook harder dan 130.
De manier van plakken met een veter ,met wat lijm (prop)
is verboden in DLD.Terug naar de vraag of de band nog goed is.
Als er geen donker kleurige streep op de band te zien is dan is de band vaak nog te plakken.
Zie je wel die streep dan is de band verbrand.
of daarmee begonnen.27 september 2009 om 01:09 #17508779Het is een soort paraplu wat je aan de binnenkant inbrengt van de band, en stukje rubber wat er uitsteekt aan de buitenkant knip je door, dat slijt samen met de band:D propje van buiten mag niet meer voorzover k het weet:hmmz
27 september 2009 om 06:50 #17508780jah dat heet een prop. Maar is levengsgevaarlijk eigenlijk, beter alleen te gebruiken in scooter en bromfietsbandjes.
27 september 2009 om 15:25 #17508781origineel gepost door bbg_gendt
jah dat heet een prop. Maar is levengsgevaarlijk eigenlijk, beter alleen te gebruiken in scooter en bromfietsbandjes.Leer even lezen.
Die jongen heeft het over de wel bekende paraplu.
dat is wel goed.Nogmaals voor die gene die het verschil niet weten.
Dit is de prop:
En dit is de paraplu:
26 oktober 2009 om 12:50 #17508782wat mag nou wel in duitsland en wat nou niet ?
aan gezien ik wel een met mijn fiesta in duitsland kom en die heeft een prop in de band.
26 oktober 2009 om 18:35 #17508783origineel gepost door modfreak
wat mag nou wel in duitsland en wat nou niet ?aan gezien ik wel een met mijn fiesta in duitsland kom en die heeft een prop in de band.
In Duitsland is proppen van een band verboden.
Heb je als Nederlander een prop in de band dan mag je niet harder rijden als 130.26 oktober 2009 om 22:39 #17508784Je mag officieel GEEN prop hebben in DLD, ik kwam er met een waarschuwing vanaf, en snelheidslimiet vanaf
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.