Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Lekke achterveren astra f?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2012 om 20:42 #17253439
Ik heb vandaag de wintersloffen maar weer eens onder de Astra geschroefd, en ik zag tot mijn schrik dat de schokbreker links achter tamelijk veel olie lekt (zit olie aan de buitenkant, ongeveer 10 cm is bedekt met olie). Nu heb ik geen verstand van schokbrekers, maar ik denk dat ze stuk zijn. Gekke is echter: de auto veert nog prima.
Ook vreemd was dat ik de krik linksachter bij het vervangen van de zomerbanden veel verder omhoog moest draaien om de band los te krijgen van de grond (zo ongeveer de maximale hoogte die de krik aan kan), terwijl die rechts veel minder ver omhoog moest.
Ik had met mijn telefoon foto’s gemaakt maar die zijn bewogen en je ziet er niets op. Zal morgen ff een nieuwe maken.
Het gaat om een astra f station uit 1996, met van die oppompbare achterveren (maar die doen het niet al sinds ik de auto heb).
Kan iemand mij bevestigen of ze werkelijk stuk zijn, en waar kan ik dan goedkoop aan nieuwe komen (ik heb begrepen dat je ze het best per 2 links en rechts kunt vervangen).
Alvast bedankt!8 december 2012 om 20:58 #18082155als ze lekken zijn ze wel aan vervanging toe.
het is wel veiliger om ze alle 2 te vervangen ,anders heeft het ene wiel meer grip dan het andere.
8 december 2012 om 21:25 #18082156Originele opblaasbare dempers zijn best prijzig.. Beste zou ik ze vervangen voor standaard dempers.
Destijds vroegte ze voor een sloop demper zo’n originele nog 40,- voor.. en je raad het al naar paar weken kapot.
8 december 2012 om 21:31 #18082157voor een nieuwe monroe schokbreker betaal je ook 40 euro ,niet opblaasbaar
9 december 2012 om 15:46 #18082158nieuwe dempers monteren.
ga je zowiezo merken op een oude auto ;)kapotte schokdempers vinden je banden ook niet leuk, daar gaan vlakke stukken op komen, wat weer herrie met zich mee brengt
9 december 2012 om 16:32 #18082159@GSI Racer wrote:
nieuwe dempers monteren.
ga je zowiezo merken op een oude auto ;)kapotte schokdempers vinden je banden ook niet leuk, daar gaan vlakke stukken op komen, wat weer herrie met zich mee brengt
Dat ga je zeker merken, maar nu even een vraag van mijn kant waarom gaan je banden dat merken ?
9 december 2012 om 16:55 #18082160Doordat je banden gaan ‘stuiteren’ slijten ze dus ongelijkmatig. Daarom krijg je al snel last van vlakke stukken op de band of cupvorming. Best link, cupvorming betekent dat de nylon (of ander materiaal) radiaal draden gebroken zijn in je band. Van de buitenkant niks van te zien maar je hebt in het ergste geval kans op een klapband.
Beter gewoon 2 nieuwe dempers ;)
9 december 2012 om 16:57 #18082161aha weet ik dat ook weer :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.