Lekkage regenwater relais

Forumindex Forums Modellen Corsa Lekkage regenwater relais

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Anneketanneke
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Een vraag, aangezien ik het nergens goed op internet terug kan vinden, zelfs niet in de haynes handleiding. En ja, t gaat nog steeds over mijn schijndooie corsa b.

Wat zijn de symptomen wanneer er  water of regen door de hoeken van een slecht geplaatst raamrubber naar binnen komt? (iets waar ik nu pas achter kwam!!)

De hemel was kletsnat toen ik naar de auto ging om transport te regelen. Er stond zelfs water op het plankje onder het handschoenenkastje! Ook in t kastje nat.

Bestuurderszijde idem.

Sleutel kon niet uit contact. Was niet uit de P stand te halen. Die knop die je indrukt, voor je de aujtomaat  naar een andere stand schakelt,  weigerde ingedrukt te worden. V oor t eerst dat ik dat voel in 16 jaar corsa rijden.

Heb uiteindelijk ANWB gebeld. Auto moest rolbaar en stuurbaar zijn. Enorme uitdaging in dit geval.

Die begreep er ook niets van maar kreeg het wel voor elkaar de automaat in zijn N te krijgen en uiteindelijk de sleutel eruit.

Vroeg me af of het met de zekeringkast en relaiskast te maken kan hebben. Water en elektra gaat niet zo goed samen? Durf thuis in ieder geval niet een emmer water in de meterkast te gooien ;)

En verklaart dat misschien alle verschillende diagnoses van de garagemensen die elkaar niet geloven. En de verschillende onderdelen die het opgeven?

Hoop dat iemand hier een zinnig antwoord op heeft. Thanks already!

DD1
      Deelnemer

water loopt niet omhoog en het is niet warm genoeg geweest de afgelopen periode dat water in de auto verdampt is en vervolgens op de dakplaat weer condenseert waardoor de hemel zeiknat geworden is. Het lijkt er dus meer op dat je lekkage in de dakrails of antenne hebt.

een sloot water over de zekering kast heen of in de electronica in combinatie met wellicht wat zwakkere accu kan allemaal storingen veroorzaken.

Anneketanneke
        Deelnemer

dank voor je antwoord. Dat van dat water wist ik al ;-)

Weet wel zeker dat het het rubber is. Je kant t gewoon zien. Zal zo ff foto erbij zetten.Had juist de dakrail gedaan zaterdag. En nieuw rubbertje onder de antenne. Daarom was ik stomverbaasd dat t evengoed nog natter was dan zaterdag. Wind gedraaid kennelijk.

Oh ja…die accui was leeg van het lange stilstaan,

Anneketanneke
          Deelnemer

20231106_115814

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.