Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Lekkage Opel Corsa c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2010 om 16:24 #17228109
Wie o wie kan mijn helpen?
Ik was vandaag de auto aan het uitstofzuigen en toen kwam ik erachter dat de automat aan de bestuurders kant nat is aan de onderkant, maar de bekleding was alleen in de hoek bij de wielkas nat. iemand enig idee wat dit kan wezen?:(
6 november 2010 om 16:44 #17754909bodemplaat verrot ofzo? Krik je auto eens op of kijk er eens onder!
6 november 2010 om 16:53 #17754910Het rubber van het deksel van je zekeringkast onder de motorkap is waarschijnlijk verdroogd/stuk
6 november 2010 om 16:53 #17754911Was hier laatst niet zo’n zelfde topic over?
17 november 2010 om 14:35 #17754912Corsa 1,2 van 2002 2e auto en slechts 72000 km gereden.
Na aankoop in 2004 feitelijk altijd vochtige ramen aan de binnenzijde. Na ca 3 jaar ook natte vloerbedekking. Het werd namelijk steeds erger.
3 x nagekeken door de opel dealer op lekkage. Geen lekkage gevonden. (raar maar waar) Meldde wel dat de wateroverloop verstopt zat van het roosterkanaal onder de voorruit. Water zou via de kachel naar binnen kunnen als er blad en troep in zit. De afgelopen maanden was er zoveel water op de bodemplaat ontstaan dat het door bekleding heen kwam. Ook achter de voorstoelen veel vocht onder de mat en bij de duo zitplaats.Vandaag opnieuw bij de dealer gebracht en nu blijkt dat de pakkingafdichting van de zekeringenkast de veroorzaker is en niet de roosterkast met dubbele afvoer punten onder het voorraam, want die was al meer dan 3 jaar brandschoon. (houd ik zelf schoon)
Kost vandaag wel even 400,- euro. Heel slecht van Opel, dat kan ik je wel vertellen. En ik ben super verbaasd over dat zoeken (uurtarief) naar de lekkage. Gewoon eerst ff kijken waar de gaten zitten en naar mijn mening behoren zij dit euvel te kennen. Dit mag/kan toch niet voorkomen! Coulance? Ho maar!18 november 2010 om 18:49 #17754913bcm kap gaat geregeld lekken (afdichting ervan) maar ook een gat boren in de balk onder ruitesproeier resevoir is raadzaam… Is een klein balkje wat vol met rotzooi gaat zitten, daardoor loopt het water er niet meer uit, en kan het via de kabel om de motorkap open te trekken naar binnen lopen…
Voor dat gat te boren (zodat water en andere rotzooi er goed uitloopt) moet je wel een haakse boormachine hebben… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.