lekkage langs verdeler

Forumindex Forums Techniek Cih lekkage langs verdeler

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    ShockWave
    Deelnemer

Ik heb een lekkage langs de verdeler bij mijn 2.2 cih, nou is me verteld dat er tussen de verdeler en het blok een pakking hoort te zitten.
      Nou heb ik dat gecontroleerd en bij mij zit er dus geen pakking tussen, die ben ik misschien verloren tijdens demontage of heeft er voorheen niet gezeten en heeft een van de vorige eigenaren misschien wat vloeibare pakking gebruikt.

Kan ik die pakking simpelweg maken van dun pakkingpapier en dan ertussen plaatsen of moet dit iets speciaals zijn?

JOZO

Kan met dun pakkingspapier. Ik zou ook een klein beetje vloeibare pakking op beide kanten van pakking smeren, dicht die helemaal goed af en blijft pakking liggen tijdens montage.

MantasticB1
        Deelnemer

bij mijn 2E en 1.9s zitten ook geen pakkingen onder de verdeler hoor. mss is je carter ventilatie in het kleppendeksel verstopt. dus ff afnemen en met remmen reiniger door spoelen/spuiten en met perslucht door/droog blazen. of zelfs prut in de carterventilatieslang/filterklep?

Freestyler
          Deelnemer

Standaard hoort er idd een (flinterdun) papieren pakking tussen te zitten. En is idd goed van pakking papier te maken.

ShockWave
            Deelnemer

@MantasticB1 wrote:

bij mijn 2E en 1.9s zitten ook geen pakkingen onder de verdeler hoor. mss is je carter ventilatie in het kleppendeksel verstopt. dus ff afnemen en met remmen reiniger door spoelen/spuiten en met perslucht door/droog blazen. of zelfs prut in de carterventilatieslang/filterklep?

Kleppendeksel is net schoon gemaakt en de ventilatie loopt via een catchtank en dar is allemaal netjes open.

Zal dit weekend eens een pakking maken en die monteren met wat extra vloeibare pakking.

MantasticB1
              Deelnemer

@ShockWave wrote:

@MantasticB1 wrote:

Kleppendeksel is net schoon gemaakt en de ventilatie loopt via een catchtank en dar is allemaal netjes open.

Zal dit weekend eens een pakking maken en die monteren met wat extra vloeibare pakking.

toch heb ik bij beide motoren nog nooit olielekkage gehad langs de verdeler…mss teveel overdruk in het carter? :hmmz
                ik had enkele jaren een open luchtfilter met losse carterventilatie filter die verstopt raakte en zelfs meermaals de olie peilstok er uit drukte(met een olieramp onder de kap en op straat ten gevolge), toen ik de stok beter vastzette plopte de kunststof blindstop ernaast er zelfs uit! van daar mijn gedachtegang…..bij jou zal die stop er niet inzitten maar is dicht gegoten bij de productie van het blok. er moet naar mijn mening toch veel druk in het carter zijn om daar olie uit te drukken. heb je al eens een compressietest gedaan? mss lekt er compressie langs bijv. de zuigerveren…is maar een gedachtegang die mij zo te binnen schiet.

Deluxe77

Vloeibare pakking heeft geen enkele zin, tenzij je hem direct goed op tijd zet en niet meer je ontsteking hoeft bij te stellen.
                  :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.