Lekkage koelvloeistof Zafira A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Lekkage koelvloeistof Zafira A

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Ali V

Heb koelvloeistoflekkage achter de motor. In 3 weken tijd ben ik ongeveer een halve liter kwijt. Waarschijnlijk is het de slang die naar de waterpomp loopt (slang onder inlaatspruitstuk) Heeft iemand een idee om die slang SNEL te kunnen wisselen zonder alles te demonteren? Zo op het oog is het een pokkeklus. :swear

wim-v6
      Deelnemer

Ligt er aan of je er goed bijkomt, meestal niet zo, achter de motor.

willem

koenelsenaar
        Deelnemer

Dynamo eraf, dan vis je hem er vrij makkelijk uit….

Hij zit namelijk recht onder de dynamo.

Ali V

Klopt, 1 aansluiting zit schuin onder de dynamo, de andere boven de dynamo, en de derde recht achter. Ben er alleen niet zo zeker van dat ik zonder te snijden de uiteinden niet van de tules af krijg. Kan namelijk niet zien of de slang lek is.

koenelsenaar
            Deelnemer

kijk eerst eens op die slang het wel is.

Ik heb de meest vastzittende waterslangen los gekregen door de waterpomp tang er op te zetten. Juist van het de hand trekken scheuren ze wel eens.

Bij monteren een beetje wd40 erop en het zit er zo weer op.

Je kunt voor de onderste slang(en) op de waterpijp het beste doen vanaf de brug. net wat je handig vind.

Ali V

Dat is dus het probleem. Kan het domweg niet zien. Hangt een drup onder na een lange rit. En meer kan ik helaas niet zien. (wss lek aan motorzijde) Heb momenteel ook geen gereedschap bij de hand om hem af te persen. En heb maar 1 dag de tijd om het probleem op te lossen.

Ali V

Probleem opgelost. Slang was daadwerkelijk lek. Maar wat een klotewerk. Meer als drie uur bezig geweest.

Ghanz
                  Deelnemer

:thumb

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.