Lekkage koelvloeistof Vectra C 2.2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Lekkage koelvloeistof Vectra C 2.2

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Riddler

Goedemorgen allemaal, ;)

gisterenmiddag naar de stad geweest ( ritje van circa 15 km ), niks aan de hand verder.
      Zeg dat ik een 5 uur later de parkeergarage ingelopen kom ( auto stond wat schuin in de garage ) en ik zie een ingedroogde plas onder mijn auto vandaan komen.

Hopen natuurlijk dat deze er al lag, auto gestart en meteen melding dat koelvloeistof niveau te laag is. Onder de motorkap gekeken en idd het reservoir was bijna helemaal leeg :( .

Ik heb toen het reservoir bijgevuld tot het juiste niveau en ben rustig richting huis gegaan. Ongeveer op de helft van de rit toch maar eens checken voor de zekerheid ( lampje was nog niet gaan branden ) maar het kan niet zeggen dat er weer vloeistof was verdwenen, onder de auto zag ik ook geen druppels of iets dergelijks.

Toen ik thuis aan kwam was mijn lampje nog niet gaan branden, weer even onder de auto kijken en toen zag ik het er inderdaad onderuit druppelen :hmmz .

Ik kan niet echt zien waar het precies vandaan komt maar de lek zit toch ergens aan de passagierskant, zeg maar ter hoogte van het midden van het wiel.
      De vloeistof was nog mooi roze dus geen twijfel dat het de koelvloeistof is, maar zit hier toevallig ook de waterpomp ergens?

even vermelden: het betreft een Vectra C GTS 2.2 uit 2003.
      ( heb al op de zoektermen gezocht maar kom niet echt verder. )

wim-v6
      Deelnemer

Koelwaterpomp lek, denk ik zo, die zit aan de bijrijderskant ter diepte van het voorwiel in de motorruimte

Willem

Riddler

Bedankt Willem,

had natuurlijk al een vermoeden gezien de relatie Opel en waterpompen.

ik hoop alleen niet dat deze net als bij mijn vorige Astra G meteen de distributie en dergelijke ook vervangen moet worden.

Er zit nu een distributieketting op waar ik nog geen problemen mee heb ondervonden. Moet met het vervangen van de waterpomp deze ook losgehaald worden? anders zal het een behoorlijk prijzig grapje gaan worden ben ik bang… :???:

sjoerdie
          Deelnemer

bij een kettingmotor zit de pomp daar niet bij in.

tegenwoordig zitten veel pompen op de multiriem erbij trouwens.

dat is bij jou ook het geval

Riddler

Auto is inmiddels weggebracht maar ze krijgen het niet gevonden.

Nu heb ik eens na zitten denken. Ik ben op en neer naar Eindhoven gereden met airco/climate control aan, toen heeft de auto ook koelvloeistof gelekt.

Toen ik de auto maandag weg heb gebracht ( wat nog iets verder is dan naar Eindhoven rijden ) heeft hij helemaal niet gelekt :wtf , maar heb ik ook geen airco/climate control aan gehad.

Kan dit verband hebben met elkaar :hmmz ??

wim-v6
              Deelnemer

hooguit harder trekken aan de riem, door de aircopomp.

Bij mijn dieseltje lekte de waterpomp ook maar af en toe, maar wel af en toe best wat. (lekkage onder de auto waar te nemen).

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.