Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Lekkage koelsysteem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 19:33 #17262031
Ik verlies behoorlijk koelvloeistof. Rijden of stilstaan maakt niet zo’n verschil. Na bijvullen 4 dgn later geeft mijn verwarming al koude lucht. Waterpomp, distributieriem en thermostaat zijn vervangen. Systeem is daarna onder druk gezet. De garage kan niks vinden. Wat zou het kunnen zijn?
21 november 2013 om 17:52 #18194165Welk model gaat het om (en motor)?
Kan het de temperatuursensor zijn die in de radiator zit?
21 november 2013 om 18:51 #18194166Het is een Strada 1.4i. Ik weet het niet van die sensor. Verdwijnt de vloeistof daarvan?
21 november 2013 om 19:46 #18194167Kookt hij ook over in het reservoir? Kan wezen dat hij daar kvs verliest..
22 november 2013 om 00:52 #18194168Ik heb geen idee of het overkookt. Hoe kom ik daar achter. Dat gebeurt onder het rijden mag ik aannemen. Is dat dan meer dan een liter?
22 november 2013 om 07:58 #18194169@Kleine-Paul wrote:
Welk model gaat het om (en motor)?
Kan het de temperatuursensor zijn die in de radiator zit?
Het kan van alles zijn, maar dat is niet heel waarschijnlijk als ze het systeem al een keer onder druk hebben gezet.
Maar over het algemeen is koelvloeistoflekkage wel makkelijk te traceren, dat laat altijd witte sporen achter.
22 november 2013 om 12:45 #18194170Van bovenaf kan ik niks wits traceren.
22 november 2013 om 13:19 #18194171Misschien zie ik iets. Waar de koppakking vast met die 5 bouten aan de voorkant, zijn de 2 rechter bouten vettig maar de 3 linker bouten droog met witte puntjes erop. Die brede zwarte slang ernaast, zit het ook een beetje op een metaal koppelstukje. Motor is nu koud trouwens. 8:00 voor het laatst gereden. Vloeistofpeil is 2cm gezakt sinds gisteravond.
22 november 2013 om 13:45 #18194172@lotusforyou wrote:
Misschien zie ik iets. Waar de koppakking vast met die 5 bouten aan de voorkant, zijn de 2 rechter bouten vettig maar de 3 linker bouten droog met witte puntjes erop. Die brede zwarte slang ernaast, zit het ook een beetje op een metaal koppelstukje. Motor is nu koud trouwens. 8:00 voor het laatst gereden. Vloeistofpeil is 2cm gezakt sinds gisteravond.
Foto? :wtf
22 november 2013 om 14:20 #18194173Geen idee hoe ik een foto moet toevoegen
25 november 2013 om 20:37 #18194174Ik heb iets gevonden na het rijden. Ik zag witte rook en hoorde gesis. Ik zag druppels vallen onder de motor aan de linkerkant. Het drupte op een dikke zwarte pijp/buis en daarlangs viel t op de grond. Ik heb t opgevangen in een schaal. Het was koelvloeistof.
26 november 2013 om 13:44 #18194175AnoniemLid sinds:
1 January 1970Foto plaatsen kan je erg makkelijk met : Tinypic ;)
Dan is het wel makkelijker voor de forumleden om eventueel een diagnose te helpen stellen!
26 november 2013 om 14:51 #18194176dan hebben ze je systeem niet goed afgeperst,
er zit ergens een lek27 november 2013 om 17:56 #18194177A: wat is tinypic?
B: gister weer onder druk gezet en niks. Die avond ervoor kwam de witte stoom er keihard vanaf en net weer. Misschien moet ik maar even naar Opel. Ik ga nu steeds naar een plaatselijke garage. Elke twee dagen gooi ik een liter vloeistof erin. Ondertussen wordt dit een kostbare zaak.
27 november 2013 om 18:14 #18194178AnoniemLid sinds:
1 January 1970a) Via Tinypic kan je zeer eenvoudig foto’s op een forum plaatsen.
zie foto:
;)b) Wordt inderdaad een kostbaar grapje :(
27 november 2013 om 22:46 #1819417927 november 2013 om 22:49 #1819418027 november 2013 om 22:52 #18194181De monteur zei dat get witte oxidatie van het metaal was. Hij zei letterlijk nee dat is niet van de kvs. Zijn jullie het eens?
28 november 2013 om 08:38 #18194182Mee eens, het witte dat op de foto te zien is, is inderdaad oxidatie en geen aanslag van koelvloeistof.
Het vettige is een olie lekkage van het kleppendeksel (kan geen kwaad).28 november 2013 om 11:21 #18194183Dankjewel Freek maar het lekt nog als een gek :(
28 november 2013 om 11:52 #18194184Persen ze m met warm of koud blok af?… Ik had zelf het probleem uitsluitend met warme motor, koppakking lek.
Daarnaast, als je hele blok droog maakt, en een stuk ga rijden, auto op de brug en dan overal kijkt, moet er ergens lekkage zichtbaar zijn, zeker als jij zegt dat er gesis en rook onder de kap vandaan komt. Vaak langs thermostaathuis/distri29 november 2013 om 13:00 #18194185Oei koppakking. daar vrees ik heel de tijd, maar de monteur zegt steeds nee nee dat denk ik niet. Ze persen koud, want ik bracht m en ze gingen niet meteen kijken. Ik heb een afspraak gemaakt bij een opel dealer 12 dec, maar voor die tijd probeer ik nog ergens anders, want wil ik niet op wachten eigenlijk.
29 november 2013 om 13:56 #18194186AnoniemLid sinds:
1 January 1970a)Indien U geen “uitwendige” lekkage” (verlies van KVS) kan vaststellen, wat ook vreemd is aangezien U spreekt van “gesis en witte rook-annex stoom.
b)Kan het niet anders dat -oftewel je koppakking stuk is – of in het ergste geval er een scheur(tje) in je blok is waardoor KVS in je cilinder(s) terecht komt en mee verbrand wordt….Beide (a & b ) zijn voor een garage toch met redelijk weinig middelen vast te stellen( afpersen van het koelsysteem). indien er geen uitwendige lekkage te vinden is….tja dan zou er bij de heren van de Garage toch een “lampje” moet gaan branden normaal gezien :swear
Toch een wat raar verhaal geen diagnose kan stellen hierin?
Ik las dat op een uurtje of 8, je KVS peil danig zakt( 2cm), zonder dat je gereden had…..er moet dus ergens een deftig uitwendig lek zijn! Radiatordarmen(verduurt en of klemmen niet vast?) is het eerste wat bij me opkomt en dan de radiator zelf(steentje etc…), zelfs de kachelradiator en darmpjes kunnen de schuldige zijn!
Stel dat je (in het ergste geval) een inwendige lekkage hebt, zal bij dit soort KVS verlies er toch wel sprake zijn van een eerder slecht starten gedrag, door dat er KVS in je cilinder staat.
Succes met de opsporing van je probleem (en we zijn benieuwd wat de oorzaak nu eigenlijk is!!!!)30 november 2013 om 19:44 #18194187Het lampje van elektronicastoring ging net ineens branden onder het rijden. Het gebeurde nadat ik de ventilatie op 4 had gezet. De auto stopte. Sleutel omgedraaid en even gewacht. Daarna kon ik weer starten en verder rijden. Moet niet gekker worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.