Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Lekkage diesel bij tank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2016 om 20:26 #17275254
Hallo,
Na het tanken vanmiddag lekt er diesel bij de tank,
Betreft een Corsa-B x15dt,
Dit kan natuurlijk van alles zijn,
De tank, vulslang, of de ontluchtinsslang…
Ik ben niet erg bekend met de diesels,
Maar zit er in de tank ook een pomp?
Dat deze eventueel de boosdoener is..1 februari 2016 om 21:44 #18309595Zit in de tank idd… Onder de bank beginnen. Ikzelf heb een gat in de tank, kan dus niet meer dan 22 liter tanken anders is ie niet zo zuinig meer :jerry
Greetz Emiel
1 februari 2016 om 22:10 #18309596@TWA wrote:
Zit in de tank idd… Onder de bank beginnen. Ikzelf heb een gat in de tank, kan dus niet meer dan 22 liter tanken anders is ie niet zo zuinig meer :jerry
Greetz Emiel
rotte tank net als ik?? ( rot bij de vulslangen enzo)
even terug on topic idd onder de bank de zwarte deksel verwijderen en kijken bij de aansluitingen .. zitten er 2 op als het goed is.. voor naar de motor en retour en ik weet niet of de diesel een externe filter naast de tank bij het rechter achterwiel heeft?? maar daar kan die ook wel eens lekker als de klik fittingen niet goed passen….
1 februari 2016 om 22:39 #18309597Bij mij was de dichtring van de tankdeksel lek.
Zit onder de achterbank.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 februari 2016 om 22:41 #18309598@TWA wrote:
Zit in de tank idd… Onder de bank beginnen. Ikzelf heb een gat in de tank, kan dus niet meer dan 22 liter tanken anders is ie niet zo zuinig meer :jerry
Greetz Emiel
De Diesel heeft geen pomp in de tank.
Maar tank afsluiting en opvang / voorraad pot is wel gelijk.
Zoals al gezegd was bij mijn X15DT de ring van tankdeksel lek.
2 februari 2016 om 08:32 #18309599De tank deksel, kan ik daar via de achterbank bij?
Of moet de tank eronder weg?2 februari 2016 om 10:29 #18309600Achterbank zitting naar voren kantelen en het zwarte dekseltje eronder verwijderen en dan zie je de tank…
2 februari 2016 om 15:59 #18309601Dacht dat ie er echt inzat :hmmz excuus dan king:
Bij mij echt rot. Hobbybob van de garage houder waar ie vandaan komt heeft de handremkabel vervangen. Precies bij het ophang beugeltje van de kabel op de tank is ie lek. Denk dus dat ie bij mij ff de schroevendraaier heeft gebruikt om t beugeltje los te wippen :sleeping
Greetz Emiel
2 februari 2016 om 16:04 #18309602Heb bij mij ook de tank vervangen zonder brug.. Was er 3 a 4 uurtjes meebezig.. Zou het zo nog eens kunnen doen..( voor een ander wel te begrijpen)
Een corsa benzine heeft een pomp en vlotter combi in de tank.. Diesel heeft idd een potje en wordt dacht ik via de motor aangezogen…
Hebt bij verschillende oude diesels een handpompje zitten en voor het ontluchten3 februari 2016 om 11:51 #18309603Heb gisteravond de tank deksel bekeken,
Alles kurkdroog..
De velsnaad zag er niet fris, en als je aan de vulslang wiebelt klinkt het niet zo fris.. Zal dus toch rottigheid zijn, gisteren 1 nieuwe tank besteld,
Ben vrijdag een dag vrij, hoop dat de lekkage dusdanig gestopt is ( onder het lek), dan rijd ik de auto naar de hefbrug bij mijn ouders (70km verder)..Slangen los, en beugels los, en alles weer monteren..? Of zijn er nog dingen waar ik om moet denken?
3 februari 2016 om 13:40 #18309604Tank leegpompen , potje eruit halen, slangen los , dan onder de auto de vulslangen van de vulhals loshalen..
Dan de 2 straps van de tank loshalen ( 2 boutjes dopje 13 aan de voorzijde van de tank) en wanneer de tank naar beneden komt en tank ventilatie slangen loshalen..
De uitlaat zul je ook los moeten halen
Als je een grote bok hebt bij de brug dan is ds uitlaat alleen uit de rubbers halen voldoende dan kun je de uitlaat op de bok laten rusten3 februari 2016 om 18:36 #18309605Of zo leeg mogenlijk rijden.
3 februari 2016 om 18:55 #18309606Kan ook maar als je een halfvolle tank of meer hebt is leegrijden om het leeg rijden sonde van de diesel..
10 februari 2016 om 18:44 #18309607Iedereen bedankt voor de tips,
Het is gelukt,
Wegens een te late levering (bedankt Winparts) toch zelf in de schuur vervangen ipv op de hefbrug,
ging opzich redelijk soepel, echter de slangklem van de vulslang was ietswat te verrot op los te draaien,
dus daar moest de Dremel aan te pas komen
Geen lekkage zo snel kunnen vinden in de oude tank.. maar er zal vast ergens iets zitten onder het roest
10 februari 2016 om 18:50 #18309608Topper hoor…
Hoe lang was je bezig zo? Nog tegen andere dingen aangelopen? Aangezien ik er uiteindelijk ook eens aan moet beginnen king:
Greetz Emiel
10 februari 2016 om 19:16 #18309609@TWA wrote:
Topper hoor…
Hoe lang was je bezig zo? Nog tegen andere dingen aangelopen? Aangezien ik er uiteindelijk ook eens aan moet beginnen king:
Greetz Emiel
Voor een vectra ligt het iets moeilijker i.v.m. het achter subframe daar loopt je vulslang overheen… Maar ik was met de mijne zonder brug ( dus op de bok en krik) 3 uurtjes bezig inclusief met de hand leegpompen..en het gekloot met de slangen en klemmen is opzich wel te doen… Goede voorbereiding is hierbij een must.. Ik had nieuwe slangen bij de mijne bij besteld.. Dan kun je de oude gewoon door snijden als je tank leeg is
10 februari 2016 om 21:37 #18309610Op de brug heb je m bij een Vectra-B gewisseld in andrhalf uur, dan laat je de achteras zakken.
Tank wisselen Corsa-B is dan nog wat eenvoudiger.
Dat een tank van een diesel eerder doorrot bij een diesel is niet vreemd, Diesel trekt vocht aan.
Zeker als je nooit vootankt zal deze op de naad doorrotten.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 februari 2016 om 21:39 #18309611Ik had mijn subframe achter laten zitten.. Ik stond aan de straat
12 februari 2016 om 19:31 #18309612Dan lig je te tobben.
12 februari 2016 om 19:39 #18309613Idd.. Kon die niet zo makkelijk verwijderen aan de straat… Dan zou een brug handiger zijn… Maar is me wel gelukt
13 februari 2016 om 18:54 #18309614@TWA wrote:
Topper hoor…
Greetz Emiel
Ik ben er wel een middag mee bezig geweest,
maar.. ik moest tussendoor nog even inkopen doen,
had namelijk niet de juiste slangklem,
had van te voren al wel het e.e.a opgemeten en mee besteld met de tank,
echter er was nog een kleine slang die ik niet gezien heb…
daar had ik dan ook geen slangklem voor..
en het warenhuis en de tuinwinkel in het dorp ook niet.. dus naar volgende dorp, (soort van welkoop) had het wel
Zou je het eruit willen pompen, zorg dan ook wel voor een schoon reservoir,
en als je een spuitbus tectyl hebt staan, kun je de tank ook nog even zwart maken..oh.. en.. denk om de niveau sensor, die is bij mij iets verbogen, oftewel de tank aanduiding klopt niet helemaal, :hmmz
dat stoort mij opzich niet, maar als je het kunt voorkomen..De auto lijkt nu wel zuiniger.. misschien dat die wel iets langer gelekt heeft..?
ik had de normalerwijze een verbruik van 1 op 17 (winter), 1 op19 (zomer)
nu heb ik nog maar 1 keer getankt, na zo’n 370 km, een verbruik van 1 op 22,5 :thumbup14 februari 2016 om 12:27 #18309594Red ik normaal ook wel.
Maar nu na langer constand 180kmu en korte stukken 195kmu red ik dat op deze tank niet meer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.