Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › lekkage benzine Senator B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2014 om 16:54 #17263809
Hallo beste forumleden,
ik heb een probleempje aan mij Senator b 1990. Een stevige benzinelucht en wat blijkt, als ik onderde auto kijk zie ik wat benzine nattigheid aan mijn tank. De tank zelf ziet er goed uit en ik denk dan ook eerder aan de aansluiting van de brandstof leiding. Voordat ik iets laat vervangen wil ik hier de vraag stellen wat voor leiding vanaf de tank naar de motor gaat. Is dat metaal of kunststof? Is dat
eenvoudig te vervangen of moet de halve auto uit elkaar? Hoop dat iemand mij er wat over kan laten weten.BVD groet Leonard
1 februari 2014 om 18:59 #18214993Er lopen stalen leidingen onder de auto (8mm uitwendig) zowel voor de aanvoer als voor de retour.
Deze kun je eenvoudig vervangen wanneer je de auto opkrikt. Met een brug zou het werk overigens aanzienlijk makkelijker zijn.Maar voordat je de leidingen verdenkt, controleer de rubber slangen eens die van de tank naar de leidingen lopen (brandstofslang 8mm inwendig). Wanneer deze licht scheurtjes vertonen (uitdroging) denk ik dat de stank weg is na het vervangen van deze slangen.
1 februari 2014 om 19:41 #18214994De lekkage zit ergens vlak tegen de tank aan dus denk idd dat het dan om de rubber leiding gaat. Ik begrijp goed dat je er heel makkelijk bij kunt op een brug?
In ieder geval dank voor je reactie ;)2 februari 2014 om 10:28 #18214995Wanneer je de wagen aan de rechter achterkant op krikt, daarna de wagen ondersteund, kun je het heel makkelijk zelf op de grond wisselen.
Maar een brug maakt het werk idd vele malen makkelijker (scheelt op de koude vloer liggen ;) )2 februari 2014 om 14:55 #18214996Bedankt freestyler,
als het iets anders is dan kom ik er nog op terug. Ik hoop dat het mee zal vallen. Ik heb de afgelopen maand zeker 1400 euro aan kosten gehad, ben er even klaar mee (en mijn vrouw ook ) :(
dat is dan weer jammer als je zelf geen ruimte hebt om binnen te werken ndaarbij ook niet al te technisch aangelegd bent.Reparaties tot nu toe:
Waterpomp nieuw,
dynamo nieuw,
accu nieuw,
trekhaak aanbouwen,
parkeer assist inbouwen,
en wat kleine klusjes.ben bang dat de startmotor ook nog wel komt. Ik wil met de Senator naar zuid Frankrijk deze zomer dus moet wel goed zijn. Maar goed, het is ook hobby.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.