Lekkage aan de versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra Lekkage aan de versnellingsbak

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248365
    breezer
      Lid sinds:
      10 December 2010

      Nou dacht ik een auto gekocht te hebben waar ik toch wel wat langer van zou kunnen genieten.
      Echter, alles is minder waar…Bij het verversen van de olie zag ik dat de onderzijde van de bak nat was van de olie.

      De olie leek naar buiten te komen via de rechtersteek as.

      Bij navraag en onderzoek op de brug bij een dealer bleek het druklager de boosdoener te zijn.
      Deze zal vervangen moeten worden op korte termijn werdt mij verteld.

      Nu heb ik nog tot het einde van het jaar garantie op deze auto,maar volgens de welwillende chef werkplaats,bleek nadat hij gebeld had met Opel Nederland dat dit dus niet binnen de garantie valt..
      Hij wilde namelijk uitzoeken of dit dan wel via een coulance regeling te repareren is maar ook dat werdt gelijk afgewezen.

      Ofwel,dit grapje gaat mij een krappe 1000 euro kosten. :swear

      Zwaar balen natuurlijk,zeker omdat de auto pas 55.000 km weg heeft en pas 2,5 jaar oud is.

      Kan en moet ik dit zomaar accepteren of valt er nog een andere weg te bewandelen.?

      #18015690
      Jefkere
        Lid sinds:
        6 August 2011

        Heb je de auto nieuw gekocht?
        Als je auto nog binnen de garantie is zou ik dat garantiecontractje toch eens opvragen… normaal zitten motor EN versnellingsbak binnen de garantie.
        Alleszins, zo gaat dat hier in België bij Opel… zou mij verbazen als dat in Nederland niet zo is.

        #18015691
        breezer
          Lid sinds:
          10 December 2010

          Ik heb de auto eind 2010 gekocht en heb op papier tot eind dit jaar garantie erop.
          Er stond 30.000 km op toen ik hem kocht,dus niet nieuw.

          De werlplaats chef van Opel vertelde mij dat de auto met maximaal 30.000 km nog binnen de garantie valt.
          Alle kilometers daarboven vallen daar buiten omdat dit (zoals men zegt) een gewoon slijtage onderdeel is.

          #18015692
          Jefkere
            Lid sinds:
            6 August 2011

            30 000 -> 55 000… dat is geen 30 000 eh. Of bedoel je in totaal? In dat geval is dit ook zever, aangezien dat je de auto kocht met reeds 30 000km… dan moeten ze gelijk geen garantie meer geven…
            Als het bij een dealer is en het is G2 garantie zou ik er verder op ingaan.
            Toen ik mijn probleem had met mijn CD70 Navi, viel dit ook binnen de garantie en de garagist zei dat ik geluk had, want dat deze garantie hoofdzakelijk geldt voor de motor en versnellingsbak… vandaar mijn redenering…

            #18015693
            breezer
              Lid sinds:
              10 December 2010

              De auto mag totaal niet meer dan 30.000 km gereden hebben om nog enigzins aanspraak te kunnen maken op de garantie.
              Wat ik begrepen heb met mijn zoektocht op dit forum is dat slijtage delen nooit onder de garantie vallen.
              Best wel slim volgens mij want je auto bestaat voor een groot deel uit alleen maar slijtage delen. :hmmz

              Zal morgen de voorwaarden er eens bij pakken en alles doorlezen maar ik heb het idee dat ik mijn knip kan gaan trekken.

              #18015694
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                wat voor kleur olie? druklager maakt gebruik van je remvloeistof, en mocht het druklager lekken dan merk je dat ook aan je koppeling pedaal. Als ie langs de aandrijfas lekt dan is een keering lek die in de bak zit, kan je meen ik los vervangen en geen 1000 euro te kosten

                #18015695
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Ik kan maar weinig onderdelen aan een auto bedenken die echt niet slijten of verouderen, maar goed, bij Koreanen en Japanners staat vaak zoveel jaar garantie tot een maximum van zoveel km, dit heb ik bij Opel of andere duitse merken nog nooit gezien. Garage mag dan op zijn minst uitleggen waar de garantie wel op van toepassing is. :vertag

                  #18015696
                  breezer
                    Lid sinds:
                    10 December 2010

                    @Nick-GSI wrote:

                    wat voor kleur olie? druklager maakt gebruik van je remvloeistof, en mocht het druklager lekken dan merk je dat ook aan je koppeling pedaal. Als ie langs de aandrijfas lekt dan is een keering lek die in de bak zit, kan je meen ik los vervangen en geen 1000 euro te kosten

                    Wat de kleur van de olie is weet ik (nog) niet. Toen ik ontdekte dat er iets mis was aan de onderzijde van de bak kon ik door alle vuil en aanslag niet zien welke kleur dat heeft.

                    Ik dacht zelf nl ook dat het de keering zou zijn,en dat zou me dan ongeveer 110 euro gaan kosten.
                    Zelf merk ik niets aan het koppelings pendaal.Het schakelen gaat op zich gewoon goed.

                    Mijn vrouw is bij de dealer geweest ermee,was er zelf niet bij, dus ik weet ook niet hoe hij heeft kunnen constateren wat er nu fout is mbt die lekkage.?

                    #18015689
                    robert_corsa
                      Lid sinds:
                      16 May 2009

                      gewoon naar de dealer terug gaan.
                      bij mijn oude astra g hadden ze toen der tijd de caterpakking vervangen (lekte ook) binnen de jaar g2 garantie.
                      mijn astra kwam uit 2002 en had 1 ton gelopen

                      succes. en ik vind het belachelijk dat zoiets zo snel kapot gaat, 55.000km is niks. en dan ook nog 2.5 jaar oud…

                      #18015697
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Als ie bij de As lekt is het meestal een aandrijfaskeerring. Als de koppelings cilinder lekt dan lekt deze meestal direct onder de motor bij de verbinding bak / motor, ent als de krukaskeerring, die lekt op hetzelfde plekje..

                        Als de Koppelings cilinder lekt moet je ook Zichtbaar je remolienivo zien zakken, zeker als de druppels al aan de bak hangen..

                        Willem

                        #18015698
                        breezer
                          Lid sinds:
                          10 December 2010

                          Oke,duidelijk verhaal,maar ik zag dus een oliespoortje uit de rechterzijde van de steekas komen.

                          Als blijkt dat het druklager lekt ,dan zijn dat toch twee aparte oorzaken.? Zal het remolie nivo eens checken vanmiddag.

                          Dus als blijkt dat het peil gezakt is dan heeft de dealer het bij het rechte eind,en zal idd het druklager verv moeten worden.?

                          #18015699
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Jep.
                            Maarre, druklager zelf vervangen is zo spannend niet als je zelf de motor kunt ophangen aan iets om deze van de bak af te halen.

                            #18015700
                            breezer
                              Lid sinds:
                              10 December 2010

                              @RISL wrote:

                              Jep.
                              Maarre, druklager zelf vervangen is zo spannend niet als je zelf de motor kunt ophangen aan iets om deze van de bak af te halen.

                              Nee oke,dat zal niet maar ik heb (nog) geen garage, dus op straat klooien gaat hem niet worden.

                              Maar het vloeistof nivo van de remolie is nog steeds perfect,kan amper wat bij,dus schiet mij maar lek.. king:

                              Denk dat ik de 30e toch maar eens zelf met die monteur ga kijken hoe het nu zit..

                              #18015701
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Steekas eruit, Askeerring eruit, nieuwe erin meppen, As er weer in, bak op peil brengen en kachelen maar weer.

                                Is niet raar hoor, ik heb bij mijn oude bak bijde keerringen lek gehad..

                                Willem

                                #18015702
                                breezer
                                  Lid sinds:
                                  10 December 2010

                                  Die vlieger gaat alleen op als het niet het druklager is Willem.

                                  #18015703
                                  breezer
                                    Lid sinds:
                                    10 December 2010

                                    Gister even gebeld met een andere garage en ga daar dinsdag even aar toe voor een second opinion.
                                    Hij vroeg me nog even de onderzijde een beetje droog te maken om een goed beeld te krijgen van wat er nu lekt.

                                    Uiteraard zelf er onder gekropen en gelijk wat foto’s geprobeerd te maken.Is nog best lastig..

                                    Als je de foto van de rechter steekas bekijkt dan is het daar het meeste nat van de olie.

                                    Iemand een andere mening.? Geprobeerd een plaatje te schieten van de scheiding van bak en motor maar dat is lastig gezien de bodemvrijheid.

                                    En anders hoop ik dinsdag meer te weten als tie op de brug staat.. :thumbup

                                    #18015704
                                    Alper
                                      Lid sinds:
                                      22 April 2010

                                      Opel.. daar heb ik super ervaring mee,een en al fictie verhalen. Voorbeeld: Motor tikt(door weinig olie), wat krijg ik voor mn kiezen? Inderdaad,uw inlaatspruitstuk kosten +-1500 euri. Het beste is gewoon naar een regulier garage,echt dat meen ik. (bij) Opel onderhoud na 160.000 (kwaaltjes) is een kostenplaatje hoor. Enkel problemen met easytronic ga ik er wel heen (en gelukkig nog nooit gehad). Ik hoop dat je van je problemen afkomt,want je hebt een mooie auto.

                                      Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

                                      #18015705
                                      Alper
                                        Lid sinds:
                                        22 April 2010

                                        Btw ik ken wel een goeie reguliere garage in Vlaardingen,daar komt ook elke avond een monteur van eef en huub . Ik kan je hem aanraden,hij is er ook op zaterdag en sommige zondagen.

                                        Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

                                        #18015706
                                        breezer
                                          Lid sinds:
                                          10 December 2010

                                          Tja, in mijn beleving zal de olie die lekt zich zachtjes verspreiden richting de versnellingsbak door de rijwind.
                                          Logisch dat dan daar ook oliesporen zitten volgens mij.Kan ook nergens remolie ontdekken zo gauw.

                                          Maar bedankt voor de tip Alper.. :thumbup

                                          #18015707
                                          breezer
                                            Lid sinds:
                                            10 December 2010

                                            Vandaag dus naar de garage geweest voor een second opinion, na enige tijd kwam de monteur weer naar de balie lopen met de mededeling dat mijn transmissie keerring lekte en dat de kosten daarvan ongeveer 160 euro zullen bedragen.

                                            Is toch wel even een heel ander verhaal dan wat ik kreeg te horen bij de Opel Dealer. :hmmz

                                            Monteur vertelde mij dat het idd het druklager niet kon zijn want dan zou ik ook remvloeistof moeten gaan missen uit het systeem.(wat dus nog steeds niet het geval is,en was).

                                            Toch vandaag weer even bijna 800 euro verdiend,gelijk een afspraak gemaakt voor reparatie en de Opel vriendelijk bedankt voor hun foute diagnose.

                                            #18015708
                                            Jefkere
                                              Lid sinds:
                                              6 August 2011

                                              Blij voor jou dat het dan toch relatief goedkoop afloopt :)
                                              Voor hetzelfde geld was dit mijn grootvader die niets van auto’s kent, laat dit doen bij Opel,
                                              merken ondertussen dat ze fout zijn en vervangen alles voor ca. 160 euro en mijn grootvader zou de volle pot betalen :)

                                              Succes ermee :)

                                              #18015709
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Ik hoop niet dat het om een aandrijfas keerring gaat?? voor die 160 euro, zo wil ik ze ook wel verdienen..

                                                bij the way, als de keerring van de Price As eruit ligt zou de bak moet lekken tussen de motor en bak in.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.