lek?

Forumindex Forums Techniek Ecotec lek?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    fransv

Goedendag, ik heb al een tijd een astra G 16/16v ecotec nu sinds een week of 3 is het zo; als ik hem koud start dan hoor ik een sissend geluid alsof de uitlaat lek is, dit verdwijnt na een minuutje of 3.

De uitlaat heb ik gecontroleerd op lekken maar kan niets vinden. “moet erbij zeggen dat hij minimaal schommeld in zijn stationair toerental” rijd verder perfect.

Kan er iets anders aan de hand zijn?

Groet, Frans

wim-v6
      Deelnemer

Secundaire luchtpomp.

Vacuum slangetje gescheurd.

er zit een potje op je uitlaatspruitstuk.

daarop zit een dun slangetje. deze over de hele lengte controleren.

Willem

fransv

Willem bedankt, ik ga het zsm controleren.

Groet, frans

fransv

Heb geen potje kunnen vinden op het uitlaat spruitstuk.

Wat er op de inlaatspruitstuk zit heb ik gecontroleerd en viel mij op dat het ding(ergklep? uiterst recht op het spruistuk recht boven de aansluiting versnellingsbak zit een lekkend geluid maakt welke verdwijnt als de motor warm is, dus denk dat dit het lekkende geluid is, zit hier een voetpakking tussen of..?

Er is wat bij gekomen: onder de auto komt nu een rammelend/trillend geluid (alleen als hij op de automatische choke loopt)
            heb de hitteschilden gecontroleerd op defect/montage maar vermoed dat er iets los zit in de middendemper.

Ook geconstanteerd dat de voorste motorsteun (bij radiateur) defect is(hij rust op zijn eind dus denk dat deze doordreunt via uiitlaat maar..?

groet, frans

jsgsi
            Deelnemer

Ik denk dat de EGR klep zelf lekt dat gebeurt wel vaker.

Die motorsteun die jij bedoeld is een kantelsteun deze hoort zo los te liggen niks mis mee.

(als je een nieuwe zou bestellen ligt hij net zo los)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.