LEH ipv LET met EDS software…

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen LEH ipv LET met EDS software…

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    bono
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Ik zou graag wat ervaringen horen van mensen die een LEH turbo hebben gemonteerd en daarna de software hebben geupdate bij EDS.
      – Hoe loopt de motor na deze aanpassing?
      – Wat is het vermogen en hoeveel koppel heb je na deze aanpassing?

Bij EDS zeggen ze dat als je een LEH turbo bij hun koopt dat je dan de software aanpassing gratis krijgt en zo niet dan kost het 100 euro. Is dit dan een fase 1 tuning of is dit dan gewoon dat de motor van een Za4a-A OPC hier op kan lopen en zo ja, wat is dan het vermogen en koppel?!

Graag hoor ik van jullie, want ik wil mijn LET fase 1 tunen maar na de ervaringen van velen met de nadelen van de LET wil ik dus nu een LEH monteren met software aanpassing.

Alvast bedankt…

Greetz, Bono.
      :afro

Astra-sjezer

Mijn oude LET had zo’n 77dkm gelopen, toen heb ik hem vervangen voor een LEH en had toen al EDS Phase I

Ik had toen een LEH via Courtenaysport besteld, deze was 495pond (omgerekend toen met de lage wisselkoers zo’n €550)
        Daarna laten inbouwen bij Bossa (opel-monteur) en een weekje later naar EDS-gereden voor de software update, dit kost €100 alleen om de LEH te programmeren op de Phase I
        Vòòr de software update werd door EDS aangeraden niet boven de 3000 rpm te komen met de LEH ivm andere waardes.

Met alleen Phase I had ik zo’n 237pk/370nm en na de LEH, volledige Milltek-systeem en software update zat ik op zo’n 266pk/410nm! De motor liep een stuk soepeler (uiteraard met een nieuwe turbo) en je merkte wel duidelijk verschil in vermogen.

bono
        Deelnemer

Hejjj sjeezer,

Bedankt voor je reaktie, hier heb ik wat aan.
          Bevalt het je tot nu toe goed of heb je nog problemen gehad met bv bak of koppeling, zijn deze standaard wel bestand tegen deze waardes?
          Welke olie gebruik jij?

Greetz, Bono.

Jerk
          Deelnemer

Dan zou ik als ik jou was gewoon een LEH turbo bestellen bij Courtenay,
            ik weet niet of je de voorkat al hebt vervangen maar anders ook even doen. (is eigenlijk het 1e punt wat je moet doen ;))
            Dan dikke FMIC en dan naar EDs voor fase 2. :thumbup
            En dan heb je 270+ pk’s

bono
            Deelnemer

Ja dat klinkt heel aanlokkelijk, maar ik ga eerst voor fase 1, de afspraak is al gemaakt en dan tegelijk voorkat vervangen, goed he? ;)
              Ik ben benieuwd, daarna kijken we wel weer verder…hahaha…
              Maar welke olie zou nou het beste zijn na tuning?
              V-max zegt 10W60 en Courtnay beveelt 5W40 aan!
              Laat maar eens ervaringen horen zou ik zeggen…

OPC groeten, Bono.

Astranomic
              Deelnemer

Heb zelf 10W60 van Castrol “EDGE Sport” deze is speciaal voor turbo benzinemotoren ontwikkeld…

Zelf een Astra H Station 2.0 Turbo met Z20LEH turbo & Phase 1 chip van EDS resultaat: 257pk en 354nm.
                De koppeling kan tot 360nm aan (zelfde als Z20LET volgens mij) maar soms als ik echt een sprintje wil trekken merk ik dat de koppeling “slipt” en hij het vermogen dus niet aan kan. Oplossing hiervoor is weer een sport koppeling van Sachs (organisch materiaal met vermogens tot 550nm! volgens mij, ruim genoeg dus)

Maar het rijd heerlijk soepel al zeg ik het zelf :wors:wors:wors zie het als een luxe probleem! :angel

Greetzzz!!!

Astra-sjezer

origineel gepost door bono
                  Hejjj sjeezer,

Bedankt voor je reaktie, hier heb ik wat aan.
                  Bevalt het je tot nu toe goed of heb je nog problemen gehad met bv bak of koppeling, zijn deze standaard wel bestand tegen deze waardes?
                  Welke olie gebruik jij?

Greetz, Bono.

Geen problemen gehad met de bak of koppeling en olie zou ik niet weten, gewoon die van de Opel-dealer ;)

altocabrio

Klinkt veel belovend zon astra H turbo.
                    Wat hebben jullie verder voor motorische aanpassingen gedaan? andere zuigers? sterkere drijfstangbouten? of is dit niet nodig?
                    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten

tijgetje57
                    Deelnemer

een astra h turbo kan je zo plaatsen zonder wijzigingen of remap van de ecu.

Dit is als je hem gewoon 1 op 1 vervangt.

Wil je meer uit de nieuwe turbo halen dan kan je de ecu remap laten uitvoeren.

Voor de rest is er niks bij nodig.

info: Courtenay ( hieronder in het Engels)

VXR Astra H Z20LEH Turbo for Astra G/Zafira A VXR Turbo

From the extensive testing that we have carried out we can now offer the Astra H VXR turbo as a great alternative for the exisiting hybrid turbo units already in the marketplace.

Offering driveability more like a manufacturer’s standard unit, rather than a hybrid, and spooling up more quickly this is an ideal alternative for those wanting to upgrade to the Stage 3 or 4 conversion with appropriate remap.

This turbo unit also requires an uprated actuator and bracket if being used with Stage 4 mapping.

This unit not only features a better AR ratio but we also favour this turbocharger as it has a much stronger cast manfold providing extra durability and therefore can withstand greater temperatures, heat being an issue with turbo models. The standard ZLET turbo manifold has been known to crack and so this Z20LEH unit is prefered over a hybrid turbo which is rebuild into the original weaker manifold which is prone to cracking.

Note: This turbocharger is also suitable as a direct replacement for a ZLET turbo unit that has failed and requires replacement. It is a direct fit and will work on a car with standard software. An ecu remap is not required if being fitted as a direct replacement.

Z20LEH units fitted by Courtenay Sport will benefit from a 12 month/12,000 mile warranty.

Turbocharger* and VXR Actuator (Special Mail Order*): £495.00 Buy Now Click Here!

pastry
                      Deelnemer

zit er een verschil in die turbo van Courteney en standaart van GM.. want die heb al thuis liggen..
                        moet eigenlijk eens inversteren in een uitlaat systheem. king:

ZafiraOPC

het is een GM standaart turbo king:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.