Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Lege accu na 1 week stil staan.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2012 om 16:50 #17248557
Afgelopen winter een nieuwe accu geplaatst.
Nu zit ik sinds een week in de ziektewet en ik wou de auto ff starten.
Niks dus.
Bleek er nog 8 volt in de accu te zitten.
Is mijn accu slecht ?
Laad mijn dynamo niet voeldoende ?
Wat trekt zoveel stroom dat na een week de accu leeg is ?Kan ik eea. laten meten ?
En zo ja , waar ?PS.
Bij dagelijks gebruik ondervind ik geen problemen.
Behalve dan het feit dat de xenon verlichting minder fel is dan toen de accu helemaal nieuw was.Geef ik zelf het antwoord al ?
Laadstroom dynamo , spanningsregelaar ?
Laad Voltage is 14 volt.
Laadstroom weet ik niet.________________________________________________________
Dank !
14 mei 2012 om 17:25 #18018133Begin eerst eens om bij het wegzetten van de auto de accu los te koppelen.
Is de accu dan nog leeg dan is ie of stuk of hij wordt niet goed bijgeladen.Eigenlijk zou je een ampère meter tussen een accupool en de daarop aangesloten kabel moeten aansluiten.
Meter op A zetten (niet op mA) en dan de kabel die op die accupool zit losmaken.
De stroom loopt dan via de kabel die je los hebt gemaakt door je meter heen naar je accu.Als de opgenomen stroom onder de 0,05 blijft dan is er in principe niet zoveel an de hand.
Is deze fors hoger trek dan eens een voor 1 wat zekeringen eruit tot de opgenomen stroom stopt.
Houdt er wel rekening mee dat als je dit gaat meten je interieur verlichting ook het nodige lust.14 mei 2012 om 18:46 #18018134Interieur verlichting is led verlichting.
Heb net het lampje uit het handschoenenvak gehaald.
Dit was gewoon nog een gloeilampje,over 24 uur niet meer.
Kofferbak schakelaar is nieuw , en werkt goed. (ff achterbank neer klappen.)Van die 0.05 amp zal ik controleren.
Ben van origine electricien dus dat lukt nog net.
Die o.o5 is voor de BC ?14 mei 2012 om 19:17 #18018135Ik zeg niet dat het exact 0,05A moet zijn maar we iets in die grote.
Aangezien je zelf ook elektricien bent moet je hier voor de rest wel uitkomen neem ik aan.14 mei 2012 om 20:30 #18018136Ik denk zelf dat de laadstroom niet afdoende is om de accu te vullen.
De laadspanning zit onbelast rond de 14 volt en met verlichting aan op 13.7 volt14 mei 2012 om 20:32 #18018137Niks mis mee hoor, die laadspanning,
Zal wel uitdraaien op een lekstroom
toevallig een aftermarket Alarm erin???
Willem
14 mei 2012 om 21:33 #18018138Misschien een audio versterker er in die niet afschakeld bij contact uit en radio uit, die trekken ook je accu na een week leeg door de ruststroom van de versterker.
14 mei 2012 om 21:34 #18018139Hey Willem.
Nee alleen een ouwe startonderbreker met zo’n rood stickie wat je op 2 contacten moet drukken , en een nieuwe autoradio,geen boosters en ander raar spul.
14 mei 2012 om 21:36 #18018140Als je wil weten of je accu misschien kapot is kun je simpel kijken door bijvoorbeeld de lampen aan te zetten dim en grootlicht als de spanning van de accu dan nog verder in zakt is die kapot
als je er niet uit komt laat maar even weten help ik je wel zoeken
15 mei 2012 om 07:18 #18018141bij mij is het ook wel eens mn kofferbak lampje geweest dat bleef branden
15 mei 2012 om 07:44 #18018142@opelkadetje wrote:
bij mij is het ook wel eens mn kofferbak lampje geweest dat bleef branden
Had ik al gecontroleerd door de rugleuning van de achterbank neer te klappen.
Er donker daar,en dat is in dit geval OK.
Handschoenenvakje is de volgende die een test krijgt.We gaan gewoon dingen elimineren en dan komt t wel goed.
Bedankt voor de tips mensen.
Blijf reageren,is het niet voor mij dan wel voor een ander.
________________________________________________:thumbup
15 mei 2012 om 08:01 #18018143Gaat je dashboardkast-lampje ook branden zonder het contact aan? Het viel me laatst bij mij op dat dit niet het geval was… Dus in dat geval hoef je het daar niet te zoeken…
15 mei 2012 om 10:20 #18018144Waarom doe je niet gewoon een lekstroomtest?
Dan heb je het probleem veel sneller gevonden hoor.
1 voor 1 de zekering er uit trekken terwijl je een lampje tussen de -klem en -pool hebt.
Lampje gaat branden bij een lekstroom, hoe feller hoe zwaarder je verbruiker.
1 voor 1 de zekeringen er uit halen, gaat het lampje uit weet je in welke kring je moet zoeken.Op de manier zoals je nu bezig bent kun je alles wel gaan loshalen/nakijken, en dat schiet niet op.
Zon ledlampje kan ook rare dingen doen, had het in de kofferbak. Doordat er een klein spanninkje op de schakelaar blijft staan blijft het lampje branden.
Maar ook sommige autoradio’s kunnen stroom trekken terwijl het niet mag (marquantjes en overige kruidvat/aldi/lidl radio’s)Laat ook eens je accu testen, sommige accus zijn met een jaar al kapot (anwb accu’s bijv)
15 mei 2012 om 11:33 #18018145@ Fearless.
Lampje tussen de min klem en min pool bedoel je ?
En wat voor een lampje moet dat dan zijn ?
12 volt …. watt ?
Accu is van de meest recente vorst periode en nog geen 5 maand oud. (met garantie van 2 jaar )
Een lampje blijft een lampje, of het nu led is of een gloeilampje.
Voordeel van een led is dat deze gaat knipperen of helemaal niet brand als de spanning niet goed is.
Een gloeidraad doet het altijd.Dus een lampje als / ipv. ampere meter gebruiken dus.
15 mei 2012 om 11:36 #18018146@jeroenk wrote:
Gaat je dashboardkast-lampje ook branden zonder het contact aan? Het viel me laatst bij mij op dat dit niet het geval was… Dus in dat geval hoef je het daar niet te zoeken…
Ja dat doet ie wel.
Dus ik leg ff een camera met opnamefunctie in het kastje om te kijken of het schakelaartje functioneert.
Het schakelaartje zit in het lampje en word bediend door de geleiderail van het deksel aan de linker kant….gammel idee.15 mei 2012 om 13:14 #18018147Zit er nog genoeg accuzuur in de accu?
15 mei 2012 om 16:40 #18018148Heb net de bon bekeken.
Accu is van 31-01-2012 .
Onderhoudsvrij.Stroom opname in parkeerstand / van contact 0.08amp
Denk dat de accu toch naar God is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.