leeg laten koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Tigra leeg laten koelvloeistof

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    mattheu

he hallo
      wie weet wat ik los moet halen om de koelvloeistof te vervangen
      mijne is helemaal bruin nu wil iki het systeem leeg laten lopen
      maar ik zie alleen maar slangen aan de boven zijde
      iemand een tip
      bedankt alvast

2e-c14nz

Je kunt je radiator leeg laten lopen, en uiteraard opvangen. Heb dat zelf gedaan toen ik de sensor moest vervangen. Bij mij was dit gelijk de stop van de radiator. Weet alleen niet zeker hoe dit bij de x14xe en x16xe zit.

– Edit Let alleen wel op dat alle lucht uit je slangen is, als je hem weer vult. Je auto starten en hier en daar in de slangen knijpen, zodat de lucht via je reservoir eruit kan. Zorg wel dat je dop eraf is uiteraard.

mattheu

ja maar die vind ik niet
          weet jij waar die ongeveer zit
          ik wil hem leeg laten en dan alles doorspoelen met water ivm de bruine smurry
          en dan vullen met k vloeistof
          bedankt alvast

DunNow

als je voor de auto staat zie je rechts bij de radiateur een dikke slang lopen. Maak die bij de radiator los en dan raak je al redelijk wat koelvloeistof kwijt.

Als al je koelvloeistof uit je vaatje is dan schroef je hem los. Let wel op dat onder het koelvloeistof vaatje nog een slang zit met een slangeklem.

Als je toch bezig bent zou ik de radiateur er ook uithalen, dit is het makkelijkste met de voorbumper eraf zo kan je overal goed bij. Er lopen uit mijn hoofd nog 2 slangen naar de radiateur en linksonder zit je thermostaat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.