ledstrips deuren

Forumindex Forums Modellen Corsa ledstrips deuren

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    .B4R7.
    Deelnemer

Ik was laatst bij de action en ik zag daar ledstrips liggen. Ik dacht meteen neem ze mee en zet ze in de corsa.
      Nu is mijn idee om ze in te bouwen onderaan in de deuren of in de deuromlijsting zeg maar. Het laatste lijkt me makkelijker omdat de kabels naar de deur door een stekker gaan en ik geen zin heb in losse kabels naar mn deur.
      De bedoeling is dat de lampjes aangaan bij deur open. Het liefst links en rechts afznderlijk van elkaar. Nu is de vraag: hoe sluit ik ze het beste aan? Mijn idee was de + van de lampjes op de + van de binnenverlichting in de auto en de – op het pinnetje in de deur. Deze lijkt mij namelijk te aarden. Links en rechts afzonderlijk van elkaar om te zorgen dat alleen links aangaat bij de linkerdeur en andersom, terwijl het binnenlampje wel altijd aangaat.
      Kan iemand dit hierboven bevestigen? En weet iemand welk kabeltje dit is zodat ik niet mijn hele Dash er alweer uit moet slopen xD.

Het gaat om deze lampjes:

Het blokje en het knopje op de lampjes kunnen er gewoon afgeknipt worden neem ik aan?

Het lijkt allemaal redelijk voor de hand liggend maar heb nooit met ledstrips gewerkt en wil het wel allemaal fatsoendelijk werkend hebben. Als dit klaar is wil ik hetzelfde in de kofferbak doen maar ik moet daar de stroom nog even doormeten aangezien het lamoje nu niet werkt en met n ander lampje (sloop) hetzelfde. Dus eerst kijken of hij wel stroom krijgt of dat ik ergens een breuk heb.
      Alvast bedankt voor info.

BlackDevil

Je kunt het zo aansluiten als jij het van plan bent, omdat het interieurlampje bij deur open via de massa (-) wordt geschakeld en bij interieurverlichting via de plus.

Dus als je de LED-strips aan beide kanten via de contactschakelaar in de deurpost aansluit op de min, gaan ze ook alleen aan als de betreffende deur wordt geopend. Je moet dan wel nog even een constante plus-leiding trekken/aftakken. De contactschakelaars voor de deuren zitten met een klein schroefje vast. Kun je er makkelijk uitnemen om te zien welke kabel je moet hebben.

Bij gesloten deuren en interieurverlichting aan blijven ze uit, omdat de interieurverlichting via de plus in de lichtknop wordt geschakeld.

.B4R7.
        Deelnemer

Oke bedankt dan ga ik kijken of dit vanavond lukt om in te bouwen:) heb de contactschakelaars in de deuren inderdaad al los gehad alleen even kijken of ik de + van het binnenlampje aftak of dat ik een nieuwe kabel trek. Bij de sigarettenaansteker heb ik ook al een aftakking zitten voor neon aan de binnenkant.

Maikeltjeee
          Deelnemer

http://www.tigrateam.nl/forum/showthread.php?t=4396″ onclick=”window.open(this.href);return false; dit heb ik momenteel zelf ook vind alleen beide deuren geen rampen dus ik heb gewoon dat als je een deur open maakt allebei aan gaan. Dit was het makkelijkste en een ramp is het niet.

Astra 1.4 NZ
            Deelnemer

En is dit gelukt??

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.