LED’s voor Opel Astra

Forumindex Forums Modellen Astra LED’s voor Opel Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #18021890
    TheViper
      Lid sinds:
      21 May 2012

      @AstraElvis wrote:

      die witte en groene dopjes kan je zo los draaien geen gereedschap of breekwerk voor nodig….

      Dank voor de tip!

      Heb de lampjes er inmiddels succesvol (zonder problemen) uit kunnen halen. Echter, de LED’jes die ik eerder had aangeschaft, voldoen niet. Eerder werd er al door PowerCorsa geschreven dat ik op Autostyling.nl moest kijken, dus dat heb ik dan ook gedaan (bedankt voor de tip PowerCorsa!). Echter, ik kom daar een groot scala aan LED’jes tegen. Ik heb zelf een kleine voorselectie gemaakt, maar weet niet precies welke van de drie ik moet hebben:
      http://www.autostyle.nl/eu-t5b.html” onclick=”window.open(this.href);return false; (LED blauw T-5 LED Instrument Light 2pcs/cardle)
      http://www.autostyle.nl/eu-0046b.html” onclick=”window.open(this.href);return false; (SuperBright LED T5 blauw Simultaneously)
      http://www.autostyle.nl/eu-9842b.html” onclick=”window.open(this.href);return false; (Instrument 2LED T4.2-T5 blauw 12V – 5pcs/Set)

      Heeft iemand een idee? :hmmz

      #18021891
      AstraElvis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 August 2007

        http://www.steve010.nl ff melden dat het voor een astra g is krijg je meteen de goeie

        #18021892
        J.Eland
          Lid sinds:
          28 April 2010

          Hallo TheViper, die led’s die je bij Autstyle ziet zijn ongeschikt voor de teller omdat ze te weinig licht geven.
          Het probleem bij deze teller is dat er voor de lamp een soort cupje zit van zwart kunststof, als je dan een led
          inbouwd die alleen maar naar voren schijnt dan heb je bijna geen licht.
          Ik heb zelf de led’s bestelt bij Crazyled’s in Engeland maar daarbij is het probleem dat je tussen de meters in
          een lichte vlek ziet en eromheen te weinig licht. De meeste denken dat een led is gemaakt om licht te geven
          maar een led is in de eerste instantie gemaakt voor indicatie op b.v. een versterker.
          De weg die het licht af moet leggen is dan heel kort. Pak maar een led hang daar de minimale vereiste weerstand aan
          en houd hem dan op de vloer gericht dan zal je zien dat je bijna niets ziet.
          Ik ben nu 63 en ik zit al vanaf mijn 10e met electronica te werken en ik heb heel wat led’s uitgeprobeerd.
          Bestel anders de speciale led’s bij Crazyleds in Engeland en probeer dat, ze zijn er in verschillende kleuren.
          Succes.

          #18021893
          Gastra3
            Lid sinds:
            18 April 2012

            Ik had ook een paar kapotte lampjes. Links in m’n teller, en m’n kachelbediening.
            Ik ben naar Brezan geweest, en die vertelde dat het niks uit maakt welkekleur je neemt.
            Dit omdat er een soort folie o.i.d voor het lampjr zit wat ervoor zorgt dat alles oranje wordt.
            Hij heeft dus gewoon witte nee gegeven, en inderdaad, alles EK kleur.
            De hamvraag is dus, hoe zorg je ervoor dat het wel een andere kleur wordt?

            Pieter

            #18021894
            Powercorsa
              Lid sinds:
              26 October 2007

              Ik durf niet precies te zeggen hoe het binnenwerk van een Astra G tellerhuis in elkaar zit. Daar heeft J. Eland zo te lezen meer ervaring mee.
              Wat mijn ervaring is (wat ik met J. Eland deel) is dat de meeste leds een hele kleine openingshoek hebben. Dit is te verbeteren door een diffuse led te nemen of de led op te schuren zoals op Steve010 staat.


              @Gastra3

              Ik zou zeggen door de folie te verwijderen, durf alleen niet te zeggen of dit mogelijk is ;)

              #18021895
              J.Eland
                Lid sinds:
                28 April 2010

                Ja, dat opschuren van een led is een leuke maar daarmee los je het probleem niet op.
                Want ook dan geeft de led nog steeds niet het licht wat je verwacht.
                En aan difuse led’s heb je helemaal niets.
                Die zijn leuk voor op een electronische treinregeling zodat je geen pijn in je ogen krijgt.

                Dan over de eventuele folie die in tellers en display’s zouden zitten,
                Alleen in de oude TID en MID display zit een soort geel scherm.
                Helaas is dit scherm niet zomaar te verwijderen.
                Ik heb zelf onlangs een nieuw MID display gekocht en daar kan je alle kleuren in zetten
                die je maar wil. Zelf heb ik er groene led’s van Crazyleds uit Engeland in gezet.
                Dat is een 8.5d fitting met daarin 4 3528 led’s met een straalhoek van 120 graden.
                Maar bij mijn weten hebben de tellers dat niet.
                Ook de kachelbediening heeft dat niet.
                Wel is het zo dat een bepaalde plasticsoort die niet veel licht doorlaat automatisch een
                beetje geel gaat kleuren. En dat hangt ook een beetje af van de ouderdom van het plastic.

                #18021896
                Powercorsa
                  Lid sinds:
                  26 October 2007

                  Had even een enter tussen de regel moeten zetten, ik begrijp de reactie wel ;)

                  Hangt er vanaf, ik heb een paar led’s nog liggen van een moodlight/sfeerverlichtings projectje welke een goed resultaat gaven ondanks dat ze difuse waren.
                  Moet wel zeggen dat ze een best beetje kosten maar dan heb je ook echt wat. Denk dat de TS ook niet zoveel eraan wil uitgeven, kon ze toen voor een prikje overnemen ;)
                  In vergelijking met een traditioneel lampje moet ik ook zeggen dat een led het gaat verliezen, maar dat komt ook wel door het ontwerp wat gericht is op een gloeilamp.

                  Ook de oude DID/TID/MID’s willen van kleur veranderen, al zal het wel een menging worden met geel (het geel zie je niet meer maar het beïnvloed het natuurlijk wel)
                  Zie de foto’s maar op Steve010.

                  Heb je anders een foto van jouw verlichting J.Eland, ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat met die leds van Crazyleds :thumbup

                  #18021897
                  Gastra3
                    Lid sinds:
                    18 April 2012

                    Dan is het toch vreemd dat je witte ledjes in je tellers doet en oranje licht krijgt?
                    Of snap ik er nou geen hol van :ass

                    #18021898
                    J.Eland
                      Lid sinds:
                      28 April 2010

                      Ja jongens ik zal proberen foto’s te maken van hoe mijn verlichting er nu uit ziet.
                      Omdat gele verlichting makkelijk te doen was hebben ze dat bij Opel zo gedaan.
                      Maar om gele verlichting te krijgen moest men een gewone lamp die een beetje rozig kleurt gebruiken.
                      Dus dat werd er een die niet zo veel licht zou geven.
                      Ik heb met witte led’s in mijn raamdrukkers en in mijn lichtschakelaar een heel mooi effect.
                      Voor de kachelunit heb ik een apparte print moeten maken want daar zit maar 1 lamp t5 in.

                      #18021899
                      TheViper
                        Lid sinds:
                        21 May 2012

                        Het duurde iets langer dan gepland, maar het resultaat mag er zijn: de blauwe LED’jes zijn (eindelijk) geplaatst. Zie hier het resultaat:

                        Thnx voor alle tips & trics!

                        #18021900
                        Mr-T-Opel-Astra-G
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 August 2011

                          Ik krijg binnen enkele dagen de Quad Leds binnen (4SMD in een OSRAM twistlock) waar ik goede verhalen van hoor. Zijn via paypal te betalen, binnenkort :kewlpics wanneer ze erin zitten.

                          #18021901
                          TheViper
                            Lid sinds:
                            21 May 2012

                            Nice! Ben zeer benieuwd naar de foto’s Mr-T! :thumb

                            #18021902
                            J.Eland
                              Lid sinds:
                              28 April 2010


                              Ik heb hier een test opstelling met witte led’s.

                              #18021903
                              J.Eland
                                Lid sinds:
                                28 April 2010


                                Ik heb hier een gezicht van wat er aan de binnenkant afspeelt.
                                Deze print heb ik zelf gebrouwen met 2 3mm leds en 1 3528 led.

                                #18021904
                                TheViper
                                  Lid sinds:
                                  21 May 2012

                                  @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

                                  Ik krijg binnen enkele dagen de Quad Leds binnen (4SMD in een OSRAM twistlock) waar ik goede verhalen van hoor. Zijn via paypal te betalen, binnenkort :kewlpics wanneer ze erin zitten.

                                  MrT, heb je ze er inmiddels in zitten? Ben benieuwd naar de :kewlpics ! ;)

                                  #18021905
                                  Mr-T-Opel-Astra-G
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 August 2011

                                    Mijn excuses, had ze al in een ander topic geplaatst, maar belofte maakt schuld ;)

                                    Note: deze zijn gemaakt bij VOL dag (zon) licht.

                                    #18021906
                                    TheViper
                                      Lid sinds:
                                      21 May 2012

                                      Wauw! Ziet er goed uit! Helaas zijn mijn LED’jes haast niet te zien bij daglicht. Maar goed, dat zijn ook geen 4SMD-led’s. ‘s Avonds is het een ander verhaal: dan ziet het er top uit.

                                      #18021907
                                      Mr-T-Opel-Astra-G
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 August 2011

                                        @TheViper wrote:

                                        Wauw! Ziet er goed uit! Helaas zijn mijn LED’jes haast niet te zien bij daglicht. Maar goed, dat zijn ook geen 4SMD-led’s. ‘s Avonds is het een ander verhaal: dan ziet het er top uit.

                                        Heb ook nog foto’s bij nachtsituatie, even zoeken op phone.

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.