Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › LedKnipperlicht Relais werkt nog niet.. Waarom?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2011 om 20:33 #17239587
Beste mensen,
Ik wil mijn verlichting gaan vervangen voor Led verlichting.
Echter met de knipperlichten ben ik erachter gekomen dat de relais niet goed samen werken met de ledjes. Ledjes hebben namelijk een veel kleinere weerstand dan de normale bolletjes verlichting van de kadett.
Nu is mijn vraag:
Zijn er speciale led knipperlicht relais voor een Opel Kadett te koop? Of zijn er vergelijkbare andere merken die ook in Opel Kadett passen?? Zodat deze wel goed samen werken met de ledjes ivm de lagere weerstand.29 juli 2011 om 10:51 #17899725Geen idee eigenlijk..
Rik ;)
29 juli 2011 om 11:18 #17899726Daar kan ik natuurlijk niks mee he.. Rik… :p
Maar heeft iemand een foto van een relais van Opel Kadett E? Want dan kan ik deze eventueel vergelijken of ik een dezelfde kan vinden, maar dan 1tje voor ledjes.
Of waar kan ik deze vinden in m’n eigen Kadettje? Dan kan ik ze zelf even bekijken.
Groet,
Kevin29 juli 2011 om 11:42 #17899727In je eigen auto, in de zekeringenkast zit er 1 :jerry
Staat wel op de binnenzijde van het zekeringkastklepje.Rik ;)
29 juli 2011 om 13:52 #17899728Prima! Gaan we daar even naar kijken, morgen!
En dit is er dan ook 1 van de knipperlichten?
Groet,
Kevin29 juli 2011 om 17:08 #17899729Yep, Er zit maar 1 relais voor je beide kanten knipperlichten.
Rik ;)
3 augustus 2011 om 15:19 #17899730Nou Kheb er 1tje besteld hoor.. Universele knipperlicht relais, 3 polig, 12volt voor 0,01 tot 100watt vermogen.
Dus ben benieuwd of het werkt! Zou fijn zijn ;) Kon er verder niet echt eentje vinden die 3polig was… Is vandaag besteld + verzonden dus verwacht hem morgen of vrijdag binnen te hebben… Gaat er dan uiteraard gelijk mee aan de slag!
Zodra ik meer weet, zal ik het meteen ff posten, om jullie op de hoogte te houden :D4 augustus 2011 om 21:13 #17899731Anders gewoon even twee weerstanden over de leds heen zetten, werkt ook….
5 augustus 2011 om 09:28 #17899732Nou vandaag het knipperlicht relais geprobeert, maar het werkt nog niet… Als ik de ledjes aansluit, en het relais erin doe, en doe mijn richtingaanwijzer aan gebeurt er gewoon helemaal niks…
Op een 1 of andere manier gebeurt er niks met het relais. De aansluitingen,lijkt mij, gewoon hetzelfde.
Zie foto’s: Rechts is het nieuwe knipperlicht relais, speciaal voor led. Links is de oude.
Hier zie je een stroomschematje hoe het aangesloten zou moeten zitten. Lijkt me gewoon hetzelfde?Als ik weerstandje er overheen wil aansluiten, wat is dan de makkelijkste manier?
Want daar heb ik ook al naar zitten kijken, maar kzou nie weten hoe en waar ik dat dan moet aansluiten.Groet,
Kevin5 augustus 2011 om 15:39 #17899733Nou er is toch echt iets ernstig mis met dat circuitje hoor! Die indicator switch, of hij nou massa of + schakelt, zo komt er ofwel sluiting, of niets…. KAN niet kloppen!!
Dat relais heeft een +, een – en een schakel contact. Die laatste is belastings gevoelig gemaakt en dat bepaald hoe snel hij gaat knipperen. Dit om er voor te zorgen dat als er een lampje is gesneuveld de bestuurder dit kan herkennen aan het feit dat de snelheid van het knipperen veel hoger is geworden.
Hier hoe je het relais test:
En met de ledjes knal je dus gewoon een dikke weerstand van ongeveer 15 ohm, minstens 15 watt over de + en – van de ledjes heen, want die leds branden 50000 uur. Kortom, je kroost twee generaties verder kan als het goed is nog van het licht genieten van die richting aanwijzers… Dat sneller knipperen heb je dus kortom niet meer nodig….
P.S. hoe lagere ohms hoe langzamer hij dus gaat knipperen… en andersom…
Even rekening houden met:
Vermogen in Watt= Spanning in Volts X Stroom in Amperes
(Knipperlichten zijn zoal 20 Watt, spanning zou ik 13,8 volt voor nemen…)Voltage = Weerstand in ohms X Amperes
Zo reken je dus zo de weerstandswaarde uit en de weerstand moet het vermogen dat hij trekt ook wel aan kunnen. Als je een setje nodig hebt kan ik ze regelen voor je, van die met twee schroef ogen er aan…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.