Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Led verlichting storing Astra k
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 februari 2022om 21:49 door OPC-Line180.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2022 om 20:00 #18458022
Hallo, misschien is deze vraag al vaker gesteld. Ik heb deze led lampjes als dimlicht in mijn koplamp gestoken van mijn Astra K. Maar nu krijg ik bij het starten van de auto de melding dat de dimlichten defect zijn, terwijl ze gewoon doen. Is dit een bekend probleem, en zo ja, wat kan ik hier aan doen?
Gr Sven
23 februari 2022 om 20:22 #18458025Dat is hetzelfde principe als bij de achteruitrijlichten. De boordcomputer meet het stroomverbruik op de lampen en omdat jouw LEDS 40W zijn in tegenstelling tot jouw halogeen lampen 55W of 65 W, verbruiken de leds te weinig stroom waardoor de BC denk dat ze stuk zijn, vandaar de foutmelding. Op kleinere leds kan je er een vermogensweerstand overzetten en dan blijft die melding weg , maar bij dit soort lampen zou ik dat niet aanraden om de simpele reden dat de weerstand al groter zal zijn en serieus heet gaat worden. Hier zie je hoe dat wordt gedaan bij de achteruit rijlichten.
23 februari 2022 om 20:28 #18458027<p style=”text-align: right;”>Bedankt voor je antwoord. Is het als ik het goed begrijp dan voldoende als ik led lampjes koop met een hoger wattage?</p>
23 februari 2022 om 20:46 #18458030In principe is dat zo, als de wattage hetzelfde is , moet je normaal gezien ook evenveel stroomverbruik hebben, om het technisch te maken P = U x I.
Dat wil zeggen, Vermogen (P) = Spanning (U) x Stroom (I).
MAAR de lampen die jij hier heb afgebeeld vinden in 55W zal misschien wel gaan, maar die zou ik er toch niet insteken, want dan gaat de binnenzijde van je koplamp gewoon weg smelten van de grote hitte. Daarom zie je ook altijd dat sterke ledlampen voor gebruik als dimlicht altijd met een ventilator gemaakt zijn. Ik zou dit soort lampen niet in mijn auto steken.
Heb je ze al eens tesamen in de auto gehad, ik bedoel dan 1 zijde LED en de andere zijde standaard ?? Hoe was de lichtopbrengst ??
23 februari 2022 om 20:56 #18458035Daarom zie je ook meestal dit soort leds als dimlicht, die zouden normaal storingsvrij moeten zijn. En dan best kopen met een
niet goed geld terug garantie. Er zijn meerdere verkopers die dit aanbieden. Maar als jij H7 lampen hebt, waarom bouw je niet gewoon een xenon aftermarket set in, zelfde uitstraling als leds en zeker een veel betere lichtopbrengst dan halogeen, en geen foutmeldingen. Ik heb in één van mijn vorige wagens een setje van 50€ gehad , die hebben 3 jaar dienst gedaan tot de wagen weg ging. 5000K of 6000K setje .
23 februari 2022 om 20:59 #18458037Bedankt voor de tips. Ik ga hier even over nadenken! Xenon is inderdaad ook een goed idee
23 februari 2022 om 22:07 #18458055En als dat jou auto is die op de avatar staat afgebeeld, dan is die perfect voor een xenonkit, want je lensbollen of projectors zoals ze dat noemen in je auto zitten waardoor je een perfect lichtbeeld blijft houden.
1 ding dien je wel te onthouden als je xenon plaats en dat is dat het voetje vd xenonlamp iets dient te worden aangepast zodat je de lamp 180 graden kan draaien. Velen weten dat niet en zijn dan teleurgesteld omdat de ontstekingsdraad die op een xenonlamp staat in het lichtbeeld valt als je ze erin plaats zoals je ze koopt. Is 5 min werk met een klein dremeltje en het probleem is opgelost. Moest je raad nodig hebben of je weet niet precies wat ik bedoel, vraag maar, ik maak het dan wel duidelijk aan de hand van een paar voorbeelden. Mvg
23 februari 2022 om 23:14 #18458059Dit is wat ik bedoel met een H7 xenonlamp aan passen. Een H7 ampule heeft aan 1 zijde een vlakke kant met een topje om in de lamphouder te passen. De blauw omhulde draad die je op de foto ziet moet aan de onderzijde staan als je een xenonlamp plaats, zoniet dan valt deze draad in het lichtbeeld en heb je 2 donkere plekken precies waar je licht wil hebben, als je de overzijde vd vlakke kant in spiegelbeeld maakt met een dremel of een goede kniptang, dan kan je de ampule 180 graden draaien en heb je geen last van die donkere plekken, maar velen weten dit niet. Bij deze een illustratie van wat ik bedoel.
Je krijgt dan zoiets, is maar snel ter illustratie maar je snapt nu wel wat ik bedoel denk ik.
24 februari 2022 om 07:53 #18458091<p style=”text-align: left;”>Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik snap nu inderdaad wat je bedoelt. De auto op de foto is trouwens nog mijn vorige, type J. Ik rij sinds september in een Astra K. Bevalt super goed.</p>
Gr24 februari 2022 om 14:30 #18458123Ik heb toevallig dezelfde , maar dan met LED matrix koplampen. Enige probleem is dat ik de nieuwste generatie ecu erin heb steken en die is momenteel nog niet te programeren, voor de rest ben ik ook tevreden.
24 februari 2022 om 18:26 #18458138Heel mooie auto 👌🏻
27 februari 2022 om 21:49 #18458495Dank u .
Misschien kan je hier nog wat mee:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.