led led led !

Forumindex Forums Modellen Astra led led led !

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228876
    sjaak trekhaak
      Lid sinds:
      16 February 2010

      ik ben sinds een maandje in bezit van een mooie opel astra F stasion , ik wil hem zelf wat veranderen kwa style , niet drastisch met bumpers enzo maar wel wat subtiele dingetjes, ik ben zelf nu al bezig geweest met de interieur verlichting , ik heb hier ledlampjes in gedaan, hier op het forum ben ik ook tegeggekomen dat dit ook mogelijk is met de tellerplaten enzo, ik ben aan het zoeken geweest en kwam deze website tegen : klikerdeklik
      ik weet niet of dit wat is en andere mensen hier ervaring mee hebben ?
      ook had ik nog de vraag of iemand mischien nog andere dingen weet die ik kan vervangen door led :hmmz

      en mischien wat subtiele ideetjes om me auto netjes maar toch gaaf te maken :vertag

      grts sjaak trekhaak

      hier nog wat fototjes van me astra

      #17764408
      krasy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 March 2010

        je kan je mistlichten veranderen .
        je kan je stadslichten veranderen.
        je dashbordkastje licht.
        kofferbak verlichting.
        en toevallig heb ik ze allemaal :angel liggen.

        je kan zelf je gootlicht in led veranderen dat ga ik van de week proberen. (kwa licht opbrengst)
        de stadslicht in led geeft minder licht dan halogeen maar staat wel mooier in combinatie met xenon

        mvg krasy

        #17764409
        sjaak trekhaak
          Lid sinds:
          16 February 2010

          origineel gepost door krasy
          je kan je mistlichten veranderen .
          je kan je stadslichten veranderen.
          je dashbordkastje licht.
          kofferbak verlichting.
          en toevallig heb ik ze allemaal :angel liggen.

          je kan zelf je gootlicht in led veranderen dat ga ik van de week proberen. (kwa licht opbrengst)
          de stadslicht in led geeft minder licht dan halogeen maar staat wel mooier in combinatie met xenon

          mvg krasy

          kofferbak heb ik ook gedaan , haha was ik vergeten erbij te vermelden , watvoor soort lampjes moetten er in de mistlichten dan dit is h1 toch ? of bedoel je achter ?
          en stadslicht zijn steeklampjes ? die zijn er toch ook wel in supper felle ledjes ?
          ik ben wel benieuwd hoe het led grootlicht eruit ziet !:o en in combinatie met xenon ? er zit moet toch bi xenon in een astra ?

          #17764410
          krasy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2010

            in een astra g wat ik heb dus zit een h7 in de standaard unit als dimlicht(xenon).
            in me grootlicht zit hb3 fitting. stads licht is T10,
            en in me mistlicht zit h3

            achter in de mischlicht ziten van die bolletjes ben even de maat vergeten .
            zelfde als in de kenteken verlichting :) die heb ik ook in het led veranderd.

            #17764411
            sjaak trekhaak
              Lid sinds:
              16 February 2010

              origineel gepost door krasy
              in een astra g wat ik heb dus zit een h7 in de standaard unit als dimlicht(xenon).
              in me grootlicht zit hb3 fitting. stads licht is T10,
              en in me mistlicht zit h3

              achter in de mischlicht ziten van die bolletjes ben even de maat vergeten .
              zelfde als in de kenteken verlichting :) die heb ik ook in het led veranderd.

              ooh oke ja ik dacht al , hebje de lampjes veel moetten aanpassen vanwege het “minder stroom verbruik” ?

              #17764412
              nexus6
                Lid sinds:
                7 September 2010

                aansteker lampje kan je ook veranderen :)

                #17764413
                sjaak trekhaak
                  Lid sinds:
                  16 February 2010

                  origineel gepost door nexus6
                  aansteker lampje kan je ook veranderen :)

                  true , als het goed is zit die ook in het setje op de website die ik in me 1e bericht heb staan , ik moet alles nog navragen wand er zijn ook meer kleuren mogelijk aleen ik weet nog niet of ik blouw pak of wit , iemand suggesties ?:hmmz

                  #17764414
                  krasy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 March 2010

                    neej niets hoeven aan te passen. alleen de rem-licht en dimlicht gaat via de boordcomputer bij mij de rest kan ik vrij wisselen.
                    en ja de knipperlichten die gaan sneller knipperen maar daar kan je dat zwarte ding(transformator?) voor veranderen dan doet die het ook gewoon met led .

                    je heb een u2u

                    #17764415
                    nexus6
                      Lid sinds:
                      7 September 2010

                      de meeste gebruiken toch bij voorkeur blauw licht ,is eigenlijk best wel het mooist :)
                      en je astra is ook blauw dus das helemaal mooi :)

                      #17764416
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Heb ik in mijn Kadett zelf gefixt.
                        http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=134092&page=1#pid1765510

                        Alles in mijn dash is LED, en ook mijn binnenverlichting en kofferbak verlichting…

                        En inderdaad is blauw erg mooi!king:

                        Was niet makkelijk, in de tellerbak bedoel ik dan voornamelijk, omdat sommige lampjes een minimaal vermogen moeten hebben. En door het lage verbruik van ledjes kun je wel eens last krijgen van lampjes die altijd een beetje zwak blijven branden. Maar goed, dat was bij mij het geval en ik heb het goed kunnen oplossen door er een weerstandje over heen te zetten die het vermogen nabootst van het gloeilampje.

                        Groot licht kun je zowieso vergeten. Zelfs als je voor een lekker vies ijskoud tintje gaat en heel wat leds bij mekaar uit de hoge pet zou trekken. Ik calibreer elke dag camera’s voor mijn beroep en dat doe ik in een kamer met gecalibreerd licht. Om dat te doen heb ik een licht meter, daar kan ik luminantie en kleurtemperatuur mee meten. Als ik een printplaat pak van 8x15cm (!!) vol met high brightness 5mm leds in witte tint van 4000 Kelvin dan krijg ik 650 lumen op een meter afstand. Uit een groot licht in een auto komt grofweg 3000 lumens. Wil je dit met leds benaderen moet je zo ongeveer je hele voorkant van je auto gaan behangen met leds. Nu zijn er wel wat krachtigere leds in de tussentijd, maar die zijn extreem duur en halen het er nog niet bij… Kortom, zet het idee maar even uit je hoofd nog….

                        Ik ben bij verschillende led seminaars geweest van onder andere Philips en kan je aanraden eens naar het aantal lumens per watt te kijken. Dit getal is namelijk HET ding wat bepaald hoeveel licht een lamp opbrengt. De prestaties van een LED zullen je in dit opzicht tegen vallen. En ordinaire gloeilamp met een goede reflector geeft MEER licht opbrengst dan een led met het zelfde vermogen! Ik hoor je denken:”Maar leds zijn toch zuinig en blijven altijd koud??” Dat is dus niet waar! Ja, zo’n 5mm ledje waar in een zeer nauwe bundel best redelijke luminantie bij wordt behaald verbruikt niet zo veel en blijft koud. Het verschil is gewoon dat een gloeilamp rondom licht geeft, 360 graden afstraling dus. Weer een bewijs dat de overheid impulsief reageert op wat iemand (met marketing motivaties) maar hard roept, en de gloeilamp gaat verbieden… domdomdom….

                        Je zal wel denken:”Wat is dan nog het voordeel van leds??” Levensduur en stootvastheid! Ze gaan erg lang mee en zijn robuust. Ongeveer 10.000 uur op 90% opbrengst en na 50.000 uur is de opbrengst onder de 20-30% gekomen en zijn ze wel op te noemen…

                        Succes!

                        #17764417
                        AsconaC20NE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 December 2004

                          groot licht kan niet met LED,

                          meende dat lexus of zo de enige en de eerste is die het voor elkaar heeft gekregen met een speciale koplamp met LED’s een goed lichtbeeld te krijgen.

                          Ik heb het in mijn mistlichten zitten, en de lichtopbrengst is vele malen minder. Maar staat wel erg mooi king:

                          Verder heb ik de hele achterlichtunit in LED’s, alleen Remlicht/gewoon licht raad ik ook af. Gewoonweg te weinig lichtopbrengst, zeker als je er iets schuiner op kijkt omdat ze dus niet in die reflectoren schijnen, wat vinci dus ook feitelijk zegt.

                          #17764418
                          krasy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 March 2010

                            neej ik heb ook de led in me mist licht zitten en inderdaat is meer voor het oog.
                            lichtopbrengst is heel weinig . daarin tegen rij ik ook nooit met groot licht maar eenige wat ik ermee doe is zeinen :P
                            dus ben benieuwt hoe het eruit ziet voor de licht opbrengst is het niet te doen,
                            had namelijk ook leds in me achteruitrij verlichtring maar er snel weer uitgehaalt zag namelijk niets meer in het donker .

                            #17764419
                            Fonzy
                              Lid sinds:
                              7 May 2010

                              origineel gepost door sjaak trekhaak
                              …..ik ben aan het zoeken geweest en kwam deze website tegen : klikerdeklik
                              ik weet niet of dit wat is en andere mensen hier ervaring mee hebben ?

                              Daar heb ik ze ook vandaan ze werken goed en de handleiding die meegeleverd wordt middels een internet link is duidelijk weergegeven met plaatjes.

                              Ik ben zeer tevreden over het resultaat Samen met de blauwe verlichting van mijn radio is het nu een mooi geheel. Let wel de rode/oranje kleurtjes op de tellerplaat zijn niet meer zo duidelijk als bij wit licht (ingeval van blauwe led iig.)

                              verder heb ik angel eyes koplamp units gekocht met led ringen en een 2 tal led lampjes die beide fungeren als stadslicht. dimlicht en grootlicht zijn gewone lampen.

                              #17764420
                              IMpY
                                Lid sinds:
                                18 July 2005

                                die site wat je hebt werkt, dat zijn dezelfde lampjes als van steve010. Echter de kachelpaneel wordt dan geheel in de kleur van je led dus niet meer zo mooi zoals op hun foto. Hiervoor zul je achter de rode en blauwe delen speciaal kleine leds moeten gaan solderen en hoop gepriegel is dat.

                                Zou je beter kunnen kiezen voor een plasmakachelpaneel…

                                groeten Twan

                                #17764421
                                JHR
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  en waar kun je die vinden???
                                  loop echt overal te zoeken maar kan niks vinden

                                  #17764422
                                  AsconaC20NE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 December 2004

                                    heb nog nooit een plasma kachelpanneel gezien. bestaat niet volgens mij ….

                                    gewoon lekker pielen en klooien met verschillende leds, dan heb je het mooiste resultaat

                                    #17764423
                                    dabok
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 May 2009

                                      Ze bestaan toch echt, voor een F weet ik niet, voor een G zeer zeker wel.. !

                                      origineel gepost door AsconaC20NE
                                      heb nog nooit een plasma kachelpanneel gezien. bestaat niet volgens mij ….

                                      gewoon lekker pielen en klooien met verschillende leds, dan heb je het mooiste resultaat

                                      #17764424
                                      IMpY
                                        Lid sinds:
                                        18 July 2005

                                        Fje ook… enkel bijna nergens te krijgen…
                                        Astra F:

                                        Was te krijgen via costum-tuning.nl
                                        Enkel dat bedrijf bestaat niet meer…

                                        Astra G:

                                        groeten Twan

                                        #17764425
                                        AstraLimburgDriver
                                          Lid sinds:
                                          12 May 2010

                                          LET OP!!

                                          Led aan de buitenkant van de auto is met de nieuwe regels niet meer toegestaan….
                                          Denk aan de led verlichting zoals nummer plaat (is niet meer toegestaan) of led verlichting die niet goed gekeurd is na het aanbrengen….

                                          En mensen die beweren dat het mag, is echt lulkoek want ik praat uit ervaring en dan mogen de mensen die zeggen dat het mag de open liggende boetes hiervoor betalen HET MAG NIET MEER!!!

                                          Dus ik zou aan de buitenkant niets doen met lampjes etc. om het mooier te maken want je komt op de koffie…

                                          #17764426
                                          IMpY
                                            Lid sinds:
                                            18 July 2005

                                            ook niet als de led is verwerkt in een origineele behuizing en in een origineel steeklampje verblindt er niemand mee enkel me kentekenverlichting.

                                            #17764427
                                            Erwin1987
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 September 2009

                                              ik heb ledjes in me stadslichten naast me xenon geen probleem hoor.

                                              Erwin

                                              #17764428
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Raar, heel veel auto’s komen juist met allerlei led verlichting uit nu??
                                                :wtf

                                                Kijk, dat de beperkingen nog te groot zijn voor koplampen ok. Maar achterlichten, 3e remlicht enz zijn bij praktisch alle nieuwe auto’s uitgerust met leds….

                                                #17764429
                                                sjaak trekhaak
                                                  Lid sinds:
                                                  16 February 2010

                                                  nou ik heb vandaag me ledjes besteld , en zoals iedereen zecht gwn de blauwe omdat me auto ook blauw is , binnekort als ze binnenzijn is kijken of dit wat is, en als het bij met tellerplaten niets is dan ga ik gewoon opzoek naar die plasma platen of ik verzin er wel iets anders op haha :P :jerry

                                                  #17764430
                                                  sjaak trekhaak
                                                    Lid sinds:
                                                    16 February 2010

                                                    origineel gepost door IMpY
                                                    die site wat je hebt werkt, dat zijn dezelfde lampjes als van steve010. Echter de kachelpaneel wordt dan geheel in de kleur van je led dus niet meer zo mooi zoals op hun foto. Hiervoor zul je achter de rode en blauwe delen speciaal kleine leds moeten gaan solderen en hoop gepriegel is dat.

                                                    Zou je beter kunnen kiezen voor een plasmakachelpaneel…

                                                    groeten Twan

                                                    ik heb geluk dat ik priegelen wel leuk vind , ik kijk eerst wel wat dit word en anders verzin ik er nogwel wat op haha , mischien kan ik dan tege die tijd wel me dash ook wit maken en aleen me teller blauw , maar dat zie ik wel als alles erin zit haha , weet je btw ook of alle weerstanden enzo hierbij zitten wand hier ben ik niet zo kunstig in haha :P ik weet wel wat ervan maar ben geen vraagbaak wat dat betreft :hmmz

                                                    #17764431
                                                    Baas J.
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2008

                                                      origineel gepost door IMpY
                                                      Fje ook… enkel bijna nergens te krijgen…
                                                      Astra F:

                                                      Was te krijgen via costum-tuning.nl
                                                      Enkel dat bedrijf bestaat niet meer…

                                                      Astra G:

                                                      groeten Twan

                                                      wow die voor astra g moet ik hebben!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.