Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Led lampjes, miskoop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2012 om 21:03 #17251759
Anoniem
Had vorige maand, via miniinthebox.com, led lampen gekocht voor thuis en voor de auto.
Na uiteindelijk, 1 maand te wachten, moest ik mijn pakketje vandaag bij de post gaan halen.
Heb alles in het totaal 50 euro betaald, moest ik er toch invoerrechten op betalen zeker. Al die brol komt van China zo te zien…1 lamp voor thuis is trouwens stuk. Moest ik normaal gezien in de “dampkap” steken.Anyway, vandaag alle led lampjes in het interieur/exterieur gestoken (ongeveer 10 leds per lampje).
Vind ze allemaal wel een bak licht geven, maar…ze zouden canbus “veilig” moeten zijn.
Mijn stadslichtjes, zijn net strobolichten en mijn nummerplaatlicht is ook aan het flikkeren…
Kan ik dit nog oplossen?!? Precies een combi!!!
Geven wel mooi licht, dat wel…
de beruchte lampjes…beter via een Belgische/Nederlandse website besteld…bedankt!
27 augustus 2012 om 21:13 #18061315weerstandje bij solderen
27 augustus 2012 om 21:23 #18061316Anoniem
1 January 1970Maar…er zit volgens mij een weerstandje op???
Is dat zwart blokje op dat lampje geen weerstand? Snap niet waarom hun website dan zegt canbus ready…27 augustus 2012 om 21:43 #18061317Zeker zitten daar weerstandjes op omdat er geen standaard ledjes zijn waar je 13,4 V overheen kan sturen. ‘t Is nu eenmaal goedkoop geproduceerd spul met een mindere kwaliteit en daar is de prijs dan ook naar. Het feit dat er een weerstandje op zit wil trouwens niet zeggen dat het canbus ready is. Deze dus in de prullenbak en een setje fatsoenlijke kopen. ;)
27 augustus 2012 om 21:47 #18061318Anoniem
Zeker zitten daar weerstandjes op omdat er geen standaard ledjes zijn waar je 13,4 V overheen kan sturen. ‘t Is nu eenmaal goedkoop geproduceerd spul met een mindere kwaliteit en daar is de prijs dan ook naar. Het feit dat er een weerstandje op zit wil trouwens niet zeggen dat het canbus ready is. Deze dus in de prullenbak en een setje fatsoenlijke kopen. ;)
:cry
ze zullen er toch nog ffie moeten inblijven…
en dat het brol is, zijt maar zeker…licht geven ze wel, maar het materiaal dat gebruikt is hahaha. karton!27 augustus 2012 om 21:52 #18061319Jep, tegenwoordig komt er wel genoeg licht vanaf dat je ‘t ook goed ziet. Veelal in combinatie met xenon is led toch mooier dan halogeen bolletjes, dat dan weer wel. ;)
Gewoon even het internet afspeuren naar wat betere kwaliteit. Dat hoeft ook niet altijd de hoofdprijs te kosten maar zullen waarschijnlijk wel ietsje duurder zijn. Tot die tijd “hold on”. king:
27 augustus 2012 om 21:55 #18061320Anoniem
Jep, tegenwoordig komt er wel genoeg licht vanaf dat je ‘t ook goed ziet. Veelal in combinatie met xenon is led toch mooier dan halogeen bolletjes, dat dan weer wel. ;)
Gewoon even het internet afspeuren naar wat betere kwaliteit. Dat hoeft ook niet altijd de hoofdprijs te kosten maar zullen waarschijnlijk wel ietsje duurder zijn. Tot die tijd “hold on”. king:
tot die tijd…blijf ik een flik met flikkerende koplampen hahaha (als die stilstaat dan toch).
morgen even een video opnemen, echt de moeite waard!27 augustus 2012 om 22:18 #18061321heb duure led met canbus die knipperen ook maar dat hoort kunje niks aan doen
28 augustus 2012 om 06:57 #18061322@gtsmaniak wrote:
@Lemmens wrote:
Jep, tegenwoordig komt er wel genoeg licht vanaf dat je ‘t ook goed ziet. Veelal in combinatie met xenon is led toch mooier dan halogeen bolletjes, dat dan weer wel. ;)
tot die tijd…blijf ik een flik met flikkerende koplampen hahaha (als die stilstaat dan toch).
morgen even een video opnemen, echt de moeite waard!Ik heb ook duurdere, die wel storingsvrij zouden zijn……mooi niet dus!
Moeite waard van het filmen vindt ik dat nou ook weer niet hoor. ;)Ik vond het in het begin ietwat storend, maar naar verloop van tijd vond ik het wel grappig. Op parkeerplaatsen zie je soms mensen raar kijken, zo van…. :wtf
28 augustus 2012 om 07:36 #18061323De weerstandjes in de LEDs zijn bedoeld om het systeem dat kapotte lampjes meldt te omzeilen.
Het canbussysteem zendt korte pulsjes uit, daar reageren de LEDs op, en dat gebeurt ook met dure LEDs, ook met LEDs die geschikt zijn voor canbus.28 augustus 2012 om 07:57 #18061324@Navy wrote:
De weerstandjes in de LEDs zijn bedoeld om het systeem dat kapotte lampjes meldt te omzeilen.
Het canbussysteem zendt korte pulsjes uit, daar reageren de LEDs op, en dat gebeurt ook met dure LEDs, ook met LEDs die geschikt zijn voor canbus.Toch zou daar ook een oplossing voor te bedenken moeten zijn. Ik stel mij voor dat gloeilampjes niet knipperen, omdat de pulsjes te kort zijn om een gloeilamp te laten branden. Je zou een soortgelijke vertraging kunnen inbouwen bij LED-verlichting. Een gloeilamp (in serie) ertussen zetten of een bimetaal-schakelaar?
28 augustus 2012 om 08:37 #18061325Als je een paar topic gelezen had , dan had je geweten dat ze ALTIJD gaan flikkeren bij een vectra C.
Canbus-ready betekend alleen maar dat je GEEN storing/fout-melding krijgt op je BC.Goedkope of dure leds… ze doen het allemaal !
28 augustus 2012 om 09:04 #18061326Een gloeilamp in serie met het ledje werkt ook niet. Wil je de pulsjes opvangen dan moet je gaan klooien met een condensatortje maar of dat nou zo jofel is voor je canbus weet ik niet. Zoals gezegd: relais over je stadslichtlampjes en daarmee ledjes over klem 15 schakelen werkt in ieder geval. Ben je van het geknipper af. ;)
28 augustus 2012 om 09:36 #18061327Anoniem
1 January 1970Deze zijn wel erg duur zeg… ik wil je geen ogen uitsteken maar ik heb deze;
http://www.dealextreme.com/p/t10-2w-6500k-126-lumen-9-smd-led-car-white-light-bulbs-pair-dc-12v-51372?item=30″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Gratis verzonden vanuit China, ook al bestel je maar 1 setje.. En ze doet het perfect, superwit! Maar flikkeren doen ze zowieso..
29 augustus 2012 om 19:41 #18061314Tja dacht in eerste instantie dat het knipperen wel leuk was bij het openen en sluiten van de portieren.
Beetje jammer dat om de 10 min het canbus systeem in werking treed bij de Vectra C waardoor je non stop om de +/- 10 min je lampen even ziet knipperen.
Ook als je de verlichting niet aan hebt tijdens het rijden blijven ze knipperen.Voorlopig heb ik er maar even halogeen ingestopt. (Blue vision Philips)
Later nog is kijken of ik de boel anders kan aansluiten op de manier die lemmens al zei.2 december 2015 om 21:59 #18061328Ik heb het ook in me Vectra c heb canbus t10 gehaalt heb verder geen storing
Alleen ze blijven om de 10 min knipperen
Wat kan ik hier aan doen ?
Verder nog opties om dit te verhelpen
En kan het verder kwaad gaat me accu hier door leeg?Vectra c 2003
3 december 2015 om 08:19 #18061329viewtopic.php?f=129&t=187320
Dit is een howto om van het knipperen af te komen.Het knipperen zelf, van wat ik er van begrepen hebt, is omdat het systeem de auto checkt. Door de lage voltage die smd leds nodig hebben gaan die dus knipperen. Als de halogeen lampjes met zulke lage voltages zouden werken dan zou je die dus ook zien knipperen. Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken qua stroom verbruik.
IK heb zelf Angeleyes in mijn C1 met led, en die knipperen dus ook. Vind het persoonlijk wel wat hebben, plus dan weet ik dat de auto doet wat hij moet doen. En dat brengt me meteen naar die “om de 10 min” van jou. Ik heb dat nog niet eerder gelezen. Ik dacht juist dat hij 16 keer zou knipperen en dan in een soort slaapstand zou gaan.3 december 2015 om 08:23 #18061330Bedankt voor de informatie
Ik bedoelde meer als ik me auto dicht deed dan knipperen ze en als ik hem opslot doe knipperen ze weerEn ik zag dat gisteren toen me auto helemaal uit stond tot ze ook even knipperde
Maar is hier iets aan te doen dan kan ik er toevallig een rails tussen plaatsen die daar voor geschikt is
Of lekker zo laten zitten en niks aan doen?
Vectra c 2003
Heb er niet veel verstand van3 december 2015 om 09:14 #18061331@bladluis wrote:
Bedankt voor de informatie
Ik bedoelde meer als ik me auto dicht deed dan knipperen ze en als ik hem opslot doe knipperen ze weerEn ik zag dat gisteren toen me auto helemaal uit stond tot ze ook even knipperde
Maar is hier iets aan te doen dan kan ik er toevallig een rails tussen plaatsen die daar voor geschikt is
Of lekker zo laten zitten en niks aan doen?
Vectra c 2003
Heb er niet veel verstand vanCheck deze how2 .. das de enige oplossing
3 december 2015 om 10:35 #18061332Anoniem
1 January 1970Can-bus controleert 30 seconden na het afsluiten van de auto. Dus knippert alles nog 30 seconden.
Led verbruikt zo goed als geen stroom waardoor ze knipperen door de pulsjes van het can-bus systeem.
Lang geleden al eens gekeken om alles te vervangen voor led. Werd een aardig aan de prijs en je rijd dan met een knipperende kerstboom :???: :jerry
Idd met de how-2 van speaker heb je een oplossing.
Ik heb de les stadslichtjes weer vervangen voor gewone. Wil er geen gedoe van hebben3 december 2015 om 10:50 #18061333Zover ik weet knipperen enkel stadslichtjes en kenteken verlichting bij het van en op slot doen van de auto. En veel mensen doen hun lichten aan voordat ze wegrijden, dus het is enkel een “probleem” bij het parkeren van de auto.
Ik heb zelf nog maar weinig originele verlichting in me vec zitten. En enkel me Angeleyes knipperen, wat ik persoonlijk wel wat vind hebben. Ik stoor me er in ieder geval niet aan. :)3 december 2015 om 10:54 #18061334idd een relais ertussen of iets van een half geleider ofzo
4 december 2015 om 11:05 #18061335Ik weet niet hoe lang die pulsjes zijn van de canbus, maar anders kan je er misschien ook een dikke elco overheen hangen om de puls op te vangen.
4 december 2015 om 11:07 #18061336Een fractie van een seconde. Genoeg om een ledje te laten flitsen. Maar een gloeilamp niet
4 december 2015 om 11:16 #18061337Een elco zou dus kunnen werken. Dit hoef je niet eens over de lamp te zetten, maar kan ook prima in de bekabeling richting de led. Moet even experimenteren met verschillende waarden. Moet ook niet al te groot zijn want anders trek je teveel startstroom. Een supercap is misschien wel beter geschikt, omdat deze een hogere capaciteit hebben in dezelfde afmetingen. Heb zelf geen canbus auto dus kan het niet voor jullie testen, let op de + en – trouwens, anders begint oud en nieuw iets eerder voor je.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.