Led in mistlichten voor,..

Forumindex Forums Modellen Astra Led in mistlichten voor,..

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255846
    Roberts
      Lid sinds:
      25 November 2012

      Ivm mijn led project heb ik voor mijn mistlampen aan de voorkant deze led’s besteld. http://dx.com/p/sencart-h3-6-5w-585lm-13-smd-5060-led-white-light-car-fog-light-lamp-2-pcs-12v-164345
      Ik zie tegenwoordig heel veel vooral nieuwere auto’s met dagrijlicht in de vorm van streepjes, etc maar vrijwel altijd led.
      Ook zie ik bij nieuwe auto’s die mistlichten(?) die altijd aan zijn en als ze dan de bocht omgaan brand alleen die lamp waar de bocht wordt genomen (denk dat je het gezien moet hebben om het te snappen)
      Ik vroeg me af of het toegestaan is om met parkeer/stads licht voor (was w5w nu 3w led) én met leds in mijn mistlampen. Dan heb ik een aardig dagrijverlichtingssetje wat zeer weinig stroom trekt ;)
      Kortom, mag ik overdag met stadslicht en met mistlicht rijden waar beide led in zit?

      Hoe denken julie hierover?

      #18112449
      cano666
        Lid sinds:
        28 September 2012

        ik weet het niet.
        ik weet wel dat led in je mistlampen heel weinig lichtopbrengst geeft.

        #18112450
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Nope zo mag je niet rijden. DRV is alleen LED in koplamp OF strip/mistlampjes. Alle andere verlicchting moet dan uitzijn (dus bv ook achterverlichting).

          Op zich ben ik nooit aangehouden en heb ook nooit een boete gehad, maar in Amsterdam is de controle hierop iets minder streng denk ik. Prio zal wer ergens anders liggen. Rij nu zelf zo rond:

          Greetz Emiel

          #18112451
          Roberts
            Lid sinds:
            25 November 2012

            Woehoe! @TWA, zo wil ik het ook overdag!
            Vind het onzin altijd maar dimlicht aan te hebben.
            Dimlicht is 2x55w Bizar! Kost geld!
            Stadslicht led 2x3w + mistlampjes led 2×6,5W kost een drol en ik ben duidelijk te zien,..
            Wil graag de argumentatie horen van een oom agent die me aanhoudt, zeker gezien het feit dat vrijwel alle nieuwe auto’s die dit standaard lijken te hebben! LOL!

            Groet!

            #18112452
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Tja regels…wat moet je er mee ;)

              Als je van de hobby bent, kan je ook een DRV relais kopen en die er tussen proppen. Is origineel GM. Wel kijken hoe je de boel goed moet aansluiten. Zie topic ~> Linkje

              Later

              #18112453
              harrynijhof
                Lid sinds:
                29 March 2012

                Ik rij overdag ook met stadslicht + mistlicht, en heb ook overal LED in.
                Zul je echt niet op worden aangehouden hoor, of je moet echt een zure agent hebben. Als je maar zorgt dat je auto er verzorgd uitziet, dan weten die agenten ook wel dat je weet waar je mee bezig bent.

                #18112454
                HarrieAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 October 2012

                  Mistlampen aan zodra dit niet verplicht is, is gewoon een boete.

                  Je zegt het goed; nieuwe auto’s zijn daar speciaal op voorbereid (zelfs verplicht vanaf 2011) en oude(re) auto’s niet. Sommige prutsers bouwen er soms ook een kermis van met discolichten dat je denkt van nou nou… Daar lijden de ‘goeie’ onder, dat is altijd, overal zo..

                  Over het stadslicht; Samen met het stadslicht moet altijd andere verlichting branden (dimlicht of mistlicht) tenzij op dat moment geen enkele verlichting verplicht is.

                  Kortom; overdag mag wél stadslicht gevoerd worden, als er géén belemmeringen zijn waardoor je hierbij wél overige verlichting aan moet hebben.

                  Het is maar net hoeveel geld je ervoor over hebt om met je mistlampen aan rond te rijden, met de kans dat je bekeurd wordt..

                  #18112455
                  Roberts
                    Lid sinds:
                    25 November 2012

                    @HarrieAstra wrote:

                    Het is maar net hoeveel geld je ervoor over hebt om met je mistlampen aan rond te rijden, met de kans dat je bekeurd wordt..

                    LOL, ik ga de uitdaging aan! Wil de argumentatie van oom agent wel eens horen. Zeker gezien de vergelijking met nieuwe auto’s/kerstbomen ;-)

                    Groet!

                    #18112456
                    HarrieAstra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 October 2012

                      Is gewoon wettelijk zo geregeld. Spit het RVV anders maar eens door, damn zal er een hoop duidelijk worden.

                      Uitdaging ga je overigens niet winnen. Denk je dat ze dat verhaal voor het eerst aanhoren als je daarmee op de proppen komt?

                      Voer gewoon de verlichting die toegestaan is, logisch toch? Regels zijn regels.

                      #18112457
                      Silver
                        Lid sinds:
                        7 July 2006

                        Veel auto’s van de VAG group hebben de dagrijlichten naast de mistlampen, het zijn dus niet de mistlampen die branden maar de units daarnaast.
                        stadslichten branden niet, en uiteraard de achterlichten ook niet.
                        wat jij wil mag dus niet…maarja er mag zoveel niet :D

                        #18112458
                        Roberts
                          Lid sinds:
                          25 November 2012

                          Zie wel waar het schip strandt,.. Ik ga parkeerlicht + mistlicht (beide led) aanhouden als dagrijlicht,..

                          #18112459
                          marijnl1988
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 January 2012

                            Ik heb xenon in mijn gewone koplampen 10.000k
                            Stadslicht heb ik speciale led
                            Mistlampen komeb ook xenon lampen in 10.000k…
                            Staat namelijk nergens dat het niet mag voor de apk…
                            Dus ik ga bezig met xenon in mijn mistlampen

                            #18112460
                            harrynijhof
                              Lid sinds:
                              29 March 2012

                              Als je alles maar volgens de wensen van oom agent doet, heb je echt een saai leven.

                              #18112461
                              Mr-T-Opel-Astra-G
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 August 2011

                                @marijnl1988 wrote:

                                Ik heb xenon in mijn gewone koplampen 10.000k
                                Stadslicht heb ik speciale led
                                Mistlampen komeb ook xenon lampen in 10.000k…
                                Staat namelijk nergens dat het niet mag voor de apk…
                                Dus ik ga bezig met xenon in mijn mistlampen

                                Zolang je lichtbeeld klopt mag het.

                                #18112462
                                krasy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 March 2010

                                  zo zo zo toe maar wat discussie :)
                                  apk kijkt inderdaad alleen naar je lichtbeeld niet naar de soort lamp zolang die maar wit is.

                                  over de drv dat is heel makelijk .
                                  die mag alleen branden als je motor aan is en de rest van de verlichting uit is.
                                  volgens mij ook eens iets gelezen dat er drv op je glas moet staan (maar ja led mag ook)
                                  dus dan ben ik inderdaad wat oom agent gaat zeggen als er led in zit.

                                  hoe dan ook sowieso een relay inbouwen ander weet je zeker dat je een boete krijgt en dat is duurder dan de relay.
                                  de relay soort ervoor dat je drv(mistlichten) gaat branden als je je motor start tot je je verlichting aandoet.

                                  je kan anders ook een pm sturen over de relay

                                  krasy

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.