LED dimlichten

Forumindex Forums Modellen Astra LED dimlichten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Firezi
    Deelnemer

Hoi allemaal

heeft er iemand ervaring met dit soort dimlichten:

http://www.gm-tuningparts.nl/product/canbus-led-dimlicht-h7-6000k/

Ik heb een Astra J (die zijn toch H7?) zonder projectorlampen.
      Ik wil niet dat mijn tegenliggers verblind worden maar ik wil wel een fatsoenlijke lichtopbrengst.

Ik hoorde ook van de GP Thunder lampen maar die schijnen niet zoveel licht te geven, klopt dat?

mvg

Anoniem

ben daar ook benieuwd naar

Halogeen vervangen door LED

Weliswaar een meriva, maar heb dezelfde vraag.

SnowWolf
        Deelnemer

GP Thunders moet je helemaal niet aankomen als je waarde hecht aan lichtopbrengst want die is slecht.

Rij zelf met de Osram Night Breaker Laser en ben er erg over te spreken, maar de kleurtemperatuur is idd “maar” 3600K.

JOR74
          Deelnemer

Je hebt ze inmiddels in allerlei soorten H fittingen.
            Ik heb ze op de corsa b gehad H1 6000K zijn leuke setjes en werken goed.
            Wel de ombouw van halogeen koplampen naar Led Day-lite met projector bollen erin.
            Was wel noodzakelijk ivm strooilicht in de halogeen unit.
            Ik rij nu astra G en ga de ombouw naar projectors ook weer realiseren.
            Eveneens de ombouw mistlampen, ik heb geen garage dus zal het op straat aan huis moeten doen.
            Wachten op iets beter weer… :(

Gr Jor

Astra G CC X16SZR

Firezi
            Deelnemer

volgens de site zou het lichtbeeld hetzelfde moeten zijn omdat de vorm hetzelfde is als van halogeen lampen

Jij zegt dus dat projectorlampen noodzakelijk zijn?

OpUrk
              Deelnemer

Mag je LED dimlichten in een H7 fitting plaatsen? Onderstaande tekst, van een verkoper, suggereert van niet.

U mag alleen Xenon en LED lampen plaatsen in uw voertuig als de licht unit hiervoor gemaakt is. Alle LED en Xenon verlichting met een H-fitting dus: H7, H4, H1, etc. zijn niet bestemd voor op de openbare weg.
                Dit vanwege de Nederlandse wetgeving ‘Regeling voertuigen’ (Artikel 4.1 en 4.2 van de regeling voertuigen) waarin Europese richtlijn en verordening op het gebied van verkeersproducten nader zijn opgenomen. De wegenverkeerswet 1994 is ook hier van toepassing.

SnowWolf
                Deelnemer

Yep, Led of Xenon in lampen in het exterieur die daar niet voor bedoeld zijn, is niet toegestaan… dus Xenon en Led in reflector lampen is niet toegestaan, overigens kunnen de Leds die zo worden verkocht helemaal niet hetzelfde lichtbeeld geven als Halogeen.

Echter bij projector lampen heb je dat probleem (meestal) niet.

JOR74
                  Deelnemer

De H fittingen zitten ook fabriek-af in xenon en led koplamp-units
                    eveneens de Halogeen-units die gecombineerd de H fittingen hebben.
                    Orgineel of de neppers.. maakt niet uit.
                    Uiteraard de volledige Halogeen units (gemaakt voor halogeen-lampen)
                    zijn idd NIET geschikt voor Led of Xenon. Strooilicht.. benoemd in andere topic.
                    Inderdaad zijn de Xenon en Led in reflector lampen dus niet toegestaan.
                    Magoed mag je LED dimlichten in een H7 fitting plaatsen?
                    Mijn corsa b kwam vorig jaar zonder problemen door de keuring heen
                    met Led als dimlicht (projector-oog) en stadslicht ledbalk zie avatar.
                    Grootlicht was halogeen.

SnowWolf
                    Deelnemer

Als je de regels heel strikt genomen leest mag het niet nee, alleen de lens van de projector zorgt (meestal) voor een goed lichtbeeld dus is het geen probleem bij de APK.

Het is gissen waarom het niet mag, maar als ik een gok mag wagen denk ik dat het met de automatische licht hoogteregeling te maken heeft, die sowieso al verplicht is voor Xenon koplampen. Led lampen zijn soms al een stuk feller dan normale Halogeen en zonder die regeling kan het soms erg verblindend zijn voor je mede weggebruikers.

Er wordt alleen niet op gelet bij de APK naar mijn weten (wordt alleen de handmatige licht hoogteregeling gelet en de afstelling).

JOR74
                      Deelnemer

Correct SnowWolf en met name de afstelling. Ik heb toen voor de corsa de hoogteregeling er ook bij geinstalleerd. Maar geeft dan een Halogeen pitje een zwakker lichtbeeld als het in een projector wordt gemonteerd? Nou zag ik ook 2 soorten led dimsets in 35watt en 55watt op webshops. Benieuwd of iemand ervaring heeft met deze sets. Ik wil een set aanschaffen maar of ik nu de 55watt moet kiezen??

OpUrk
                        Deelnemer

Allen bedankt voor de reacties. Ik had deze vraag ook aan een webshop gesteld, met als antwoord dat het wel mocht. Natuurlijk verkooppraat. Op Youtube zijn er vele filmpjes te zien over het installeren van LED dimlicht. Een tip wil ik jullie niet onthouden. Er zijn LED lichten te kopen waarvan je de LED ten opzichte van zijn fitting kunt verstellen. Een kwestie van ‘s avonds de lampen ontsteken en laten schijnen op een muur. Het lichtbeeld kun je dan beoordelen en bijstellen, zodat je bijna geen strooilicht hebt. Toch?

SnowWolf
                          Deelnemer

Klinkt als onzin als je het mij vraagt, Led hebben altijd strooilicht omdat het SMT leds zijn, die hebben wel een brede hoek maar zullen nooit de licht spreiding hebben van een Halogeen lamp, de reflector koplamp units weerkaatsen juist dat lichtbeeld naar een juist lichtstraal, je stelt het lichtbeeld dan ook met de reflectors en niet met de lamp zelf, maar goed heb ze nooit getest dus wie weet.

Zou sowieso voor projector koplampen gaan als je enigszins rekening wilt houden met je medeweggebruikers ;)

[quote quote=18340949]Correct SnowWolf en met name de afstelling. Ik heb toen voor de corsa de hoogteregeling er ook bij geinstalleerd. Maar geeft dan een Halogeen pitje een zwakker lichtbeeld als het in een projector wordt gemonteerd? Nou zag ik ook 2 soorten led dimsets in 35watt en 55watt op webshops. Benieuwd of iemand ervaring heeft met deze sets. Ik wil een set aanschaffen maar of ik nu de 55watt moet kiezen??

[/quote]
                            Halogeen geeft in mijn ervaring geen zwakker lichtbeeld in een projector.

Geen idee welke je moet kiezen…

JOR74
                            Deelnemer

Er zijn LED lichten te kopen waarvan je de LED ten opzichte van zijn fitting kunt verstellen???

Doe mij ook zo’n setje.. heb je daar een link van OpUrk? Ben wel benieuwd. Ik heb nog nooit led/xenon/halogeen lampen gezien die je kunt stellen op de fitting. Of bedoel je de H4 Bi-xenon want die heeft hi/lo en dat is dus dim en grootlicht in 1 xenonlamp. Als je dan van Dim naar Grootlicht schakelt dan gaat de xenonlamp op de fitting omhoog. Die heb ik hier nog los liggen 6000k. Persoonlijk ga ik niet meer hoger als 5000k met xenon. De Lasertechniek is groeiende momenteel. BMW/Audi hebben al verfijnde technieken ontwikkelt met laser. Maar hoe zit dat met LED-dimlicht dan? Zijn die ook in verschillende kelvin-kleuren te verkrijgen?? Ik heb ze alleen nog in 6000k, 6500k en 8000k gezien in 35watt setjes. Nog geen 12000k bv in de 55watt setjes.

OpUrk
                              Deelnemer

@JOR74 Zie deze link.

JOR74
                                Deelnemer

Nooit geweten dat je ze in de fitting adapter kunt losschroeven. En zijwaarts laten schijnen in de unit.
                                  Ik meende toen met de corsa dat ik er ook niet helemaal uitkwam om ze perfect te plaatsen. Het voetje van de H1 lamp kwam dan diagonaal te zitten terwijl ze wel goed in de fitting (adapter) zaten. Bedankt voor de link OpUrk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.