Led dagrijlichten

Forumindex Forums Modellen Astra Led dagrijlichten

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #18001770
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Wou zeggen, als ze je voorbij rijden, dan zie je m helemaal niet meer in de spiegel volgens mij, dan kijk je door de voorruit naar hun achterlichten…

      Willem

      #18001771
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Lol maar daar bedoel ik dus eigenlijk ook mee als je dus op de snelweg rijd zie je ook met slecht weer dat veel nieuwe auto’s geen verlichting voeren. En op het moment dat je ze inhaald. zie je wel hun dagrijverlichting.

        @wim-v6 wrote:

        Wou zeggen, als ze je voorbij rijden, dan zie je m helemaal niet meer in de spiegel volgens mij, dan kijk je door de voorruit naar hun achterlichten…

        Willem

        #18001772
        kwuyts
          Lid sinds:
          27 October 2011

          Inderdaad, vandaar heb ik gewoon van het begin een gewoonte gemaakt om altijd met lichten aan te rijden.
          Wordt gewoon een automatisme van je lichten aan te zetten bij het vertrekken.

          Veel veiliger, en je kan nooit vergeten snachts zonder lichten te rijden.

          #18001773
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Sterker nog, Ik heb op mijn B een Wim Made Dag verlichting heb ontwikkeld..

            ik heb dit aangesloten op de reeds aanwezig dagrijlicht relaisvoet van de Vectra-B, en werkt als volgt.

            > Contact aan:
            – Tellerverlichting aan (kentekenlampje ook omdat deze samen geschakeld zijn).

            > Motor aan:
            – Stads + achterlicht (is een schakeling) aan.
            – Dimlichten aan
            – Kan gewoon Grootlicht gebruiken zoals je gewend ben
            – Kan gewoon Mist voor en achterlicht gebruiken zoals je gewend ben.

            Dit alles is ook met 1 druk op de knop uit te schakelen…

            Nij de Combo gaat geheel op Biologische automatische piloot de verlichting aan bij wegrijden..

            Willem

            #18001774
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Ik rijd zelf ook standaard met licht aan. Eerst motor starten en daarna verlichting aan. :thumb

              #18001775
              computerbug
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2011

                Ik sluit mij helemaal aan bij Dolby. Ik heb ook een setje, ben er tevreden over maar van achter he’ :hmmz daar is niet over nagedacht volgens mij. :wtf

                #18001776
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  Euhm en rijden met mistlicht en dimlicht is dat verboden? Ipv van die ledjes gebruik ik soms mijn mistlampen. Xenon bespaar ik altijd

                  #18001777
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    mistlampen gebruiken als geen mist is is verboden ja!!

                    #18001778
                    iquick
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2011

                      Ik bedoel stadlischt sorry niet dimlicht. Ik rij dus altijd met Stand 1 stadslicht en mistlicht.

                      Ik snap dat verboden gedoe even niet, ok er is geen mist maar waarom dan wel een ledlampje? Bijvoorbeeld opel bied deze ledlampjes aan voor 200 euro dacht ik zo even uit mijn hoofd. Maar ze komen naast mijn mistlampen. Dan heb ik zoiets van “laat maar zitten, ik zet liever mijn mistlichten aan”. Gebruik ik liever die als DRL. Ik word ook nooit aangesproken door een agent in dienst doordat ik mistlichten aan heb staan. Zowel met dimlicht en mistlamp combinatie maar ook met stadslicht en mistlamp combinatie.

                      #18001779
                      kwuyts
                        Lid sinds:
                        27 October 2011

                        de combinatie doet er niet toe hoor.
                        Of je nu mistlampen combineert met dimlichten of stadslichten.

                        Mistlampen mag je gewoon NIET gebruiken als er geen mist is.

                        De reden waarom is niet door de plaats waarop die op je voertuig staat.
                        Dus dat je DRL vlak naast je mistlampen staan en toch toegestaan zijn is perfect mogelijk.

                        Maar mistlampen geven een feller en breder licht waardoor het zonder mist best irritant kan zijn.
                        Heb je ooit eens in file gestaan achter iemand die zijn achtermistlicht aan heeft staan?
                        Zoja, dan weet je meteen waarom :jerry

                        #18001780
                        marzaz
                          Lid sinds:
                          25 February 2012

                          @Astra 1.4 NZ wrote:

                          Nee, nabouw.. er staat als je de stadslichten aanzet dat de led’s automatisch uitgaan?
                          En hier in belgie kom je er mee door de keuring, belgie rijd er vol van

                          Daytime led opel box eens opzoeken als je deze aan je dimlichten koppelt dan dimmen deze als je je lichten aan legt.
                          lijkt me iets echter dan…

                          #18001781
                          marzaz
                            Lid sinds:
                            25 February 2012

                            @kwuyts wrote:

                            Inderdaad, vandaar heb ik gewoon van het begin een gewoonte gemaakt om altijd met lichten aan te rijden.
                            Wordt gewoon een automatisme van je lichten aan te zetten bij het vertrekken.

                            Veel veiliger, en je kan nooit vergeten snachts zonder lichten te rijden.

                            Dit doe ik trouwens ook nog altijd.
                            Vindt ik een goede ingesteldheid.
                            Ook als er een ongeluk gebeurd moeten ze nooit afkomen met ja maar hij was niet zichtbaar.
                            Trouwens het is altijd beter om zichtbaar te zijn en voor de prijs van een lampje moetje het niet doen :D. king:

                            #18001782
                            kwuyts
                              Lid sinds:
                              27 October 2011

                              Inderdaad, ben altijd mooi zichtbaar :D .
                              En liever een lampje per jaar extra, dan een bluts :D

                              Maar bij jouw wagen zijn die DRL nog wel een meerwaarde :D
                              Heb er al veel lelijkere gezien… :thumb

                              #18001783
                              marzaz
                                Lid sinds:
                                25 February 2012

                                Zoals deze GRUWELIJK. spijt me als iemand deze heeft :oops:

                                koop dan een audi :p
                                audi 1.6TDI met leer kost even veel als een astra j 1.4 standaard. vindt ik wel jammer.

                                #18001784
                                iquick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2011

                                  Ja maar naar mijn mening zijn deze ledjes veel feller dan mijn mistlampen hoor. Dan heb ik liever mijn mistlampen. Ik rij al 7 maanden met mislampen aan en nooit problemen gehad met de agenten welke ik ook tegenkwam. Zelfs laatst met alcohol controle zeiden ze niks. Een agent hoort dat dan te weten lijkt mij.

                                  Toch vind ik de ledjes van Marzaz wel leuk staan. In ieder geval beter als de foto hier in de koplampen.

                                  #18001785
                                  kwuyts
                                    Lid sinds:
                                    27 October 2011

                                    Ja eigenlijk zijn die ledjes wel feller, misschien kleiner en daarom niet zo irritant?
                                    Of gewoon een nieuw iets waar de wet nog niet op aangepast is :D .
                                    Daar zijn ze in belgië in ieder geval niet zo goed in :thumb

                                    En ja, een agent weet ook wel dat je die mistlampen dan niet aan mag zetten hoor.
                                    Maar als jij dan gewoon vriendelijk doet en niet de ambetanterik uithangt gaat hij er ook niet voor schrijven :D .

                                    #18001786
                                    marzaz
                                      Lid sinds:
                                      25 February 2012

                                      @iquick wrote:

                                      Ja maar naar mijn mening zijn deze ledjes veel feller dan mijn mistlampen hoor. Dan heb ik liever mijn mistlampen. Ik rij al 7 maanden met mislampen aan en nooit problemen gehad met de agenten welke ik ook tegenkwam. Zelfs laatst met alcohol controle zeiden ze niks. Een agent hoort dat dan te weten lijkt mij.

                                      Toch vind ik de ledjes van Marzaz wel leuk staan. In ieder geval beter als de foto hier in de koplampen.

                                      Mijn ledjes dimmen bij het aanleggen van de groot lichten. anders kan je inderdaad veel beter mistlampen installeren.
                                      De meeste astra H’s zijn toch al voorzien van een kabel… zeg wel de meeste

                                      #18001787
                                      Sjautz
                                        Lid sinds:
                                        19 October 2009

                                        zou ik nou ook mn mistlampen zo mogen schakelen als drl?
                                        Dus contact aan = mistlampen aan
                                        verlichting aan = mistlampen uit ?

                                        #18001788
                                        GSI Racer
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 June 2009

                                          nee, mistlampen mogen alleen aan als het zicht ernstig belemmert wordt door sneeuwval, mist of regen
                                          in alle andere gevallen nooit gebruiken!

                                          mistachterlicht mag alleen gebruikt worden bij minder dan 50mtr zicht.

                                          ik had de mistlampen aangesloten op het grootlicht.
                                          zie je net ff wat meer :jerry

                                          #18001789
                                          OA-H
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2012

                                            @breezer wrote:

                                            Als je met zo’n setje aan de slag wil gaan dan is het het mooiste als je de ledstrip aan de binnenzijde van je koplampunit kan plakken,maar dat zal nog niet meevallen denk ik..

                                            Of je moet de koplamp echt uit elkaar willen halen.?

                                            zijn de lampen makelijk uitelkaar aan het halen?

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.