Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Leasebak gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2013 om 14:02 #17254048
Hallo, ik heb net een Astra station Business diesel 1.7 CDTI 2007 160000km gekocht, onvoorstelbaar wat daar al aan gesleuteld is, alleen de uitlaat is nog niet vervangen.
Ik heb heel veel jaren sleutelervaring.
Nu heb ik een lastig probleem, het kleine zijruitje rechts achterdeur is kapot en ik moet hem vervangen.
Nu wil ik niet teveel aan deze mooie auto slopen en graag hoor ik hoe deze het beste vervangen kan worden.
Groet Hugo1 januari 2013 om 15:12 #18089643kan zijn dat deze met moertjes zit achter de kappen om het raampje, deze kappen moeten dan los, iets naar voren halen is dan voldoende, meestal zit het geklikt.
Willem
1 januari 2013 om 15:28 #18089644Ok, bedankt, ik ga het vrijdag proberen.
Groet Hugo1 januari 2013 om 17:04 #18089645Nog 1 vraag, er zit alarm op, de enige manier om het alarm uit te zetten gaat met de afstand bediening.
Maar stel dat het batterijtje op is, dan moet je met de sleutel de deur openmaken waardoor je het alarm activeert.
Dat wordt dan een leuke rit.
Hoe kan je dit dan daarna uitschakelen?
Groet hugo1 januari 2013 om 18:13 #18089646ff schakelaartje tussen de hoofdstroom van het alarm zetten
had ik ook bij de manta moest het alarm beginne flippe :)1 januari 2013 om 18:56 #18089647Dat hangt er vanaf of het een geïntegreerd alarm of een later ingebouwd alarm is.
In onze H zit een geïntegreerd alarm welke wordt aangestuurd door de REC icm de UEC.
Als ik daar de spanning van ga onderbreken is 1 ding wel zeker, en dat is dat de auto never nooit meer start.1 januari 2013 om 19:15 #18089648Deze is volgens mij ook geintergreerd, is dit de oplossing:
Accu los en alleen met de sleutel de portieren afsluiten?
Of zit er in het alarm ook een accu?
Groet Hugo1 januari 2013 om 19:19 #18089649Bij de mijne (Zafira A met fabrieksalarm) kun je het alarm ook met de sleutel in en uitschakelen. (2x rechtsom in portieslot: safelock/alarm in, 1x linksom is open/alarm uit)
5 januari 2013 om 17:05 #18089650Hij zit erin, was hele puzzel.
Loshalen binnenbekleding, let op het kleine luikje in de deuropenhandel en de opgeklikte plasic beugel in het handvat.
Alles lostrekken en de bekleding naar boven eruit halen.
Boor de popnagels los van het raammechanisme en haal hem eruit..
Verwijder alle rubber strippen horizontaal(binnen en buiten.
Het tussenstijltje met 1 schroef loshalen, aan de bovenkant is hij voorzichtig draaibaar.
Haal alle resten en ramen eruit, als het grote ruit nog heel is moet je het tussenstijltje forceren richting kleine ruitje.
Inzetten kleine ruitje:
Voorzichtig stijltje naar het grote ruit draaien, het kleine ruitje met kracht naar boven tussen de rubbers duwen, je hebt dan 0.05 mm om de onderkant erin te draaien.
Schuif nu het oner rubber van het kleine ruitje onder het kleine ruitje.
Duw nu de tussenstijl rmaximaal richting kleine ruitje (zet hem nog niet vast).
Schuif nu het grote raam in de linker geleider en duw hard aan de onderkant van het tussenstijltje, dan pas zat het grote raan tussen de geleiders zitten.
Monteer het raam mechanisme weer met popnagels.
Zet het tussenstijltje vast..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.