Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Le jetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2013 om 11:38 #18177030AnoniemLid sinds:
1 January 1970@lenn0 wrote:
Throttle bodies met LE-jetronic :hmmz
Is dat puur om even te testen of wil je daar echt mee gaan rijden?
Ik zou ongeacht de doelstelling niet de moeite nemen om dit te combineren. ITB’s afstellen is al niet zo makkelijk als een normale injectie met enkele gasklep,
als je nu met de luchtmassameter moet gaan pielen om de boel afgesteld te krijgen, dan wordt dit echt geen pretje.
Ik zou dit mijn nieuw opgebouwde motor niet aandoen, je krijgt je mengsel nooit goed met deze beperkingen.Naar mijn mening, met de ervaring die ik heb met het rotzooien met le-jetronic, en met mijn huidige motor met throttle bodies, zeg ik dat dit niet gaat werken.
Misschien krijg je het aan het lopen als alles juist zit aangesloten, maar daar blijft het bij.Zeker niet mee gaan rijden zonder breedband lambdasonde.
Je hebt een vrij programmeerbaar systeem nodig. Zie je dat niet zitten, dan zou ik een paar webers kopen en goed af laten stellen.
zo ik t leez is dit n tijdelijke opstelling
en daar zou die wel gewoon op moeten kunnen lopen
kan helaas zo niet zeggen waar je t moet zoeken??weet wel dat die groene draad van bobine puls moet geven aan de computer dat anders de injectoren ook niet openen maar dat heb je zo te zien al gechekt??
25 oktober 2013 om 17:08 #18177031Alles wat genoemd wordt heb ik al geprobeerd en ja met een programmeerbare ecu zou het perfect moeten lopen.
Maar in deze tijdelijke opstelling zou hij op zijn minst moeten aanpakken en stationair gaan draaien er zitten al grotere injectoren in en de benzine druk is hoger.
26 oktober 2013 om 12:45 #18177032AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gas response te wild voor de lhm meter, de stand van de klep in de lhm meter geeft een bepaalde openingstijd voor de injectoren, nog een puntje brandstof druk en grotere injectoren werkt averechts zonder de lhm opnieuw af te stellen.
27 oktober 2013 om 12:27 #18177033Dit kan in theorie kloppen maar dan zal er wel benzine ingespoten worden en dat gebeurd helemaal niet lhm beweegt minimaal eigenlijk normaal.
27 oktober 2013 om 18:00 #18177034AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jb400 wrote:
IK meet bij de groene kabel een puls van 18 tot 22 dus signaal komt wel in de ecu.
Dit meet je bij :
a – contact aan
b – contact uit
c – met starten27 oktober 2013 om 18:22 #18177035Nog even een puntje van aandacht:
Ik meen dat als het armpje van de LHM te ver terug gedraaid is, dan staat deze op een punt dat er geen signaal meer afgegeven wordt aan de brandstofpomp/injectors.
Is dit een LHM die al open geweest is en waar al aan is gedraaid ? Zo ja, dan staat deze dus nu misschien in een niet functionerende stand om het zo maar even te zeggen. Bij een LHM waar niet aan gezeten is kan dit ook voorkomen door slijtage aan de sleepprint.
27 oktober 2013 om 19:28 #18177036De lhm komt uit een rijdende auto.
Het aantal pulsen meet ik bij startende motor.
28 oktober 2013 om 16:08 #18177037AnoniemLid sinds:
1 January 1970Met een lampje testen wat voor resultaten geeft dat?
zie http://www.mantablog.nl/le-jetronic/#Controleren_van_het_LE_jetronic_inspuitsysteem” onclick=”window.open(this.href);return false;
28 oktober 2013 om 22:11 #18177038Testen met een lampje dan knippert deze zoals op de website.
29 oktober 2013 om 07:05 #18177039werkt het relais nog naar behoren? (en zit er wel de juiste in)
29 oktober 2013 om 19:20 #18177040Het relais, lhm, en de ecu komen uit een auto die normaal start en loopt.
30 oktober 2013 om 06:33 #18177041Niet ergens een breuk in de boom?
Je zegt trouwens dat de lmm minimaal beweegt, komt hij net zover uit de hoek als op de lopende auto? (ff markeren bij lopende auto en dan vergelijken)
2 november 2013 om 17:19 #18177042Vandaag de kabelboom in de auto gedaan alles aangesloten en de motor loopt als een zonnetje.
3 november 2013 om 12:31 #18177043:thumb
3 november 2013 om 19:57 #18177044Niet te vroeg juichen nu moet ik nog verder zoeken waarom de motor in de bok niet aanpakt ontsteking of injectoren.
4 november 2013 om 06:49 #18177045alles gewoon nog eens stap voor stap nalopen, blok massa? onsteking massa? overal de juiste signalen op?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.