Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Le jetronic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2013 om 21:14 #17260975
Ik heb mijn 2.4 nieuw opgebouwd nu met trottle body’s de motor zit nog in een testbok ik wil hem testen met de standaard injectie alles is aangesloten maar de injectoren worden niet aangestuurd ecu al gewisseld ook de benzine relais deze werken normaal.
Ben ik iets vergeten aan te sluiten of kan dit op deze manier niet lopen?
Groet Jan
1 oktober 2013 om 05:23 #18177006groene kabel aangesloten van bobine naar ECU?
1 oktober 2013 om 16:59 #18177007Ja de groene kabel is aangesloten!
2 oktober 2013 om 05:43 #18177008waar heb je de geschakelde + vandaan gepakt?
en krijgt hij ook het start signaal van de startmotor?2 oktober 2013 om 12:30 #18177009Ik heb ze beide direct aan de plus van accu aangesloten.
2 oktober 2013 om 18:55 #18177010dus geschakelde + en startsignaal van de startmotor ook op de accu?
Of begrijp ik je nu verkeerd.
En de rode kabel van de boom ook op de accu?
2 oktober 2013 om 21:36 #18177011Klopt alle drie direct aan de plus.
3 oktober 2013 om 05:29 #18177012zijn de weerstandswaardes van de TB en de originele injectoren wel gelijk? Of heb je de injectoren mee over gezet?
Alle 2 de massa kabels ook aangesloten?
3 oktober 2013 om 07:33 #18177013Ik heb de injectoren van een c30se gemonteerd.
Ik heb maar een gezamelijke massa aansluiting komen 3 of 4 draden tezamen.
3 oktober 2013 om 12:32 #18177014Meet de weerstand eens van de injectoren. verwacht dat ze gelijk zijn, maar beter ff controleren.
Meet eens aan de injectoren of er 12V op komt (Ze zijn massa geschakeld)
Denk dat het iets gaat worden van punts gewijs nameten….
http://www.mantablog.nl/le-jetronic/” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 oktober 2013 om 16:23 #18177015Er staat 12v op de injectoren als ik de spanning eraf haal de computer los koppel de spaning er weer op zet en de injectoren naar massa leg werken, ze ik weet niet of de hulpluchtklep van invloed is.
3 oktober 2013 om 18:01 #18177016Je kunt hem allicht eens instekkeren en met de hand een stukje open zetten. kijken wat die dan doet.
Ga er wel vanuit dat het een 5 polige is.
3 oktober 2013 om 21:40 #18177017jij bedoelt de lucht massa meter ik bedoel de klep die bij het thermostaathuis zit met de twee polige stekker (zwart).
4 oktober 2013 om 05:54 #18177018bedoel idd de lmm, de klep op het thermostaathuis heeft verder niets te doen met de injectoren. Geeft enkel stroom aan een bimetaal waardoor een klep verder open gezet wordt (soort van automatische choke)
6 oktober 2013 om 08:32 #18177019Gisteren nog weer geprobeerd nameten en dergelijke heb ik per ongeluk het relais aan massa gekoppeld werkt dus niet meer.
Maandag maar weer met een andere proberen.
9 oktober 2013 om 19:04 #18177020Vandaag weer aan het meten gegaan maar alle waarden kloppen en toch geen puls op injectoren.
Iemand nog een idee?
10 oktober 2013 om 05:38 #18177021start signaal mag hij maar even hebben, niet continu. Dus ff tegen accu aan houden (sec of 2-3) en daarna de groene kabel tegen massa aan tikken. (simuleren van puls signaal halgever)
15 oktober 2013 om 09:23 #18177022misschien een dom antwoord, maar draait de brandstofpomp wel bij het starten en is er druk?
20 oktober 2013 om 10:36 #18177023Gisteren weer verder aan het onderzoeken gegaan ik heb voldoende benzinedruk pomp loopt normaal.
IK meet bij de groene kabel een puls van 18 tot 22 dus signaal komt wel in de ecu.
21 oktober 2013 om 06:13 #18177024Door al dat geklooi ecu naar de bliksem ..?
21 oktober 2013 om 18:53 #18177025Vanavond de ecu en de lmm uit de manta gehaald maar met het zelfde resultaat.
Misschien iemand in de buurt van Nijverdal die er echt meer van weet?
23 oktober 2013 om 18:40 #18177026als je de mogelijkheid hebt, doe eens gek.
Vervang het inlaatspruitstuk eens compleet met de injectoren…
Kan zijn dat deze vast zitten.23 oktober 2013 om 20:44 #18177027Dat zou je wel denken maar de injectoren werken wel als ik de kant die naar massa geschakeld wordt aan massa leg zonder de ecu dan spuiten ze gewoon de benzine in.
ergens zit nog een hikje!
24 oktober 2013 om 07:29 #18177028op mantablog staat hoe je de kabelboom door kunt meten, mogelijk dat je ergens een draadbreuk hebt?
25 oktober 2013 om 11:20 #18177029Throttle bodies met LE-jetronic :hmmz
Is dat puur om even te testen of wil je daar echt mee gaan rijden?
Ik zou ongeacht de doelstelling niet de moeite nemen om dit te combineren. ITB’s afstellen is al niet zo makkelijk als een normale injectie met enkele gasklep,
als je nu met de luchtmassameter moet gaan pielen om de boel afgesteld te krijgen, dan wordt dit echt geen pretje.
Ik zou dit mijn nieuw opgebouwde motor niet aandoen, je krijgt je mengsel nooit goed met deze beperkingen.Naar mijn mening, met de ervaring die ik heb met het rotzooien met le-jetronic, en met mijn huidige motor met throttle bodies, zeg ik dat dit niet gaat werken.
Misschien krijg je het aan het lopen als alles juist zit aangesloten, maar daar blijft het bij.Zeker niet mee gaan rijden zonder breedband lambdasonde.
Je hebt een vrij programmeerbaar systeem nodig. Zie je dat niet zitten, dan zou ik een paar webers kopen en goed af laten stellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.