Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › lawaai bij het naar links draaien.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2013 om 04:50 #17260428
Beste forumgangers, ik ben hier relatief nieuw, volgde het forum passief.
Nu dus ook actief :DIk heb het volgende probleem met mijn insignia break van 2010.
Als ik op een rotonde naar links draai, dan kraakt hij op een gegeven stuurpunt.
Dit heeft hij alleen bij het naar links draaien.
Dus ook als ik ergens links af draai :DHet kan goed zijn dat je dit de één week hoort en de komende week hoor je het zo goed als niet. (enkel een tik) :wtf
Je hoort het wel altijd bij het inparkeren. En ook enkel bij het naar links draaien.
(het is niet het gekraak van de middenconsole)Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
(Volgens een kennis de stuurbol ???)4 september 2013 om 05:03 #18171794Ik zou eerst de stuurkogel controleren, maar heb ook al meerdere gezien waarbij de complete stuurinrichting vervangen werd omdat het een bekend probleem zou zijn en er modificatie voor was.
4 september 2013 om 05:45 #18171795hoi Haasje, bedankt voor de tip.
Wat zou het relatief kosten stuurkogel of complete stuurinrichting ?
iemand zei me ook dat het de stabilisator stang zou kunnen zijn…
4 september 2013 om 10:22 #18171796als je het bij het sturen zou hebben dan zou ik de lagers boven aan de de schokdempers . eens controleren bij het van links na rtechts sturen de veren vast houde mss voel je daar trilling in
4 september 2013 om 10:35 #18171797ja het is vooral bij het sturen/draaien op een rondpunt dat hij 3 x kraakt of dat je hoort dat er iets lawaai maakt
10 september 2013 om 09:10 #18171798ondertussen langs geweest bij de dealer.
Hij heeft er een testritje mee gemaakt.
Ofwel kraakt/rammelt er iets bij het draaien naar links OFWEL
rammelt er iets als je over oneffenheden rijdt.Volgens hem is er niets stuk enkel iets wat niet vast zit.
Hij zou het nakijken bij het volgende groot onderhoud.
Ik heb de bevestigingspunten van de luchtfilter al met vet ingesmeerd…
Wat zou het nog kunnen zijn ?Niemand ervaring?
12 september 2013 om 06:01 #18171799ondertussen heeft een vriend van me het met 90% zekerheid gevonden.
Het zijn de veerpootlagers aan bestuurderskant.
(heeft ze voorlopig ingevet en het geluid is weg)Dus als er nog insignia drivers zijn met dit probleem, kijk dan zeker dit even na.
btw, is dit normaal dat er slijt op zit voor een wagen van 2010 ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.