Forumindex › Forums › Modellen › Manta › lawaai achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2010 om 22:04 #17225716
Had mijn Manta gepotst en startklaar staan voor naar Budel maakt de achteras een naar geluid :swear
De steekassen er vanavond uit gehaald maaar die zien er
een stuk zwaarder uit als normaal, wie heeft dat eerder
zien in een Manta A de lagers zijn versleten en er ook een
zwaardere masieve krimpring op :hmmzIk hoop dat de Manta klaar is voor zondag….
8 september 2010 om 22:06 #17726478:o
heb ik verduld waar nog nooit eerder gezien zo :D
maar krijg je m nie klaar.. dan ga je toch met wat anders…?
die blauw/ grijze.. of die zwarte
:jerry
8 september 2010 om 22:11 #17726479Ik heb op het moment alle Manta’s in de lappenmand behalve mijn dagelijkse
bolide :agentKan altijd nog een paar Opel emblemen op mijn Suzuki plakken :D
8 september 2010 om 22:20 #17726480:o was dat nou dan ???
en wat betreft die schade a.. hoest daarmee dan… das toch de daily one ???
8 september 2010 om 22:27 #17726481die is nu met uitgedeukte rijdende schade , het is de bedoeling om die te schorsen
als de GMC Suburban klaar is om dan een opknapbeurt te geven en daarna er weer dagelijks mee te rijden8 september 2010 om 22:29 #17726482ach so :D
maar daarmee is je huidige daily nog niet klaar….
ook geen achterasje meer op de plank liggen?
8 september 2010 om 22:37 #17726483wel een paar assen liggen met slechte veerschotels en één super
gave achteras maar die is weer van een B….dus wel een bulte spul maar niets dat uitkomt :P
9 september 2010 om 04:59 #17726484dat is in derdaad een beste as johan
heb ik ook nog niet eerder gezien
hopelijk kun je hem optijd weer rijklaar hebben
9 september 2010 om 19:20 #17726485das weer mooi klote moet ook mijn TE nog testen heb d,r dit jaar nog niet mee gereden zal wel los lopen denk ik t,is de bedoeling om met de TE en de IRMSCHER naar duitsland af te reizen en dan die week erop de magic voor het kenteken :P
maar succes hoop sowieso dat ie voor duitsland weer klaar is :wors:wors:wors
9 september 2010 om 21:30 #17726486Steekassen van een a manta zijn inderdaad dikker, de b manta assen zijn langer en dunner.
Als je zin hebt haal er morgen maar een paar op, heb er zat liggen.
10 september 2010 om 21:26 #17726487inmiddels ziten de assen er weer in met nieuwe lagers, ook gelijk maar even de remcilinders vervangen en de trommels uitgedraaid.
zoals het er nu uit ziet moet het lukken voor zondag klaar te zijn
Manta 24V bedankt voor je aanbod :thumbup maar kon vandaag niet van mijn plek af :agent
10 september 2010 om 21:27 #17726488:o dus t spulletje toch mooi weer trechte..
10 september 2010 om 21:46 #17726489ja, gaat weer de goede kant op:D en heb mijn gerichte en gepolijste velgen
gister ook opgehaald uut banthum :D10 september 2010 om 21:56 #17726490:o :thumbup:thumbup
maar ze zien er weer gelikt uit hoor.
dat kunnen ze daar bij weiden wel :D
10 september 2010 om 22:27 #17726491:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
11 september 2010 om 19:27 #17726492mooi johan dat de turbo weer klaar is en de wielen zien er ook erg mooi uit
dus je bent klaar voor vertrek
zie je morgen11 september 2010 om 20:14 #17726493de turbo staat startklaar, alles weer net op tijd klaar :agent
zie je morgen om 6:30 uur
30 september 2010 om 08:07 #17726494origineel gepost door mantallica
inmiddels ziten de assen er weer in met nieuwe lagers, ook gelijk maar even de remcilinders vervangen en de trommels uitgedraaid.zoals het er nu uit ziet moet het lukken voor zondag klaar te zijn
Manta 24V bedankt voor je aanbod :thumbup maar kon vandaag niet van mijn plek af :agent
Zou je hier eens wat meer over kunnen vertellen?
Ik geloof dat als je 1 lager wilt vervangen je een setje moet halen van lager, afdichtring en krimpring, toch?
In mijn handboek lees ik ook iets over opvulringen die achter het lager moeten worden geplaats bij vervangen van lagers, zodat de afstand tot aan het diff gelijk blijft.. ?
Moet er bij het diff nog een borgring o.i.d. worden losgetrokken? Of kun je gewoon die 4 bouten achter de ankerplaat losdraaien en zo de steekas eruit trekken?
Ik moet het ook aan beide kanten doen, maar het is de eerste keer. Elke vorm van info wordt gewaardeerd!
30 september 2010 om 16:55 #177264954 bouten los en dan zwaffel je em er zo uit :o
30 september 2010 om 18:56 #17726496ja, dat geloof ik
Maar moet ik nog ergens op letten of extra voorzichtig mee zijn?
6 oktober 2010 om 11:25 #17726497Ander vraagje: Hoe vaak komt het voor dat buiten de wiellagers, andere lagers uit de achteras, of aandrijfas versleten zijn?
Mijn ascona heeft nu zo’n 90k gelopen, en bij de 80km/h en bij 115 k/mh is er een laagtonig gehuil (woep woep woep woep) hoorbaar dat verdwijnt als ik iets harder ga rijden. Ik weet dat links achter het wiellager ook slecht is, maar dat is volgens mij een heel ander geluid, dat altijd aanwezig is, bij bij een bocht naar rechts harder klinkt.
let op, dit was wel met een kale binnenkant, zonder demping
11 oktober 2010 om 12:09 #17726498Afgelopen weekend de steekassen eruit getrokken, en ik heb dezelfde dikte als op de foto aan het begin van dit topic.
Beetje aan het rondshoppen geweest voor lagers, en ik kwam toch bij autopartsonline uit, in Ermelo.
Nu schrijven ze voor de achteras van een 1.9N 2 verschillende soorten lagers voor:
Bij de één staat voor automaat, bij de ander voor handbak.
Kijk ik nu bij een Manta 2.0S, 2.0E of 2.4E, dan staan hetzelfde lager dat bij de 1.9N alleen voor Automaat staat voorgeschreven..
Zit er toch verschil in de as tussen een 1.9n en een 2.0E? Welke moet ik nu bestellen? Ik wil op den duur een zwaardere motor. Maakt dat uit wat voor lagers ik er dan in zet? :wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.