Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Launccontrol/rev limiters schadelijk voor je turbo/motor???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2011 om 13:14 #17243397
Hallo allemaal,
Zoals de titel al zegt zijn rev limiters schadelijk voor je motor, turbo en einddemper? Meende wel eens gelezen hebben dat de druk van de knal terug kaatst op de turbo. Echter zijn hier meningen over verdeeld. Sommige zeggen weer dat de druk van de knal niet tot zover komt.. Ben hier wel benieuwd naar, is wel leuk om te hebben eigenlijk, alleen als onderdelen er niet onder hoeven te lijden natuurlijk!!!
Hier een link van een skyline met een bee r rev limiter :jerry http://www.youtube.com/watch?v=nJibb4sbCR4&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groetjes Ram
16 november 2011 om 13:59 #17944386getikt zeg ik je!! die skyline!!
al heb je zon wagen heb je geen vuurwerk meer nodig hahaha
16 november 2011 om 14:03 #17944387Die skyline is prachtig ja hahahaha hoor die alarm gaan :jerry
16 november 2011 om 14:04 #17944388is maar goed dat ik dat neit heb, de buurt zou er gek van worden hahaha
16 november 2011 om 15:03 #1794438916 november 2011 om 15:08 #17944390Opknappen zal je blok er niet van denk ik….
Willem
18 november 2011 om 14:19 #17944392wat gebruiken ze dan in de rallycross.
als ik in valkenswaard ga kijken bij een ek ofzo, dan klappen die grote jongens ook nogal.
en dat gaat ook gewoon goed.groeten.
18 november 2011 om 15:46 #17944393Ja precies, ze zeggen juist dat het bescherming biedt aan je motor. Sorry trouwens voor de dubbelpost. Me broer zou nog op het skylineforum navragen over de launchcontrol… Al die dikke honda’s van Sneaky hebben t ook haha, egt gruwelijk…
Groetjes Ram
18 november 2011 om 16:22 #17944391bij launchcontrol loopt je motor gewoon en wordt hij via de hardware/software op het gewenste toerental gehouden, terwijl jij volgas geeft.
bij een revlimiter wordt de ontsteking onderbroken en komt al het onverbrande spul bij je turbo die gloeiend heet is, dus dan krijgt die wel wat te verduren ja.
18 november 2011 om 17:55 #17944394Juistem…..gewoon zo afstellen in een bepaald toerengebied die je eigenlijk normaal net niet aan tikt.
Had zelf een Omex met launchcontrol. Was wel grappig af en toe het knopje tijdens het rijden indrukken en gasgeven.
Knal+ steekvlam.Niet te veel mee spelen, kan nooit goed zijn.
18 november 2011 om 18:00 #17944395Vroeger deden ze dat wel zonder poespas, gewoon tijdens het rijden even van contact af, gelijk weer op contact en volgas.
Harde knal+steekvlam gegarandeerd. :thumb
en meestal geen uitlaat meer.
18 november 2011 om 18:01 #17944396:jerry
4 januari 2012 om 23:08 #17944398Klapt er flink op los idd.
Bijna net zo hard als mn motor ook doet :jerry5 januari 2012 om 12:07 #17944397Wat is er Ram?
Is het te rustig in Den-Haag? :D
Ravi
6 januari 2012 om 21:25 #17944399kippenvel krijg ik daar altijd van :wors
ik denk dat het voor je Calibra niet echt lonend is.
is meer iets voor dragracen enzo, niet?stoplichtsprintjes wint je toch, met of zonder LC :jerry
7 januari 2012 om 19:00 #17944400@ Ravi: nee niet te rustig maar al die hondas hebben t en ze blijven gaan haha. dus vroeg me af of t nou egt zo slecht is als dat ze zeggen mja hehe.. en handig voor degene die van bumperkleven houden.. 1 x knallen en ze houde afstand..
@ gsi racer: denk idd dat het voor de cali niet zo handig is hehehe
8 januari 2012 om 09:58 #17944401Bij honda’s kunnen ze het in de ECU programmeren. Ik heb al een aantal jaren MSD met 2 step module voor de launchcontrol en eindbegrenser. Nu zit het op me LET en bevalt prima.
http://m.youtube.com/#/profile?user=CorsaC20NE&v=_QM8IImun6M&view=videos” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vlammen zie je alleen in het donker ook omdat me uitlaat zo schuin loopt.
Maar jij hebt vrij programmeerbaar toch? In de rallye gebruiken ze anti lag system om turbo’s op toeren te houden dat schijnt nogal slecht te zijn maar dat komt ongetwijfeld omdat er elke keer als het gas los word gelaten er flinke klappen uitkomen en bij launch control word het veel minder gebruikt.
Ik zeg doen!!
8 januari 2012 om 12:09 #17944402ik zie geen filmpje :wtf
9 januari 2012 om 14:05 #17944403@Corsa16V wrote:
Bij honda’s kunnen ze het in de ECU programmeren. Ik heb al een aantal jaren MSD met 2 step module voor de launchcontrol en eindbegrenser. Nu zit het op me LET en bevalt prima.
http://m.youtube.com/#/profile?user=CorsaC20NE&v=_QM8IImun6M&view=videos” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vlammen zie je alleen in het donker ook omdat me uitlaat zo schuin loopt.
Maar jij hebt vrij programmeerbaar toch? In de rallye gebruiken ze anti lag system om turbo’s op toeren te houden dat schijnt nogal slecht te zijn maar dat komt ongetwijfeld omdat er elke keer als het gas los word gelaten er flinke klappen uitkomen en bij launch control word het veel minder gebruikt.
Ik zeg doen!!
Hey dat is bij de sluiproute tussen metro station pernis en shell :jerry
9 januari 2012 om 19:46 #17944404Heerlijke weg om even te testen als er weer wat nieuws op zit!
9 januari 2012 om 20:10 #17944405nu wil ik het filmpje ook wel zien :vertag :D
9 januari 2012 om 20:34 #17944406idd wat GSI racert zegt ^^
9 januari 2012 om 22:32 #17944407http://m.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&client=mv-google&v=_QM8IImun6M” onclick=”window.open(this.href);return false;
Via me Iphone deed die andere link het wel maar niet via de laptop. Bij deze de goede.
10 januari 2012 om 16:40 #17944408je moet ff die m weg halen voor youtube dan werkt hij ook op pc ;)
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&client=mv-google&v=_QM8IImun6Mwel vet filmpje :D
10 januari 2012 om 17:10 #17944409cool :thumb :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.