Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Laten repareren of inruilen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2010 om 18:53 #17597487
ja als men hem aan de kast hangt en geeft melding lamdasonde zou ik deze vervangen en eerst is een flink eind ff een stuk lekker met dat ding rijden eff toeren laten maken ..en dan is kijken wat hij verder doet.
en je dan is werpen wat mankeerd er nou werkelijk aan de uitlaat ,kijk een nieuwe kat zit er zo onder als daar je probleem mee is opgelost maar een komplete uitlaat :swear het wil er bij mij niet echt in hoor
VRAAG deed hij dit voor de grote beurt ook ?????????????? hij is ook net gekeurd ??????? dat gaat er bij mij dan niet helemaal in hoor ,hebben zij het niet verkloot ??je mag toch verwachten dat je na de grote beurt een fatsoenlijk rijdende wagen hebt toch :o
verder het advies
ik doe veel klussen ,, ook ik van mijn dochter een Alto waar ik zie de uitlaat komt er aan t,z,t
wat doe ik nu zoeken iemand die een sport pot onder de auto zet of een opruiming ??en zie ik wat laat ik het komen ..
zo heb ik voor mijn vectra een eind en tussen pijp voor e e 75 helemaal nieuw ,,dus mijn ideee lamda er in lekker stuk mee rijden dessnoods stukje duitse autobaan ??beetje winkelen in oberhausen of zo .
en dan oordelen wat moet er verder gebeuren en dat opzoeken op marktplaats speurders of http://www.winparts.nl.
ik denk dat vele van de Forum mensen die zelf aan de auto klussen het ook zo doen .21 januari 2010 om 19:08 #17597488Tip probeer is contact te zoeken met Wim V6 Wim oudshoorn hier op het hele forum wel bekend
die heeft voor de meest gekke storingen wel een idee of oplossing
is de opel heel meester .
21 januari 2010 om 19:31 #17597489is er niemand die ergens in de buurt van dit meisje woont :) zo een uitlaat en lambdasonde is toch 1-2-3 niks werk e :)
21 januari 2010 om 19:48 #17597490origineel gepost door mayhem
origineel gepost door folkyc20xe
is er nu niemand die even doordenkt??
Bij koude start werkt de lambda sonde niet, en stationair doet een lambda sonde uberhaupt niets, zelfs niet bij warme motor!!
Het probleem dat Rachel heeft moet dus wat anders zijn.
De Pijpverbinder wordt gebruikt om de katalysator aan de middendemper te koppelen.1200 16v + inhouden.. was dat niet een standaard probleem bij deze motoren? iets van bobinebrug meen ik me te herrinderen?
hmmzzz:hmmz onze corsa b heeft dit ook wel eens,even inhouden en dan gewoon accelereren
21 januari 2010 om 19:51 #17597491corsa b 1200 16v, zo’n disblokkie. houd in bij bijv: stoplicht optrekken en schiet dan opeens door.
ik doe niets met die punika blokjes, maar er is vaker sprake van geweest hier. volgens mij was er zelfs een modificatie voor van GM uit.
wim-v6 kan t je wel vertellen, die kent die kleintjes allemaalking:
21 januari 2010 om 20:00 #17597492die modificatie wil ik wel even weten.
het punicablokje is wel zuinig,perfect voor een stadsautootje :thumbup
21 januari 2010 om 20:06 #17597493Maar je moet zoveel gas geven de hele tijd! :D
21 januari 2010 om 20:06 #17597494bobinebrug, luchtmassameter en krukassensor zijn de grootste problemen van deze motoren.
ff vlug de search gebruikt op x12xe:P
@kaneel: valt best mee, 65 pk dacht ik. ex scharrel had er ook 1, maar dat reed gewoon leuk or, geloof dat t nog 180 haalde ook:P
21 januari 2010 om 20:31 #17597495Storing lambda sensor + inhouden word vaak veroorzaakt door de LuchtMassaMeter.
deze alleen vervangen door een origineel exemplaar.
Kwaal van de X12Xe en Z12Xe motoren.
Overslaan van de bobine word bij de Z12Xe gewoon gedetecteerd en vermeld als overslaan cilinder nummer #
Willem
21 januari 2010 om 20:31 #17597496heb deze motor ook gehad en haalde 700 km op een tank
en deed idd op weg naar blitz 180 bergje af kroeg in zicht :jerry
fijne motortjes hoor zit alleen geen power in echt een stads blokje21 januari 2010 om 21:08 #17597497Hallo!
wij hadden laast ook een corsa met de zelfde motor en de zelfde storing er in.
na dat de motor even aan de testkast had gehangen kwam er uit dat er een storing in de lambasonde zat.
na dat er een nieuwe lambasonde was gemonteerd was de storing verholpen.
het liefst vervangen voor een origineel exemplaarMvg Theo
21 januari 2010 om 22:32 #17597498meestal als ie lambda aangeeft is het of lambda of lmm toch
21 januari 2010 om 22:34 #17597499origineel gepost door opel-motorsport
is er niemand die ergens in de buurt van dit meisje woont :) zo een uitlaat en lambdasonde is toch 1-2-3 niks werk e :)en zoals opel-motorsport het zegt is er niemand die in de buurt woont om deze dame te helpen hehe
21 januari 2010 om 22:34 #17597500jupz
21 januari 2010 om 23:40 #17597501Ik heb nog wel een goede kat voor dit blokkie liggen.
u2u me maar
22 januari 2010 om 11:25 #17597502kijk eens hier http://www.carpartsdirect.nl/ en hier http://www.uitlaatdiscounter.nl/ en deze http://www.winparts.nl deze http://www.autoonderhoudonline.nl en hier http://www.autoonderhoudonline.nl misschien heb je er daar wat aan
22 januari 2010 om 11:50 #17597503Wat heeft de Profile uiteindelijk geboden?
Ik kom daar altijd, goede monteurs met feeling voor oude auto’s. (tenminste, diegene die mij altijd helpen)
22 januari 2010 om 12:05 #17597504origineel gepost door Stender
Wat heeft de Profile uiteindelijk geboden?Ik kom daar altijd, goede monteurs met feeling voor oude auto’s. (tenminste, diegene die mij altijd helpen)
Heb 2 offertes van hun;
Offerte 1 pijpverbinder, rubber, achterdemper, lambdasonde, pakking, katalysator= 486 + btw= 578Offerte 2 pijpverbinder, rubber, borgveer, middendemper, uitlaatklem, achterdemper, lambdasonde, pakking, katalysator = 603 +btw= 718
22 januari 2010 om 20:17 #17597505luchtmassa meter gaat idd vaan kapot bij een 12 16v. Werk zelf bij de dealer in zeewolde. Katalysator kan je gewoon schoonbranden door hem lekker in toeren te houden
24 januari 2010 om 11:36 #17597506Ik reed exact de zelfde auto als jou, ook een 12 16v it 99, een sport cool uitvoering. Moter liep altijd perfect, soms bj het stoplicht viel hij idd weg, maar niet uit. Hadden ze de gasklep schoongmaakt, was er niks meer aan de hand.
maar…. toen sloeg het noodlot toe. ik reed in de stad, ineens brande het lampje en stoterde de wagen. behalfve als ik in hoge toeren reed. zo kon ik dus thuis komen. bij mijn monteur gebracht en bleek de luchtmassameter stuk te zjn, en de stappen moter.
Ook had hij ergens een schroef in ge draait. dat was in een onderdeel wat snel volloopt. Ik kan dat nog navragen. na reparatie liep dat blok weer perfect. einddemper en middendemper kan je makkelijk bij de sloop vnden, of op het forum. tigrafreak menno heeft er wel 1. want een middendemper van een tigra past ook op jou 1.2 16v. ik reed er later ook mee rond.
Dan allen laten monteren bij een kleine garage die betrouwbaar overkomt. hoeft niet gek veel te kosten. neem eens contact op met aad steur. die kan het voor een leuk prijsje maken voor je. als je zelf je uitlaat lijn regeld kost je je veel minder.voor de gene die de 1.2 16v niet geweldig vinden. ik reed gemiddeld met flink doortrappen en veel stadsverkeer 1.15. minder zuinig was hij niet. 1.18 is makkelijk haalbaar.
en tja, een sprintje trekken met een peugeot 107 met een 1,0 12v met 55pk moet je niet doen. win je niet. tot de 50 gaat het gelijk op, daarna trekt de peugeot je voorbij, totdat ik 140 reed, toen tufte in hem voorbij. peugeot houd op bij 150, ik kon 170. echte km.
het blokje geef alleen een rot geluid. verder is hij wel stil. ook op de snelweg.mijn g rijd gemiddeld 1.11. maximaal tot nu toe 1.14 laatst nog een uur 1.21 gereden (80km per uur)
top bedraagt 190. met een beetje gas over en 5500 toeren op de teller.soms mis ik de corsa b nog.:wors
succes
24 januari 2010 om 12:19 #17597507origineel gepost door robert_corsa
Ik reed exact de zelfde auto als jou, ook een 12 16v it 99, een sport cool uitvoering. Moter liep altijd perfect, soms bj het stoplicht viel hij idd weg, maar niet uit. Hadden ze de gasklep schoongmaakt, was er niks meer aan de hand.
maar…. toen sloeg het noodlot toe. ik reed in de stad, ineens brande het lampje en stoterde de wagen. behalfve als ik in hoge toeren reed. zo kon ik dus thuis komen. bij mijn monteur gebracht en bleek de luchtmassameter stuk te zjn, en de stappen moter.
Ook had hij ergens een schroef in ge draait. dat was in een onderdeel wat snel volloopt. Ik kan dat nog navragen. na reparatie liep dat blok weer perfect. einddemper en middendemper kan je makkelijk bij de sloop vnden, of op het forum. tigrafreak menno heeft er wel 1. want een middendemper van een tigra past ook op jou 1.2 16v. ik reed er later ook mee rond.
Dan allen laten monteren bij een kleine garage die betrouwbaar overkomt. hoeft niet gek veel te kosten. neem eens contact op met aad steur. die kan het voor een leuk prijsje maken voor je. als je zelf je uitlaat lijn regeld kost je je veel minder.voor de gene die de 1.2 16v niet geweldig vinden. ik reed gemiddeld met flink doortrappen en veel stadsverkeer 1.15. minder zuinig was hij niet. 1.18 is makkelijk haalbaar.
en tja, een sprintje trekken met een peugeot 107 met een 1,0 12v met 55pk moet je niet doen. win je niet. tot de 50 gaat het gelijk op, daarna trekt de peugeot je voorbij, totdat ik 140 reed, toen tufte in hem voorbij. peugeot houd op bij 150, ik kon 170. echte km.
het blokje geef alleen een rot geluid. verder is hij wel stil. ook op de snelweg.mijn g rijd gemiddeld 1.11. maximaal tot nu toe 1.14 laatst nog een uur 1.21 gereden (80km per uur)
top bedraagt 190. met een beetje gas over en 5500 toeren op de teller.soms mis ik de corsa b nog.:wors
succes
Bedankt voor je reacitie is luchtmassameter en stappen motor duur om te laten maken?
Denk dat ik van de week even naar mijn eigen garage ga en ga vragen wat het me daar gaat kosten.
Als ik te lang met dit probleem door rijd, kan mn auto dan erger kapot gaan?24 januari 2010 om 12:31 #17597508het is niet goed voor je auto ik was 450 kwijt voor luchtmassa meter, stappen moter en montage. aan onderdelen ligt de prijs niet, die zijn overal even duur.
24 januari 2010 om 12:33 #17597509origineel gepost door robert_corsa
het is niet goed voor je auto ik was 450 kwijt voor luchtmassa meter, stappen moter en montage. aan onderdelen ligt de prijs niet, die zijn overal even duur.Oke en als mn uitlaat dan dus ook nog gedaan moet worden zit ik sowieso al tegen de 700 ofzo.
Pfff en dat voor een auto die ik niet eens mooi vind.24 januari 2010 om 12:43 #17597510waarom heb je hem gekocht dan??
Er worden je hier onderdelen aangeboden en daar zie ik je niet op reageren..Kun je veel geld mee besparen….
:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
Doe nou maar eerst eens die lambda en de echt slechte delen van je uitlaat……
En dan verder kijken..
En als je de auto dan zo tegen blijft staan, verkoop hem dan…Ik zou never nooit niet in een auto gaan rijden die ik niet mooi vind…
24 januari 2010 om 14:27 #17597511Toendertijd was mn alfa verrot en moest ik snel een andere auto hebben. We gingen toen voor een zwarte corsa kijken, maar die was al weg.
Dus toen werd het deze.
Ik zie die onderdelen wel, maar niemand woont dicht in de buurt en ik zie het niet zitten om met deze auto nog een uur te gaan rijden.
En ik ken ook niemand die ze er voor mij onder kan zetten.
Pfff miscchien ben ik gewoon een zeikwijf haha -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.