Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Laten repareren of inruilen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2010 om 12:24 #17216485
Hallo, ik twijfel enorm wat te doen vandaar deze posting.
Ik heb een opel corsa 1,2 16V uit 99. Vorige maand heeft die apk en grote beurt gehad.
Nu is mijn lambdasonde en uitlaat kapot, als ik dit laat maken kost het me 720 euro. Dat zou betekenen dat ik in 2 maanden tijd 1100 euro aan mijn auto kwijt ben.
Mijn auto heeft 103000km op de telling staan, niet veel dus.
Wat zou verstandiger zijn laten maken of een andere auto kopen?
Ik heb ongeveer 3500 euro te besteden voor een andere.21 januari 2010 om 12:27 #17597463voor 3500 euro kan je een mooi (en nieuwe) autotje weer kopen..
maarja je hebt ALTIJD het risico dat je een ander mans ellende koopt.. dus dat je daar zelf ook weer aan reperaties zit..Ik zou zeggen, repareren die handel!! tis een niet te oud autotje en met weinig KM’s!! en als ie verder goed rijd er vooral mee doorgaan!!
21 januari 2010 om 12:38 #17597464auto met reparatie brengt minder op….
Her en der aantal offertes opvragen, zullen er vast wel een aantal zijn die goedkoper kunnen.
21 januari 2010 om 12:41 #17597465Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de offerte van de garage hier en heb de onderdelen al opgezocht op internet en de prijsen komen overeen. De garage heeft verder geen arbeidsloon gerekend en 720 was all inclusive.21 januari 2010 om 15:15 #17597466uit welke omgeving kom je? Misschien kunnen we advies geven over goede garages etc.
21 januari 2010 om 15:22 #17597467Ik woon bij Wageningen/Bennekom/Ede
21 januari 2010 om 16:37 #17597468kat is 284 euro
middendemper is 99.6 euro
einddemper is 68 euro
lambda is 110 euro561 euro + 40 euro klein materiaal = 600..
Dit zijn bruto prijzen maar daar kun je ze echt wel met zoeken voor vinden netto..
ik betaal netto nog minder bij mijn leverancier…en vergeet niet dit is de complete uitlaatlijn..
vervang alleen het deel wat echt kapot is….
dus vragen welk deel nu echt aan vervanging toe is..
rest lekker laten zitten…uitlaat bestaat bij de corsa’s uit 4 delen……
je mist in bovernstaande rijtje alleen het spruitstuk nog21 januari 2010 om 16:54 #17597469Zoals eigenlijk iedereen al zegt.. Dat is gewoon veel te veel geld voor deze reparatie..
Kijk eerst maar eens wat er precies kapot is aan die uitlaat!!
Een hele uitlaat op zich gaat niet kapot. Er gaat een deel vd uitlaat kapot door roest ofzo. maar het zijn wel 4 verschillende (+ spruitstuk) delen met grote verschillen in prijzen.Dus ik weet niet hoeveel het je waard is… MAAR :P om geld te besparen moet je vies worden zeg ik altijd maar.. :D
Dus trek wat oude kleren aan, zet je motor aan en ga onder de auto liggen!
Makkelijk zonder krik etc, is om de auto even half op de stoep en GOED op de handrem te zetten. En dan de hele uitlaat af met je oor!! :)
Hoor je de uitlaat ergens wat meer geluid maken dan op andere plekken, houd daar dan even je hand over de pijp heen om te kijken of ie dan niet meer of minder blaast. Dan weet je waar ie lek is.
Nu je daar toch ligt zou je een klein gat zelfs nog dicht kunnen smeren met Gungum.. te koop bij elke praxis of autozaak.Daarbij.. apk heb je net gehaald zei je.. dus is een lekke uitlaat pas echt een groots probleem als ie klinkt als een tractor of als deel eraf valt.. ;) Maar mocht je er zin in hebben zou je dit hierboven kunnen checken.
Lambda sonde vervangen is trouwens echt een klusje van 10 minuten… Ding losdraaien, stekkertje los. ding vastdraaien, stekkertje vast… :)
aub geen geld uitgeven als het niet hoeft!! Dat gaat een beetje tegen ons gevoel in hier.. iig het mijne!!
Succes!21 januari 2010 om 16:57 #17597470Ik heb 2 offertes van ze de ene is 578 en dan is dus niet alles van de uitlaat vervangen, maar mn uitlaat is er wel heel erg slecht aan toe.
En de 2de offerte dan is de hele uitlaat en komen ze op 720.
De 2 offerte is dit;
pijpverbinder; 13,90
rubber; 3,20
borgveer; 2,30
middendemper; 99,60
uitlaatklem; 2
achterdemper; 67,80
lambdasonde; 110,40
pakking; 3,80
katalysator; 284Het probleem van mijn auto is dus dat die met koude start erg stottert en inhoudt. Ik moet hem dan in 5 minuten wel een paar keer opnieuw starten. Heb hem toen uitlaten lezen en de computer gaf aan dat het aan de lambdasonde lag. Nu hebben ze vandaag naar mn auto gekeken en de katalysator is heel erg vies en verstopt en is niet schoon te krijgen. Mijn uitlaat is al 3 jaar achter elkaar gelast en is nu echt aan vervanging toe.
21 januari 2010 om 17:02 #17597471origineel gepost door kaneelschep
Zoals eigenlijk iedereen al zegt.. Dat is gewoon veel te veel geld voor deze reparatie..
Kijk eerst maar eens wat er precies kapot is aan die uitlaat!!
Een hele uitlaat op zich gaat niet kapot. Er gaat een deel vd uitlaat kapot door roest ofzo. maar het zijn wel 4 verschillende (+ spruitstuk) delen met grote verschillen in prijzen.Dus ik weet niet hoeveel het je waard is… MAAR :P om geld te besparen moet je vies worden zeg ik altijd maar.. :D
Dus trek wat oude kleren aan, zet je motor aan en ga onder de auto liggen!
Makkelijk zonder krik etc, is om de auto even half op de stoep en GOED op de handrem te zetten. En dan de hele uitlaat af met je oor!! :)
Hoor je de uitlaat ergens wat meer geluid maken dan op andere plekken, houd daar dan even je hand over de pijp heen om te kijken of ie dan niet meer of minder blaast. Dan weet je waar ie lek is.
Nu je daar toch ligt zou je een klein gat zelfs nog dicht kunnen smeren met Gungum.. te koop bij elke praxis of autozaak.Daarbij.. apk heb je net gehaald zei je.. dus is een lekke uitlaat pas echt een groots probleem als ie klinkt als een tractor of als deel eraf valt.. ;) Maar mocht je er zin in hebben zou je dit hierboven kunnen checken.
Lambda sonde vervangen is trouwens echt een klusje van 10 minuten… Ding losdraaien, stekkertje los. ding vastdraaien, stekkertje vast… :)
aub geen geld uitgeven als het niet hoeft!! Dat gaat een beetje tegen ons gevoel in hier.. iig het mijne!!
Succes!Klinkt misschien niet zo moeilijk, maar waar zit de lambdasonde? Ergens bij de uitlaat toch?
Toen ik mn auto liet keuren gaf de monteur al aan dat mn uitlaat er wel aan zit te komen.Vandaag ben ik bij Profile Trycenter geweest daar komen deze offertes vandaan.
21 januari 2010 om 17:02 #17597472andere einddemper heeft iemand hier op het forum nog wel,
en kat moet je schoonbranden(zover ik weet kon dat?)en anders heeft iemand hier nog wel een kat liggen..
keertje 100 euro en je hebt hem klaar..
21 januari 2010 om 17:03 #17597473Wat is nou weer een pijpverbinder??
hmmmm.. ik zou een uitlaat niet snel zo slecht vinden dat ie helemaal vervangen moest worden..
En echt zeker de kat niet… De mijne uit 1988 doet het ook nog prima.
Lijkt me een kwestie makkelijk geld verdienen… Maar goed. Het kan!Ik zou iig gewoon eerst alleen die lambda sonde maar vervangen en dan kijken hoe die loopt.
Als ie dan inhoud of zo kan je later altijd nog een kat van de sloop of van hier halen voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder geld. Daarbij kan je ook een katvervanger krijgen voor 5 tientjes ofzo maar dat zorgt misschien weer voor gezeik bij de volgende apk.21 januari 2010 om 17:08 #17597474origineel gepost door kaneelschep
Wat is nou weer een pijpverbinder??hmmmm.. ik zou een uitlaat niet snel zo slecht vinden dat ie helemaal vervangen moest worden..
En echt zeker de kat niet… De mijne uit 1988 doet het ook nog prima.
Lijkt me een kwestie makkelijk geld verdienen… Maar goed. Het kan!Ik zou iig gewoon eerst alleen die lambda sonde maar vervangen en dan kijken hoe die loopt.
Als ie dan inhoud of zo kan je later altijd nog een kat van de sloop of van hier halen voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder geld. Daarbij kan je ook een katvervanger krijgen voor 5 tientjes ofzo maar dat zorgt misschien weer voor gezeik bij de volgende apk.Maar als ik een katalysator van de sloop ofzo haal dan moet ik wel iemand kennen die hem erop kan zetten.
21 januari 2010 om 17:24 #17597475:D Dat kan eigenlijk iedereen met 2 handen icm met de bijbehorende vingers aan de welbekende 2 armen.. Zijn we weer terug bij de kwestie van hoeveel het waard is om niet vies te hoeven worden.
Makkelijk zou gewoon die 700 euro lappen zijn! ;) Lekker warm.. droog.. schoon.. ;)
Ik kan het zeer goed begrijpen!Maar is er geen leuke DHZ garage in de buurt die je kan vertrouwen? dat stukkie uitlaat vervangen is voor hun een kwartiertje werk..
Als je hier een topicje maakt wie er nog een kat heeft liggen die het nog waard is, vraag er dan even bij of diegene hem er voor een prijsje ook onder wil zetten. Is goed te doen. Spreek je af in een weekend om langs te komen. Meteen ding eronder. Kan je misschien net zo goed die nieuwe lambda sonde ook meenemen om erop te gooien!
21 januari 2010 om 17:41 #17597476Ik denk echt zoals al vele malen is gezegd een hele uitlaat vervangen is voor de garage best leuk en makkelijk geld verdienen .
mijn idee is koop een lambda zensor zet die er in dan zal dat vreemde lopen mogelijk weg zijn .
en ga is op div sit,es kijken of koop een gebruikte via onderdelen lijn ik denk dat je dan met een e of 200/250 heel ver bent .en montage van een simpele corsa uitlaat ja met wat ring sleutels en een hamer kom je heeeeeellllllllll ver hoor .
en dat is je corsa zeker waard ,, zo niet gun het hem .
bert/beun vectra b 1
21 januari 2010 om 17:43 #17597477Via de onderdelenzoeker kon ik een lambdasonde voor 35 euro kopen.
Maar is het dan niet erg dat die katalysator zo vies en verstopt zit?21 januari 2010 om 18:11 #17597478De katalysator gaat niet zo maar verstopt zitten, dat heeft een oorzaak.
21 januari 2010 om 18:14 #17597479Kan dat komen door korte afstanden rijden? Want die monteur zei je rijdt zeker veel korte stukjes en dat klopte
21 januari 2010 om 18:27 #17597480is er nu niemand die even doordenkt??
Bij koude start werkt de lambda sonde niet, en stationair doet een lambda sonde uberhaupt niets, zelfs niet bij warme motor!!
Het probleem dat Rachel heeft moet dus wat anders zijn.
De Pijpverbinder wordt gebruikt om de katalysator aan de middendemper te koppelen.21 januari 2010 om 18:31 #17597481Bij het uitlezen gaf de computer aan dat er iets met de lambdasonde was, maar misschien is er wel iets met 1 of andere sensor.
Als ik mn auto start en ik rijd 1 minuut dan begint die al te stotteren en in te houden, uiteindelijk moet ik wel opnieuw startenm want ik kom amper vooruit,
Dan start ik opnieuw en doet die het weer zoals hier boven.
Na 3 keer gestart te hebben heb ik er geen last meer van. Hij doet dit als ik in zn 2 rijd.21 januari 2010 om 18:40 #17597482Jou auto moet een keer flink heet gereden worden.
Steeds korte stukjes rijden is heel slecht voor een auto.
21 januari 2010 om 18:45 #17597483Alleen als ik dus snelweg pak dan houdt die even in en gaat het lampje van de motor nog wat branden, gaat dan ook wel weer uit. Maar om een schets te geven, ik rijd voornamelijk bebouwde kom, 3 keer per week ook buiten bebouwde kom en maar 1 keer per 2 weken een uur snelweg.
21 januari 2010 om 18:45 #17597484Nou.. Snelweg op en gaan dus!!! Schijnt een mooi stukkie snelweg te lopen van ede naar ons buurland ;)
Dan op de 3 ff trappen en weer netjes met 100 terug komen.
Als je nu weggaat kan je nog om half 11 in bed liggen! ;)21 januari 2010 om 18:48 #17597485Dit speelt trouwens ongeveer al een maand en normaal haalt mn auto 600 km op een tank en nu maar 500km. Ik heb in deze maand 3 keer snelweg gereden heen en terug 6 keer en dan per rit een uur. Dus ik vraag me af als ik nu even zou gaan scheuren of het dan opgelost is.
Pffff heb echt auto stress, klote zeg geen man in huis haha!21 januari 2010 om 18:50 #17597486origineel gepost door folkyc20xe
is er nu niemand die even doordenkt??
Bij koude start werkt de lambda sonde niet, en stationair doet een lambda sonde uberhaupt niets, zelfs niet bij warme motor!!
Het probleem dat Rachel heeft moet dus wat anders zijn.
De Pijpverbinder wordt gebruikt om de katalysator aan de middendemper te koppelen.1200 16v + inhouden.. was dat niet een standaard probleem bij deze motoren? iets van bobinebrug meen ik me te herrinderen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.