Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › last van wervelkleppen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2010 om 07:24 #17226681
een collega bij mij op het werk heeft een 1.9 diesel vectra gekocht met 88kw, dus ik denk 120pk. Hebben deze motoren last van de befaamde wervelkleppen? Heeft deze wagen een roetfilter?
4 oktober 2010 om 07:45 #17738113Volgens mij heeft alleen de 150pk de befaamde wervelkleppen. En een roetfilter, volgens mij de 1 wel en de ander niet. De mijne, ook een 120pk, heeft geen roetfilter.
Wellicht zullen er nog andere forumleden reageren.
Greetz Roel met een C.
4 oktober 2010 om 08:04 #17738114alleen de 150 pk heeft de “vervelende” wervelkleppen idd.
4 oktober 2010 om 08:05 #17738115De mijne, ook een 120pk
Greetz Roel met een C.
:wtf:wtf:wtf
hehehhehe…
4 oktober 2010 om 08:12 #17738116origineel gepost door Edvries
De mijne, ook een 120pk
Greetz Roel met een C.
:wtf:wtf:wtf
hehehhehe…
??
4 oktober 2010 om 09:48 #17738117Ik heb een Vec-C 1.9 met 150pk en die vervelende roetfilter. Heb em nog maar twee maanden. Nog geen problemen gezien met de roetfilter en wervelkleppen, maar ik hou mijn hart vast! Auto heeft nog maar 92.000km achter de kiezen. Ik denk dat m’n roetfilter al enkele keren gewerkt heeft, maar ik zie dus nooit een melding op m’n dash, enkel het verbruik dat plots stijgt ! Enorm vervelend, volgens het boekje zou je iets moeten zien op dashboard!
Kan je goed zien welke wervelkleppen je in de auto hebt of moet je eerst iets demonteren? Ik heb hier al gelezen op het forum dat de laatste modellen een ander type wervelklep hebben?
4 oktober 2010 om 10:17 #17738118origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door Edvries
De mijne, ook een 120pk
Greetz Roel met een C.
:wtf:wtf:wtf
hehehhehe…
??
172 toch? :afro
4 oktober 2010 om 11:17 #17738119172 toch? :afro [/quote]
Yupzzz, en 404Nm:D:wors:D
4 oktober 2010 om 12:51 #17738120Als er een roetfilter opzit staat er op het kenteken DPF ( Diesel Partiekel Filter ) vermeld, staat er dat niet op, simpel. Geen roetfilter.
4 oktober 2010 om 13:11 #17738121origineel gepost door GTS2.2DTI
Als er een roetfilter opzit staat er op het kenteken DPF ( Diesel Partiekel Filter ) vermeld, staat er dat niet op, simpel. Geen roetfilter.Mee eens. Volgens mij kun je het ook nog napluizen op de RDW site middels je kenteken. Althans, in Nederland.
Greetz Roel met een C.
4 oktober 2010 om 16:19 #17738122Ja hier in België staat het niet op het inschrijvingsbewijs, maar we zetten de wagen morgen op de hefbrug en dan weten we het meteen
4 oktober 2010 om 21:15 #17738123Als ik dat zo lees kan ik dan beter een 120 pk versie pakken en een beetje kietelen zodat hij 170 pk levert?
Dan dat ik een 150 pk versie pak en het risico loop dat tzt de wervelkleppen een probleem gaan geven?Zitten er, buiten het vermogen, ook nog andere betrouwbare verschillen tussen beide versies? (en klopt het dat een 2006 model geen problemen heeft met de wervelkleppen?)
4 oktober 2010 om 21:34 #17738124Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)
5 oktober 2010 om 17:46 #17738125origineel gepost door Blackwidow
Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)
Dan moet ik je helaas teleurstellen. Mijne is van 9/2006. Gekocht met 68.000km op de teller. Rond de 75.000 problemen met de wervelkleppen.
5 oktober 2010 om 21:00 #17738126origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Blackwidow
Je kan het ook zien aan de passagierskant, als op het plaatje 0.50 staat, heb je een roetfilter.
Daarnet met de Opcom gezien dat m’n roetfilter op 52% zit.. Rij er nu twee maand mee, dus werkt naar behoren volgens mij. Meeste schrik heb ik voor de EGR, die wil ik zo snel mogelijk uitschakelen, maar dat gaat alleen bij EDS :(Ik dacht gelezen te hebben dat een model ná 2006 geen last heeft van wervelkleppen, omdat ze dan van ander materiaal zijn gemaakt? De mijne is van 04/2006, spannend ;)
Dan moet ik je helaas teleurstellen. Mijne is van 9/2006. Gekocht met 68.000km op de teller. Rond de 75.000 problemen met de wervelkleppen.
Ai ai, ik hou m’n hart dan vast
Momenteel draait m’n motor slecht, vooral bij koude start. Veel schokken… ik hoop dat dit niet het begin is vd miserie met EGR en kleppen :/6 oktober 2010 om 07:03 #17738127Waarom zou je je druk maken over een kapotte EGR klep?? Die dingen kosten nieuw rond de 100 á 120 euro . Zet er een nieuwe in en haal meteen bij de Fiat garage een afdekplaatje ( zie topic ‘Fiat toepassing’)
En dan ben je van dat gezeur ook af ( plaatje kost 8 euro meen ik. )
Daarna kan je altijd nog op je gemak bij EDS of Klasen langs. :angelVolgens mij zijn erg geen vectra’s geleverd met een nieuw type inlaatspruitstuk, die is later pas ontworpen dacht ik.
Kijk ff in mijn topic voor een plaatje van de oude en de nieuwe wervelkleppen/inlaatspruitstuk….. dan kan je het verschil zien.
Tevens kan je bij je eigen vec zien of er iets mis is , door recht boven het blok te kijken naar de wervelkleppen. Zit daar zwarte prut of aanslag, dan heb je wel een probleempje. Verder kan je dan meteen zien of de actuatorstang nog vast zit.
En als die nog vast zit dan kan je iemand anders je auto ff laten starten zodat jij kan zien of de wervelkleppen nog draaien ! De kleppen draaien 1/3 van het rondje. Dus verwacht niet dat ze helemaal rond draaien.Suc6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.