Forumindex › Forums › Modellen › Astra › last van piepende remmen hoe kom ik hiervanaf?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2012 om 12:53 #17959867
@joop1970 wrote:
Classificeer jij piepende remmen echt als een probleem dan? Het verminderd namelijk niks aan de werking ervan en de veiligheid blijft gewaarborgd. Een geleider pen die bij de altijd bij de Vectra uit 2005 op hetzelfde punt afbreekt vind ik meer een kwaal. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat mensen het irritant vinden dus zou je het kunnen omschrijven als een kwaal.
Zoals Fearless zegt, als je ziet hoe dicht de klauwen van de gemiddelde auto soms zitten met troep en dergelijke geloof ik best dat een hoop herrie daar aan te danken is. Als je dan ook nog ziet hoeveel vet sommige garages gebruiken.
Geen echt probleem, maar wel irritant inderdaad.
Maar oliestokers zijn ook een Opel kwaal en die werken ook nog prima. Het is een beetje waar je de grens legt. Persoonlijk zie ik het wel als vervelend en noem ik het een kwaal.En Fearless heeft inderdaad gelijk v.w.b. de troep die er tussen zit. Soms zelfs kleine steentjes die een hoop lawaai maken en krassen in de schijven maken. Maar ook bij gloednieuwe Opels is het dankzij het materiaal dat gebruikt wordt.
NL-step, als je remschijven en -blokken goed en schoon zijn en ze blijven piepen, kun je er maar beter mee leren leven inderdaad. Eventueel kun je een remblok van een ander materiaal probleren.
30 oktober 2012 om 12:56 #17959868nou volgens mijn is er nog nooit iets aan gedaan want je hoort het echt heel goed.
toen ik hem wouw gaan kopen was de radiator ook kapot dus ik denk slecht onderhouden.30 oktober 2012 om 13:21 #17959869Dan laat je toch een keer groot onderhoud uitvoeren?
30 oktober 2012 om 13:24 #17959870ja wat kost dat ongeveer?
30 oktober 2012 om 13:25 #17959871Dat moet je bij je garage vragen.
Ligt er maar net aan waar je gaat: de lokale beunhaas, een universele garage of een Opeldealer.30 oktober 2012 om 13:29 #17959872verstandig om hem naar opeldealer te brengen?
30 oktober 2012 om 13:30 #17959873Maakt niet uit, iedere garage kan je remmen onderhouden.
Laat ze gewoon eens nakijken, vraag of er iets vervangen moet worden op korte termijn en anders gewoon laten schoonmaken.Een Opeldealer is over het algemeen wel duurder dan een universele garage.
30 oktober 2012 om 13:32 #17959874oke dank je wel risl
30 oktober 2012 om 13:35 #17959875Gewoon effe bellen, prijzen vergelijken en een keuze maken.
Dan ben je het snelst van het geluid af.Is het echt piepen of meer krassen? Want dan zijn je remblokken versleten en remt je metaal op metaal. Dat is echt een onprettig geluid.
30 oktober 2012 om 13:38 #17959876zou het eigenlijk moeten opnemen maar het komt af en toe voor maar zelf binnenin de auto hoor je het.
30 oktober 2012 om 15:06 #17959877maar zou ik dat zelf kunnen risl? onderdelen kopen en eropmaken?
30 oktober 2012 om 15:13 #17959878Tja, alles kan. ;)
Maar als je niet veel sleutelervaring hebt, zou ik persoonlijk liever niet met de remmen beginnen. Mocht je iets over het hoofd zien, dan breng je jezelf en anderen al gauw in gevaar.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, anderen zullen daar vast anders over denken.30 oktober 2012 om 15:39 #17959879ja risl daar zit iets in maar een garage ziet de dollar tekens als snap je wat ik bedoel?
30 oktober 2012 om 22:46 #17959880Waarom stuur je lukelaaf geen PM? hij heeft al meerdere malen aangeboden om te helpen en ik geloof niet dat hij er de hoofdpijs voor hoeft te hebben.
31 oktober 2012 om 21:41 #17959881AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Opeltje17 wrote:
Waarom stuur je lukelaaf geen PM? hij heeft al meerdere malen aangeboden om te helpen en ik geloof niet dat hij er de hoofdpijs voor hoeft te hebben.
pagina terug had ik dit ook al aangehaald :thumbup
maar krijg t idee dat de topic starter enkel leest wat hem uitkomt????beetje jammer ;)
tjah dan moet hij t zelluf weten ;) :thumb
1 november 2012 om 08:05 #17959882@NL-step wrote:
ja risl daar zit iets in maar een garage ziet de dollar tekens als snap je wat ik bedoel?
Autorijden kost geld….
En zoals ik hier hierboven lees, zijn er inderdaad ook forumleden die je willen helpen.Het lijkt me zinvoller dat je actie gaat ondernemen i.p.v. vragen blijft stellen (niet lullig bedoeld, maar anders kom je niet veel verder en blijft het probleem).
2 november 2012 om 15:03 #17959883@Opeltje17 wrote:
Waarom stuur je lukelaaf geen PM? hij heeft al meerdere malen aangeboden om te helpen en ik geloof niet dat hij er de hoofdpijs voor hoeft te hebben.
heb ik net gedaan heb niet altijd de tijd om dingen na te kijken hahahahaha:d en te reageren erop
soms heb je ook niet zo veel kennis erin om mee erover mee te praten snapje dan is het zinloos om het te proberen.ik heb lukelaaf gepmed
2 november 2012 om 15:05 #17959884@louwe 16 klepper wrote:
@Opeltje17 wrote:
maar krijg t idee dat de topic starter enkel leest wat hem uitkomt????beetje jammer ;)
enkel leest wat hem uitkomt? is toch logies anders maak je toch geen topic aan? :thumb
2 november 2012 om 15:31 #17959885AnoniemLid sinds:
1 January 1970@NL-step wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@Opeltje17 wrote:
enkel leest wat hem uitkomt? is toch logies anders maak je toch geen topic aan? :thumb
Tjah ik zie dat wat anders
Je had allang van t probleem af kunnen zijn
Maar goed
Ik ga der geen discussie van makenSucces met de remmen revisie
2 november 2012 om 17:18 #17959886Heb gereageert op pm:smile:
5 november 2012 om 18:28 #17959887had het gezien ja:D en gereageerd erop
6 november 2012 om 11:11 #17959888@NL-step wrote:
is toch logies anders maak je toch geen topic aan? :thumb
Lijkt me niet logisch, je geeft aan dat je er niet teveel vanaf weet en toch luister je niet naar het advies van de oude rotten (sorry Louwe ;) ). Dan zou je toch juist geen topic hoeven aanmaken, want je trekt toch je eigen plan?
6 november 2012 om 11:52 #17959889alalal
6 november 2012 om 11:58 #17959890@NL-step wrote:
ach joh ik post wel niks meer:) zonde van me tijd krijg geen antwoord op me vraag alleen maar commentaar op de forum houdoe:D
Komt nogal gepikeerd over en alsof je niet tegen een beetje kritiek kan.
Ik kan me de reacties voorstellen van sommige leden hier. Niemand reageert om z’n eigen zaken, maar om jou te helpen. Als jij dan selectief leest/reageert kun je commentaar verwachten. Als je dan gelijk al aangeeft ‘niks meer te willen posten’ omdat je ‘geen antwoord krijgt op je vraag’, moet je toch eens overlezen (en dan niet selectief) want antwoorden zijn zeker wel boven gekomen. Wil je zekerheid, dan moet je naar een garage, dat is ook al aangegeven. Helaas beschikken slechts weinig mensen over een glazen bol.
6 november 2012 om 12:05 #17959891jammer dat mensen je niet willen helpen helaas.
ze zeggen meteen dat je niet geinteresseerd bent als je even niet reageerd sommige mensen werken?
als het me niet interesseerd moet je het niet persoonlijk opvatten dat lijkt me nogal gepikeerd.
het gaat me gewoon om de beste en liefst goedkoopste oplossing dacht dat ze daarbij me konden helpen op dit forum
alleen commentaar heb ik niks aan gelukkig wil wel iemand mijn helpen die heb ik daarom ook gepmed,
houdoe
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.