Forumindex › Forums › Modellen › Astra › last van piepende remmen hoe kom ik hiervanaf?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2012 om 20:51 #17959842
interieur filter kan je sowieso wel doen. die zal nog nooit vervangen zijn waarschijnlijk.
piepende remmen van opel is niet een kwaal hoor.
heb er inmiddels al genoeg in gereden, en nog nooit gehad.
zelf ben ik met de 4de opel bezig, deze remt wel het beste, corsa b, massiefe schijven, orgineel af fabriek nog.28 oktober 2012 om 21:09 #17959843Ik heb ook al in diverse opels gereden en geen van allen hadden piepende remmen.
En interieur filter er effe uit halen en effe bekijken egt vies vervangen anders laten zitten en als deze vies is zou ik ook effe met de stofzuiger in de gleuf gaan waar het filter uit komt willen nog wel eens bladeren in liggen.
28 oktober 2012 om 21:40 #17959844Het probleem van piepende remmen is het randje op de remschijven en het remblokje wat daar NET tegen aankomt.
Gevolg is piepen.
Als die blokken aan de kant van de randjes schuin afgeschuurt wordt is het piepen over.Doe dit ook met nieuwe remblokken want anders drukken de nieuwe blokken op het randje.
Je kan ook het randje weghalen, en dat zou je simpel kunnen doen met een slijptol.
En nou niet gelijk roepen dat dat lomp is, zoiets kun je heel netjes doen als je een slijptol gewent bent.28 oktober 2012 om 21:43 #17959845@Fearless wrote:
Het probleem van piepende remmen is het randje op de remschijven en het remblokje wat daar NET tegen aankomt.
Gevolg is piepen.
Als die blokken aan de kant van de randjes schuin afgeschuurt wordt is het piepen over.Doe dit ook met nieuwe remblokken want anders drukken de nieuwe blokken op het randje.
Je kan ook het randje weghalen, en dat zou je simpel kunnen doen met een slijptol.
En nou niet gelijk roepen dat dat lomp is, zoiets kun je heel netjes doen als je een slijptol gewent bent.Dit ja
28 oktober 2012 om 23:40 #17959846ik heb geen slijptol thuis dus er ook nog niet handig mee helaas zijn er ook nog andere opties toevallig interieur filter ga ik meteen nakijken een dinsdag of woensdag dus eigenlijk is slijpen de enige mogelijkheid om eraf te komen?
29 oktober 2012 om 08:01 #17959847Je kan ook je remblokken afschuinen op de plek waar hij de rand van de schijf raakt of inderdaad een rand van de schijf schuren, maar nogmaals persoonlijk zou ik dat nooit doen en ja ik ben een slijptol gewent maar ik vind het gewoon een goedkope oplossing.
Ik zeg gewoon vernieuwen :thumbup
29 oktober 2012 om 08:12 #17959848Dus jij neemt overal de duurste oplossing? Of bedoel je een slechte oplossing?
Goedkope oplossingen hoeven niet slecht te zijn.
29 oktober 2012 om 08:27 #17959849AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah een randje van een remschijf afslijpen is nog niet zo,n erge klus
maar als je niet al te handig bent
kun je met een slijptol wel snel een schijf verknoeienals je ergens iets meer weghaald dan elders is
kun je al onbalans krijgen in de schijfdat zal in de praktijk in de meeste gevallen niet voelbaar zijn
maar t is er wel
maar ja dat kan ook al met oude schijven waar ergens n deel van het randje afgebroken ismaar nu is de topic starter al n paar keer hulp aangeboden
in de buurt
daar wordt niet op gereageerd als je nul sleutel ervaring hebt
blijf dan van hoofdzaken als remmen af
geef dan die paar centen meer uit :shock:er kwamen laatst zelfs vragen langs(ander topic)
waar zitten m,n bougie,stjah als je ze niet eens kunt vinden
zou je ze dan wel kunnen vervangen
begrijp dat het financieel wat minder gaat met dit landmaar als je om zuinigheid dingen wil doen die je (nog) niet kunt
kan het wel eens duurder uitpakken dan waneer je het gewoon laat doen ;) ;)29 oktober 2012 om 08:30 #17959850@joop1970 wrote:
Dus jij neemt overal de duurste oplossing? Of bedoel je een slechte oplossing?
Goedkope oplossingen hoeven niet slecht te zijn.
Nee ik bedoel gewoon te zeggen als er een rand aan een schijf zit is dat een teken dat ze op beginnen te raken of zijn.
Dus in dit geval neem ik dus de duurdere oplossing omdat ik goede remmen nogal belangrijk vind daar ga ik niet op besparen.
29 oktober 2012 om 08:35 #17959851@louwe 16 klepper wrote:
tjah een randje van een remschijf afslijpen is nog niet zo,n erge klus
maar als je niet al te handig bent
kun je met een slijptol wel snel een schijf verknoeienals je ergens iets meer weghaald dan elders is
kun je al onbalans krijgen in de schijfdat zal in de praktijk in de meeste gevallen niet voelbaar zijn
maar t is er wel
maar ja dat kan ook al met oude schijven waar ergens n deel van het randje afgebroken ismaar nu is de topic starter al n paar keer hulp aangeboden
in de buurt
daar wordt niet op gereageerd als je nul sleutel ervaring hebt
blijf dan van hoofdzaken als remmen af
geef dan die paar centen meer uit :shock:er kwamen laatst zelfs vragen langs(ander topic)
waar zitten m,n bougie,stjah als je ze niet eens kunt vinden
zou je ze dan wel kunnen vervangen
begrijp dat het financieel wat minder gaat met dit landmaar als je om zuinigheid dingen wil doen die je (nog) niet kunt
kan het wel eens duurder uitpakken dan waneer je het gewoon laat doen ;) ;)+1
29 oktober 2012 om 08:38 #17959852Remschijven mogen vaan 1 mm per kant afslijten, bij een halve mm slijtage heb je al een randje, dan zijn je schijven dus nog lang niet op.
Maar zoals louwe zegt, zoek iemand met ervaring of zorg dat je van jezelf weet dat je erg handig bent.
29 oktober 2012 om 09:01 #17959853Ja ik weet wel hoe het in mekaar steekt als ik een klein randje heb schuin ik gewoon de remblokken een beetje af en als ik denk dat de rand te dik is vervang ik de schijf gewoon.
En inderdaad iemand zoeken die er wat meer verstand van heeft lukelaaf bijvoorbeeld deze heeft zijn Hulp aangeboden.
29 oktober 2012 om 11:33 #17959854@Opeltje17 wrote:
@joop1970 wrote:
Dus jij neemt overal de duurste oplossing? Of bedoel je een slechte oplossing?
Goedkope oplossingen hoeven niet slecht te zijn.
Nee ik bedoel gewoon te zeggen als er een rand aan een schijf zit is dat een teken dat ze op beginnen te raken of zijn.
Dus in dit geval neem ik dus de duurdere oplossing omdat ik goede remmen nogal belangrijk vind daar ga ik niet op besparen.
Met 30dkm zit er al een randje op de schijf en dat wil al gaan piepen, wil je zulke jonge schijven al vervangen dan? De klant ziet me aankomen….dat wordt niks
29 oktober 2012 om 11:40 #17959855Nee met een klein randje schuin ik de remblokken iets af en maak ik alles schoon
En vet alles in.Alleen als er een dikke rand aanzit vervang Ik Ze.
29 oktober 2012 om 14:03 #17959856Piepende remmen is wel degelijk een Opel kwaaltje. Luister maar eens naar een Insignia of Vec-C, die hebben het bijna allemaal.
Maar goed, verder ben ik het compleet met Louwe eens. Zonder sleutelervaring zou ik liever iets anders doen dan de remmen.
Is wel een veiligheidspuntje natuurlijk.29 oktober 2012 om 14:13 #17959857Het is niet echt een kwaal eigenlijk. Overigens piept het ene frictiemateriaal meer dan het andere, de blokjes van mn ouders piepen ook een beetje terwijl die van mij nergens last van hebben. Kan me er ook niet heel erg aan irriteren moet ik zeggen.
29 oktober 2012 om 15:22 #17959858@joop1970 wrote:
Het is niet echt een kwaal eigenlijk.
Vertel eens waarom niet dan?
Zelfs bij de Opelgarages waar ik nog wel eens kom, zeggen ze dat het een Opel kwaal is.
Natuurlijk geven verschillende materialen verschillende geluiden bij wrijving, maar het materiaal dat Opel origineel gebruikt bij o.a. de Insignia, Vec-C, Astra H zorgt nu eenmaal voor piepend geluid.Het staat overigens ook hier vaak genoeg op het forum als Opelkwaaltje aangeduid.
29 oktober 2012 om 15:32 #17959859Wij hebben ook een H nu al 4 jaar ik zelf heb nog nooit remmen vervangen van onze auto en nooit last gehad van piepen.
29 oktober 2012 om 15:42 #17959860Ik zeg ook niet dat het bij ieder exemplaar zo is….
29 oktober 2012 om 18:30 #17959861ik zal morgen is goed kijken of ze versleten zijn of dat ze een randje hebben dan kan ik meteen bepalen wat ik doe met de remmen.
29 oktober 2012 om 18:43 #17959862als ik dit doe komt het goed?
http://www.youtube.com/watch?v=K8MBYawSMpo” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 oktober 2012 om 18:54 #17959863@RISL wrote:
Piepende remmen is wel degelijk een Opel kwaaltje. Luister maar eens naar een Insignia of Vec-C, die hebben het bijna allemaal.
Maar goed, verder ben ik het compleet met Louwe eens. Zonder sleutelervaring zou ik liever iets anders doen dan de remmen.
Is wel een veiligheidspuntje natuurlijk.Ik weet wel dat de nieuwere opels nare remblokken hebben, lawaaimakers.
Vervangen voor een immitatie remblok is een oplossing.
Maar meestal is het ook slecht onderhoud, veel mensen doen alleen maar een kleine beurt.
Terwijl je bij een grote ook de remmen gangbaar maakt. zuigers terugdraaien enz.29 oktober 2012 om 19:55 #17959864Vertel eens waarom niet dan?
Classificeer jij piepende remmen echt als een probleem dan? Het verminderd namelijk niks aan de werking ervan en de veiligheid blijft gewaarborgd. Een geleider pen die bij de altijd bij de Vectra uit 2005 op hetzelfde punt afbreekt vind ik meer een kwaal. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat mensen het irritant vinden dus zou je het kunnen omschrijven als een kwaal.
Zoals Fearless zegt, als je ziet hoe dicht de klauwen van de gemiddelde auto soms zitten met troep en dergelijke geloof ik best dat een hoop herrie daar aan te danken is. Als je dan ook nog ziet hoeveel vet sommige garages gebruiken.
29 oktober 2012 om 23:31 #17959865dus je kan nooit van je piepende remmen afkomen?
30 oktober 2012 om 12:46 #17959866??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.