lassen en dan

Forumindex Forums Modellen Manta lassen en dan

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    hum

hoe behandelen jullie de binnenkant van een ingelast deel
      bv een dorpel :wtf
      ik heb mijn manta al lasklaar en we zijn hem ant strak maken maar nu zag ik dat er toch nog her en der vliegenroest op de binnenkant van mijn dorpel komt waar ik dus nieuwe platjes had ingelast.
      hierover heeft tectyl volgens mij geen nut toch?

maar wat houd of stopt die roest want ik kom er niet echt goed bij

Kermitkiller

naderhand na het spuiten goed in spuiten met een menging van afgewerkte olie en ml
        dat komt overal tussen en plakt ook goed zodat het mengsel de plaatdelen ook goed beschermd

succes:)

kermitmanta a

Wil niet beterweten hoor,is trouwens een heel goed idee!!
          Maar neem als je het met olie zou doen,gewoon een litertje nieuwe olie
          Een dorp verder,is er een oudere man,die heeft destijds een nieuwe citoën DS gekocht(hier noemen ze dat een snoek)
          De beste man heeft al die jaren de bodem van de wagen behandeld met “vuile olie”
          Een jaartje geleden heb ik de wagen eens mogen bekijken toen hij op de brug stond,een puntgave bodem,nog nooit gezien!
          De man wees me erop dat de olie los door de bodem was getrokken en dat z’n tapijten naar de kl:oten waren!
          Jaren bespaard zei hij en nu moesten er nieuwe tapijten in,volgens hem een kostelijke grap.
          Maar die bodem!!!! Crimineel hard!!!!

knoll
          Deelnemer

kan ook niet anders olie stoot water zowa af ;)

cruez
            Deelnemer

vind het idee dat de olie door het metaal trekt wel vreemd :wtf

mr idd delen met olie behandelen heb ik ook al gehoord dat dit goed resultaat geeft…

Ghanz
              Deelnemer

tja waar vet zit…zit geen smeer :D

hum

oke dan dus een beetje van dit en een beetje van dat ff roere en klaar king:

Kermitkiller

precies zoja in,t spuitje en sproeien maar :thumbup:thumbup:thumbup

DevilraY
                    Deelnemer

altijd owatrol :thumbup

komt uit de scheepvaart, dus….. zee is zout, zout is roest…en er varen nog altijd schepen

kermitmanta a

origineel gepost door cruez
                        vind het idee dat de olie door het metaal trekt wel vreemd :wtf

mr idd delen met olie behandelen heb ik ook al gehoord dat dit goed resultaat geeft…

Door de plaat is er misschien een beetje over,maar waar de plaatdelen elkaar overlappen lijkt me dit toch wel mogelijk!

Tomvt

blijft olie niet iets te plakkerig, t werkt wel maar er blijft zoveel vuil aanhangen.. en een goeie tip, voor t lassen een goeie lasprimer erop spuiten in de vorm van zinkspray, inox werkt goed.. heb je een mooie bescherming tussen platen en rond de lasjes

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.