Laptop interne wifi antennedraden

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Laptop interne wifi antennedraden

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Makko
    Deelnemer

Zit er verschil in de interne antennedraad van een ingebouwde wifi in een laptop?
      Meestal zit er zwarte en grijze draadjes in.
      Connecties op de wifi-kaartje is aux en main, maar welke kleur draad moet op welke aansluiting.

Heb ook een laptop met een enkele grijze draad, waar moet deze op? aux of main.

Makko

McKaamos
      Deelnemer

Maakt niet uit welke draad je op welke aansluiting zet.
        Beide antennes zijn gelijk en de wifi adapter pakt automatisch de antenne waar het sterkste signaal op binnenkomt.

Als je maar 1 draad en 2 aansluitingen hebt zou ik main pakken, omdat dat de “hoofd” aansluiting is waar altijd een antenne aan moet zitten.

Makko
        Deelnemer

Ok, duidelijk.
          Nu heb ik met Windows draadloos instelling wel een volledig signaal maar hij komt hij met een balkje. iets met “netwerk is mogelijk buiten bereik”. nog geen 1 meter naast de modem.

Harjan

Laatste firmware in de modem? Is sowieso altijd wel fijn om hem 1 keer in de zoveel tijd eens helemaal te resetten. Onder welke Windows draai je?

McKaamos
            Deelnemer

Wat Harjan zegt.
              Plus dat de Wifi adapter zelf ook drivers nodig heeft. Zorg eens voor de aller laatste drivers.
              Sommige wifi adapters willen trouwens voor geen meter samenwerken met bepaalde modems e.d.
              Had hetzelfde probleem met een PCMCIA Wifi kaartje van Linksys icm een Experiabox. Wou gewoon niet connecten hoe sterk het signaal ook was, ook niet met nieuwe firmware en drivers.

Roelof

Ik zal eerst eens de antenne stekkers proberen, die kleine prutstekkers kunnen er wel eens naast zitten.

Ik ga er van uit dat als de software iets laat zien de kaart wel werkt als ook de drivers. Ik kom regelmatig inderdaad vreemde dingen tegen maar niet zo ernstigs dus moet er iets anders fout zitten en de klacht die je noemt klinkt als 1 niet werkende antenne.( heb in de afgelopen 5 jaar wel een 1000 laptops uit elkaar gehaald en weet wat er fout kan gaan)

Makko
                Deelnemer

Zet ik de antennekabel op de ene pin geeft hij 2 van de 5 verbindingsstreepjes aan op de andere pin geeft hij volledige 5 aan.
                  Maar nog steeds poing foutmelding

Laptop is een Dell 110L
                  Wifi kaartje is een Ambit t60h656

Anders gaat hij eruit en zet ik er een pcmcia kaart in, werkt altijd.

Roelof

Aks ik het goed begrijp heb je maar 1 antenne, ik vrees dat je een 2e nodig hebt.

Makko
                    Deelnemer

Ja er zit alleen een grijze in……zal het scherm eens open maken of de zwarte niet daar nog ergens in verstopt zit.

tijgetje57
                      Deelnemer

Dell 110L is antiek….. Maar check eens op teardown 110L via google.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.