Lange rit, veel toeren.

Forumindex Forums Modellen Corsa Lange rit, veel toeren.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272753
    ArnoDekkers1995
      Lid sinds:
      12 December 2013

      Hallo,
      Aangezien ik van plan ben binnenkort met de Combo C/Corsa C van naar italie te rijden, vroeg ik me hetvolgende af:
      Wanneer ik +/- 130 rijd draait de motor ongeveer 4000 toeren, is dit werkelijk zo slecht als het lijkt, om urenlang aan te houden?
      In verband met de 1200km snelweg die voor mijn voeten ligt ;)

      Het gaat hier om een 1.3CDTI met 69pk (Eerste versie dus)
      De Combo is verder helemaal standaard, geen aanpassingen oid.

      Graag hoor ik van u.

      Groeten Arno

      #18290493
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Waarom denk je dat het slecht is? Niks mis mee.

        #18290494
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          als het motortje warm is, lijdt die niks hoor.
          zijn de beste km’s die je kunt maken met een warme motor.

          #18290495
          wagnas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Al het roet blaast hij dan mooi uit de motor/uitlaat. Schoner kan je hem niet krijgen. :thumbup

            En anders ga je 120 rijden, maakt de motor 3500 toeren en is wat stiller.

            Prettige vakantie.:D

            #18290496
            ArnoDekkers1995
              Lid sinds:
              12 December 2013

              Oké, dit kan verder dus geen kwaad? Gezien hij plusminus 11 uur aan een stuk (oké, soms n kwartiertje rust tussendoor) bijna op topsnelheid zal rijden..? (Top ligt bij 145-150km/h )
              Dit alles op de cruisecontrol uiteraard, en met ongeveer 280.000 al op de tellert

              #18290497
              wagnas
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 May 2007

                Lekker 120 rijden dan, heb je auto even opgezocht als het een Combo is dan is dat al heel wat wegens de stroomlijn. :thumbup Plankgas met een oudere auto door landen waar de temperaturen hoog zijn in de zomer (Italie is 35 graden), dan vraag je om langs de weg te staan.

                Is wel goed soms meer dan een kwartiertje rust te nemen, meer voor jezelf nog dan voor de auto.;)

                #18290498
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Gewoon lekker gaan rijden. En het dashboard goed in de gaten houden natuurlijk zoals altijd. Zolang de temperatuur niet te hoog oploopt moet gewoon alles kunnen. Mist de auto goed is onderhouden natuurlijk.

                  Check gewoon voordat je weg gaat even onder de motorkap of alle vloeistoffen (remvloeistof, koelvloeistof, oliepijl, ruitensproeier om max staan). En neem reserve olie mee. Het kan zijn door de lange rit dat je blok even iets meer olie gaat verbruiken omdat het blok eindelijk goed warm word. Controleer of er voldoende lucht in de banden zit. En dan moet het goed komen.

                  Ik wens je alvast een prettige vakantie. :thumb

                  #18290499
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    Op een rit van 10 uur scheelt het anderhalf uur, het verschil tussen 110 en 130 rijden. Bovendien rij je met lagere snelheden net wat relaxter, ook het geluid in de auto zal wat draaglijker zijn. Ook al is de afstand groot, ik kies zelf voor een wat lagere snelheid met auto’s die geen snelheidsmonsters zijn. Ook bij eventuele nood correcties en remmen zal een lagere snelheid je wel helpen. Aan u de keus, de auto kan het prima aan, check inderdaad alle vloeistoffen en spanningen etc.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.