Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Landrover velgen "Mondial p38" op de Zafira a
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 mei 2017om 23:00 door Mr.Santoso.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2016 om 05:39 #18301240
Erg tof!
16 april 2016 om 06:19 #18301241AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi geworden :wors
mocht je nog winter wielen zoeken
voor bij deze adapters
heb nog wel range rover classic vogue wielen liggen voor
leuke prijs :jerry16 april 2016 om 08:55 #18301242AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wauw! Super dik geworden! :thumb :thumb :thumb :thumb
16 april 2016 om 19:23 #18301243Machtig !!
8 mei 2016 om 19:34 #18301244Standaard intercooler in/uitgang is veels te klein. Daarom tijd voor een upgrade naar 2.5”
Ik wilde eerst alle buizen lassen. Maar toch maar besloten dit met silicone slangen te doen.
Een AC tig lasapparaat (waarmee je alu kunt lassen) is op dit moment even te duur. En wilde niet langer wachten.
Was even werk en een hoop passen en meten. maar uiteindelijk zit tie erin.
Helaas heb ik een intercooler gekocht met een aansluiting onder en boven. zodat er aan 1 kant een loze opening is.
Misschien dat ik de zijkanten nog dicht maak met carbon.en nog een pic met de bumper erop.
Heb hem nu ook gechipt naar stage 2. ( zal rond de 260 pk liggen)
DC tig Lasapparaat is ook aangeschaft nu. Moet echt nog een hoop oefenen.
Wil zelf dus een 3” RVS downpipe en uitlaat maken. volledig katloos natuurlijk
Hoop dit te kunnen over een paar weken.8 mei 2016 om 20:39 #18301245Dat lukt hoor, backinggas en dat ding niet op wisselstroom zetten ;) vetter Zaf zo!
19 mei 2016 om 19:08 #18301246Kleine update:
Heb intussen 3 inch” rvs buis gescoord met een wanddikte van 2mm
Was eigenlijk opzoek naar 1.5mm, maar dit is niet te vinden of heel duur.
Hiermee ga ik de complete uitlaat maken.
Vanaf de turbo t/m de eind demper.
De bochten maak ik zelf dmv Pie-Cuts.Eerst een tooltje gemaakt om de Pie-cuts met wat meer precisie te zagen.
hiermee kan ik de buis wat makkelijker 180 graden draaien.
gelukkig hoeft het zagen niet met de hand.
De eerste serie heb ik gezaagd op 9 graden. om even te proberen hoe het uitkomt.
Wordt zoiets dus.
Moet nog even bekijken wat ik hiervan vindt.Ik moet toch nog leren lassen. Heb besloten om dit gewoon maar gelijk in de praktijk te brengen
door het gewoon te doen. Trial and error.
Hier de rest wat ik nog besteld heb.Simons 3” turbotight demper
Wat flenzen voor de uitlaat en downpipe
lambda sensor las flenzen.
flexibel stuk en een 2e lambda sensor mini-katalysator
Deze moet ervoor zorgen dat er geen lampje gaat branden.
Als de kat verwijderd wordt.
(geen idee of dit werkt?, we gaan het zien)Denk dat er nog een tussen demper komt op de plek waar nu de kat zit.
Dan kan ik de kat weer makkelijk terug plaatsen vor de APK19 mei 2016 om 19:25 #18301247Wauw, die kleur/velgen combo staat echt super icm het kleurtje Arden Blue!
19 mei 2016 om 19:52 #18301248Thanx :D
De meningen zijn erover verdeeld, De 1 vindt het super lelijk, de andere super vet.
gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde19 mei 2016 om 20:13 #1830119020 mei 2016 om 15:35 #18301189Dat gaat flink wat geluid produceren, kan niet wachten op het filmpje. Straks heb je power the looks en the sound, missie geslaagd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
11 juli 2016 om 18:36 #18301250ik ben nog steeds bezig met het oefenen met tig lassen. Tis nog niet echt wat het moet zijn.
Maar ik ga binnenkort gewoon maar beginnen aan de downpipe en de rest van de uitlaat.Ik wil ook een mal maken van de achterspoiler. (toevallig is dit een Irmscher)
Daarvoor wil ik hem er eerst vanaf halen. Heb gekeken. Maar echt geen idee hoe dit vast zit?
Ik zie nergens schroefjes zitten ofzo? Heeft iemand een idee. Heb heel het internet al afgespeurd,
maar tot op heden geen info kunnen vinden.iemand?
12 juli 2016 om 05:32 #18301249Meestal zitten de Irmscher dakspoilers geheel gelijmd.
13 juli 2016 om 15:41 #18301251Thanx, ik zal eens even proberen dit los te halen.
Ik heb nog wat hulp nodig waar ik echt niet uitkom.
Begin augustus ga ik naar de Nürburgring.
Natuurlijk ga ik hem rustig rijden.
Maar omdat ik geen zin heb om voor verrassingen te komen staan en er
bij bocht 3 uit te vliegen, omdat mijn remmen niet meer werken.
Wil ik toch iets aan de (nu nog standaard remmen) doen.
Zit de laatste dagen ebay af te speuren naar remschijven en blokken.Maar wat heb ik nu precies nodig? In engeland hebben ze het over de Vauxhall Zafira vxr
Ik denk dat ze de zafira B opc daarmee bedoelen toch?
Dit zijn volgens mij 321 mm schijven. Je hebt hier dan ook de klauwen voor nodig?
Uiteindelijk wil ik hier wel naar toe denk ik. Maar heb daar op het moment de cash niet voor.Blijft dus over. De standaard Zafira a opc maat van 308mm. Deze wil ik denk ik wel nieuw halen.
want de mijnes zijn wel een beetje aan vervanging toe vind ik. En daarbij zou zonde zijn van de nieuwe remblokken.
Denk dat dit de EBC yellowstuff worden. of heeft iemand hier slechte ervaringen mee?Wat is nu de precieze Engelse benaming van de Zafira a opc daar?
Welke blokken en schijven passen er nu op de standaard remklauwen?iemand?
13 juli 2016 om 18:38 #18301252Was de A niet de GSI in de UK?
En de Zaf B de VXR?13 juli 2016 om 22:22 #18301253De A = GSI idd
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 juli 2016 om 09:41 #18301254@Mr.Santoso, Ziet er goed uit. Maar zie ik het goed, heb je een stuk van de dwars plaat weggehaald om de interkooler te kunnen monteren? :hmmz Is de versteveging nu nog wel inorde dan qua veiligheid. Vind de Interkooler zoals het nu is geplaats zonde van je mooi zafira OPC neus. Ben je niet bang voor steenslag op de interkooler.
@Mr.Santoso wrote:
Standaard intercooler in/uitgang is veels te klein. Daarom tijd voor een upgrade naar 2.5”
Ik wilde eerst alle buizen lassen. Maar toch maar besloten dit met silicone slangen te doen.
Een AC tig lasapparaat (waarmee je alu kunt lassen) is op dit moment even te duur. En wilde niet langer wachten.
Was even werk en een hoop passen en meten. maar uiteindelijk zit tie erin.
Helaas heb ik een intercooler gekocht met een aansluiting onder en boven. zodat er aan 1 kant een loze opening is.
Misschien dat ik de zijkanten nog dicht maak met carbon.en nog een pic met de bumper erop.
Heb hem nu ook gechipt naar stage 2. ( zal rond de 260 pk liggen)
DC tig Lasapparaat is ook aangeschaft nu. Moet echt nog een hoop oefenen.
Wil zelf dus een 3” RVS downpipe en uitlaat maken. volledig katloos natuurlijk
Hoop dit te kunnen over een paar weken.18 juli 2016 om 07:37 #18301255Ik heb idd een gedeelte van de bumperbalk moeten verwijderen om de intercooler te kunnen plaatsen. Hiervoor in de plaats heb ik er 8mm strips ingelast.
Denk dat tie steviger is als hiervoor. Of het ook veiliger is? Geen idee.Steenslag ja. Of ik er bang voor ben? Nee. Ieder zo zijn ding. Maar ik hoef geen concours d’élégance te winnen.
Heb liever dat tie goed rijd en dat tie een beetje mee kan komen met trackdays. Deukjes en krasjes geef ik niet zoveel om. Build it Race it break it fix it.11 augustus 2016 om 10:39 #18301257Intussen naar de Nürburgring nordschleife touristenfahrten geweest.
Wat was dat vet zeg he. Dit was mijn eerst track ervaring. En smaakt zeker naar meer.
Er moet nog wel het een en ander gebeuren voor een betere handeling.
Miste nog wat aan grip, en had het idee dat de auto erg aan het werken was.
En eerst maar even wat ervaring opdoen wat betreft lijnen en rempunten ed.
op zandvoort.hier het filmpje:
[youtube:25sique8]http://www.youtube.com/watch?v=GyjQ9ojrW9Q[/youtube:25sique8]
11 augustus 2016 om 17:01 #18301256Dik!
Ziet er gaaf uit
11 augustus 2016 om 19:05 #18301258Geen idee waarom dat filmpje ineens niet meer werkt?
https://www.youtube.com/watch?v=GyjQ9ojrW9Q” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 augustus 2016 om 20:05 #18301259AnoniemLid sinds:
1 January 1970Blijven toch mooie plaatjes vanaf de carrousel genomen!
Heb je merkbare slijtage aan de auto gehad erna? Of onderhoud preventief gepleegd?
Hoor namelijk van ringgangers vaak dat 1 dagje ring (of circuit) gelijk staat aan een 1 slijtage jaar op de weg…
Neemt niet weg dat het jaloersmakend is! :thumb28 augustus 2016 om 21:29 #18301260Trackday @ Zandvoort. Deze track is wel een auto sloper. Remmen piepen nu en Koppeling is nu echt versleten.
Dit zat zoiezo al in de planning om te vervangen.
Heeft er iemand advies over de koppeling? Zat al te kijken naar een paddle clutch
Lees alleen veel verhalen over dat dit op een straatauto niet echt gangbaar is.
Maar wat dan? Wil toch naar de 300pk. De Standaard koppeling houd het nu al super slecht.
Al ik op ebay kijk heb ik de keuze uit:
-Stage 2 Carbon Kevlar Clutch Disc €130,-
-Dual Friction Clutch Disc €160,-
-Stage 2 Kevlar clutch kit €340,-
-Stage 3 Paddle clutch €400,-
-Dual Friction Clutch Kit €370,-Heeft er iemand ervaring hiermee of info. alvast bedankt
hier het Zandvoort Trackday filmpje
[youtube:2odebhf2]http://www.youtube.com/watch?v=wLfDCUpMYHo[/youtube:2odebhf2]
29 augustus 2016 om 09:08 #18301261Ziet er erg leuk uit. Lijkt me een geweldig leuke ervaring.
12 mei 2017 om 22:27 #18343271update:
Setje Zafira B VXR calipers met schijven gescoord van een sloperij uit engeland.
Zijn alleen wat roestig[url=https://ibb.co/b5pkMQ][img]https://preview.ibb.co/gMAEFk/IMG_20170109_161445055.jpg[/img][/url]
[url=https://nl.imgbb.com/]image hosting[/url] -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.