Forumindex › Forums › Modellen › Astra › lampje van de benzine reserve gaat zeer vroeg aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2014 om 12:21 #17269168
Hi,
Ik ben benieuwd of dit bij Opel normaal is of ligt dat alleen maar aan mijn auto.
Onlangs heb ik een Astra coupé z18xe gekocht (prachtige auto trouwens).
Wat mij laatst opgevallen is dat het lampje van de benzine reserve vrij vroeg gaat branden. Op moment dat de wijzer het eerste rode streepje raakt, gaat deze gelijk aan. Omdat ik deze auto pas heb en ken die nog niet goed, ben ik gelijk gaan tanken. Tot mijn verbazing kon er maar 42l benzine in. Aangezien de volle tank 52l is, zou de reserve met nog 10l in de tank al aan springen. Dat is nog zeker 150km rijden in mijn geval (verbruik 6.8 l/100km gem.)
Komt dat jullie bekend voor of zeg ik iets raars? Bij alle andere auto’s die ik tot nu toe heb gehad, kon ik maar rond 50km op reserve rijden, niet meer (dat is ook de bedoeling van reserve, toch?)
grtz21 november 2014 om 12:26 #18261736Is bij mij Astra G 3 deurs Sport ook zo, rode streepje lampje aan.
21 november 2014 om 12:42 #18261737Klopt wel met Opel’s doorgaans. In vele landen is er niet om de 10km een tankstation, dus ik vind het beter zo. In uiterste geval van nood kan je dus nog een flink eind doorrijden. Je moet het wel aanleren om te tanken bij de melding. Zo heb je je altijd een reserve waar je echt wat aan hebt. 50km noem ik geen reserve, als je dan in oostenrijk bent kan je dus zonder brandstof komen te zitten.
21 november 2014 om 13:06 #18261738Doorrijden tot de laatste druppel is daarbij ook niet heel goed voor je brandstofpomp, gezien die koelt met de brandstof die erin zit.
Tevens slurp je dan alle zooi op die onderin je tank ligt en dat gaat dan fijn je motor in :D21 november 2014 om 13:09 #18261739bedankt voor jullie input, gelukkig lijkt dit dus vrij “normaal” te zijn, doch vind ik dat als je maar niet ergens in “the middle of nowhere” zit dan moet wel binnen straal van 50km een tankstation te vinden zijn, maar ja…blijft nix anders over dan aan dat irritant lampje te wennen
gr21 november 2014 om 13:12 #18261740@pascal1109 wrote:
Doorrijden tot de laatste druppel is daarbij ook niet heel goed voor je brandstofpomp, gezien die koelt met de brandstof die erin zit.
Tevens slurp je dan alle zooi op die onderin je tank ligt en dat gaat dan fijn je motor in :Dda’s ook waar :thumbup
21 november 2014 om 17:35 #18261741Benzinemeters zijn altijd een beetje voorzichtig. ;) Zelfs die boordcomputers die meetellen hoeveel km je nog kan rijden zijn erg voorbarig.
Ik heb wel eens noodgedwongen nog bijna 60km meer gereden terwijl de boordcomputer al op 0 stond. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.