Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Lampje van de automaat knippert en motorstoring, is niet uit te lezen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 januari 2017om 20:24 door AstraJaap.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2016 om 02:21 #18334387
Beste allen,
Als eerste zal ik mij even voorstellen op het forum als nieuwkomer: Mijn naam is Jaap en sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Astra F uit 1996. De auto rijd erg lekker en ik ben er tot nu toe erg blij mee: Bijna geen roest (twee kleine plekjes op bestuurders deur), 112dkm op de teller en op een paar kleine krasjes na ziet hij er nog erg goed uit. Toch zijn er twee problemen met de auto waarvan ik hoop dat iemand van jullie mij er bij kan helpen.
Het eerste probleem is iets wat al bekend was bij de vorige eigenaar maar waar zij jaren mee door heeft gereden: als de auto koud wordt gestart knippert het lampje van de automaat (letter S, zelfde lampje die continu brand als de sportstand aan staat). Vervolgens trekt de auto slecht op en blijft in één versnelling staan. Bij het opnieuw starten van de auto is het probleem eigenlijk altijd wel opgelost. Alleen bij wisselen van de D naar R en weer terug schiet geeft hij vaak weer de storing. Op een ander forum vond ik dat dit kan komen door een vuile selector schakelaar. Ik ben van plan deze binnenkort schoon te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er hierbij nog bepaalde dingen waar ik op moet letten? Gewoon met een doek schoonmaken of ook ontvetter gebruiken? Zijn er nog andere mogelijke oorzaken van de storing?
Daarnaast brand soms het lampje van motorstoring. De auto blijft op dat moment wel gewoon normaal rijden. Dit begon eigenlijk al 20km nadat ik de auto gekocht had (van een particulier). De vorige eigenaar zegt dit probleem nooit gehad te hebben. Ik heb de auto door zowel de ANWB als door een garage laten uitlezen, maar dan zegt het apparaat dat er geen connectie gemaakt kan worden. Iemand een idee waarom de auto niet uit te lezen is?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten Jaap
11 december 2016 om 09:38 #18334391Welkom Jaap.
Motorstoringslampje kan je zelf uitlezen dmv de paperclipmethode.
Ik heb er een topic van gemaakt en moet hier ergens staan op dit forum.Storing in de bak zal inderdaad een vuile selectiehendel zijn. Ook hiervan is er ergens een topic van hoe dit moet.
Ik hoop dat ze er nog zijn na de verhuizing van dit forum.
Success, Rik
11 december 2016 om 10:40 #18334393Pin A en B met elkaar verbinden van de uitleessttekker.
Omschrijving uitlezen in het technisch deel van dit Forum.Uitleessttekker hangt tegen schutbord of bij een van de 2 veerpoten in de motorruimte (afhankelijk van bouwjaar en motortype)
Door Wim-V6 via Tapatalk
11 december 2016 om 19:33 #18334428Beste Rik en Wim,
Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik ga het komende week proberen. Ik laat weten of het is gelukt!
grt
11 december 2016 om 20:08 #18334435Hier het topic
14 december 2016 om 13:52 #18334920Voor de reparatie van de pizzapunt / selector schakelaar heb ik een handleiding (Flashing S of doom). Doe me een PB met je mailadres, dan stuur ik hem je door.
Je kan ook CarloAstra een PB sturen die heeft het opgelost voor mijn Astra F.17 december 2016 om 23:30 #18335086Hier kan je zien (zie link) als je de pizza punt open maakt, let op de veertjes die kunnen weg springen, door het verharden van het vet kunnen de koperen puntjes geen contact meer maken zodoende dat de automaat in de nood loop gaat, SUCCES ermee.
7 januari 2017 om 20:24 #18336400Bedankt allemaal, het is gelukt! Wel veel vastgeroeste bouten dus had nog wel wat voet in de aarde alles los te krijgen. Lampje van de automaat knippert niet meer, zelfs niet met het koude weer dus de missie lijkt geslaagd.
Grt Jaap
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.