Lampje richtingaanwijzer vervangen vec c opc station

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Lampje richtingaanwijzer vervangen vec c opc station

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Punch

Kreeg een foutmelding op de bc lampje kapot r voor richtingaanwijzer.
      Kap open even kijken kon er niet bij handleiding er bij gepakt moest ik naar de dealer,maar ja zaterdagmiddag is daar niemand in de werkplaats.
      Dus naar de vrienden van de anwb gereden in Geldrop.
      Man mee naar buiten om te kijken en wat denk je wat hij zei raar systeem maar wat ze bij de dealer kunnen maken kan ik ook en dit zie ik als een uitdaging rijd hem maar de werkplaats in.
      Hij is zeker 1,5 tot 2 uur bezig geweest om het te maken en dit is hem uiteindelijk ook gelukt met wat heen en weer bellen en een collega raadplegen die even koffie kwam drinken maar een leek krijgt dit niet voor elkaar.
      Je binnenkuip moet los ,je bumper moet los op diverse plaatsen,anders krijg je de koplamp er niet uit en die moet eruit om de lamp te vervangen.
      Nu is mijn vraag kan er hier niet iemand een how to van maken want ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben met een kapotte lamp [Richtingaanwijzer]
      Als de ANWB mij niet geholpen had,zou ik maandag naar de dealer gemoeten hebben en wat zou ik daar dan hebben moeten afrekenen voor het vervangen van dat lampje ??????
      Ik weet haast zeker dat ze er minimaal 1uur mee bezig zijn met behulp van een brug.

johanhummer9
      Deelnemer

ik mijn 3 jaar als automontuer 1 keer een richtingaanwijzer lampje vervangen van een vectra C en ik heb toen ook de koplamp eruit gehaald. ik kon er anders gewoon niet bij.

maar 1,5 tot 2 uur ben ik zeker niet bezig geweest

kadettgte@freeler.nl
        Deelnemer

:jerry :jerry Ja Theo + de tijd , dat je nog tussendoor , daarover met mij aan het bellen ben geweest , hahaha :wors :wors :wors

gerben rsv
          Deelnemer

Is heel normaal bij moderne auto’s alleen het dimlicht is redelijk bereikbaar en voor de rest moet de koplamp eruit!

Zelfs bij mijn Astra uit 2003 met fabrieks xenon moet de koplamp eruit voor het richtingaanwijzer lampje!

lucas1975
            Deelnemer

toch lossen andere merken dat heel anders op, slechter en beter.

Bij mn Prius 2 zou ook de hele bumper eraf moeten om een normaal H4 lampje te vervangen, maar daar kom je met wat gewring wel bij. Bij bijvoorbeeld de Volvo S/V50 en Ford Focus zijn de koplampen er door 2 makkelijke grote schroeven makkelijk uit te halen.

Punch
                :jerry :jerry Ja Theo + de tijd , dat je nog tussendoor , daarover met mij aan het bellen ben geweest , hahaha :wors :wors :wors[/quo
                Je moet toch iets doen in de tijd dat je staat te wachten :jerry :jerry
                Ben al lang blij dat hij het gemaakt heeft,anders had ik morgen weer minimaal € 100,- bij de dealer af kunnen tikken,die gooi ik liever in mijn tank om wat rond te kunnen rijden :thumb :thumb :thumb :thumb
                jraaf
                Deelnemer

Bestuurderskant is redelijk te doen als je de buis van het ruitensproeier reservoir demonteerd.
                  Passagierkant kun je ‘t beste je luchtfilterhuis demonteren.

In beide gevallen is het ‘pielen’ maar lukt wel. Scheelt je een demontage van bumper en koplamp king:
                  Groet jraaf

Punch

Luchtfilterhuis er compleet uitgehaald konden er niet bij .
                    Laat eens horen voor de volgende die dit probleem krijgt hoe het moet evt met foto,s voor een how-to.
                    Alvast bedankt namens hun :thumb :thumb
                    Gr Theo

jraaf
                    Deelnemer

Zo ziet er bij mij uit na de demontage van mijn luchtfilterhuis.
                      Helemaal onder in rechts tegen ‘t scherm en de niet originele aanzuigbuis kun je met een lange tang de houder van ‘tknippertje grijpen en een kwartslag draaien. Vervolgens er uit trekken met de tang, je hebt dan de houder waar ‘t lampje in zit te pakken.

Ik zal proberen er tijd voor te maken om er een how2 van maken als ik mijn DHZ dag plan in de garage om de hoek.

Punch

@jraaf wrote:

Zo ziet er bij mij uit na de demontage van mijn luchtfilterhuis.
                        Helemaal onder in rechts tegen ‘t scherm en de niet originele aanzuigbuis kun je met een lange tang de houder van ‘tknippertje grijpen en een kwartslag draaien. Vervolgens er uit trekken met de tang, je hebt dan de houder waar ‘t lampje in zit te pakken.

Ik zal proberen er tijd voor te maken om er een how2 van maken als ik mijn DHZ dag plan in de garage om de hoek.

We wachten het af wat je gaat maken :thumb

jraaf
                        Deelnemer

Vanochten maar eens op onderzoek uit gegaan en IK HAD HET FOUT :vertag
                          Kunt er wel bij komen maar het er uit trekken gaat niet door dat het ‘frontmask’ waar de koplamp in zit in de weg zit.
                          Dacht echt dat dit mogelijk was maar mijn uitleg gaat meer op voor je dim of groot licht. Excuus voor de verwachtingen.

Er lijkt idd niks anders op te zitten dan de hele koplamp uit te bouwen. Nu is dit gelukkig niet zo moeilijk maar wel ff wat werk.

Groet jraaf

Punch

We zijn nooit te oud om te leren en fouten maken we allemaal wel eens. :thumb

jraaf
                            Deelnemer

@Punch wrote:

We zijn nooit te oud om te leren en fouten maken we allemaal wel eens. :thumb

Dat vind ik ‘t mooie van dit forum. Gezellige club die elkaar probeert te helpen.
                              :afro

Groet jraaf

Punch

En zo hoort het,hoop dat we elkaar een keer treffen ergens op een meet. :thumb

CAlberts
                                Deelnemer

He… Zo moeilijk was dit toch niet… Heb ze al een keer vervangen door SilverVisions en ook makkelijk geswitcht van mn sedan naar de SW… :hmzzz

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

johanhummer9
                                  Deelnemer

volvo heefd/had nog steeds het beste systeem , 2 pinnen eruit trekken en je kon zo de hele koplamp verwijderen zonder ook maar iets weg te schroeven/halen

lucas1975
                                    Deelnemer

@CAlberts wrote:

He… Zo moeilijk was dit toch niet… Heb ze al een keer vervangen door SilverVisions en ook makkelijk geswitcht van mn sedan naar de SW… :hmzzz

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

en dan natuurlijk de vraag, hoe kan dat ? :jerry

van het weekend ook even spieken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.