Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lampje richtingaanwijzer vervangen vec c opc station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2014 om 17:40 #17263952
Kreeg een foutmelding op de bc lampje kapot r voor richtingaanwijzer.
Kap open even kijken kon er niet bij handleiding er bij gepakt moest ik naar de dealer,maar ja zaterdagmiddag is daar niemand in de werkplaats.
Dus naar de vrienden van de anwb gereden in Geldrop.
Man mee naar buiten om te kijken en wat denk je wat hij zei raar systeem maar wat ze bij de dealer kunnen maken kan ik ook en dit zie ik als een uitdaging rijd hem maar de werkplaats in.
Hij is zeker 1,5 tot 2 uur bezig geweest om het te maken en dit is hem uiteindelijk ook gelukt met wat heen en weer bellen en een collega raadplegen die even koffie kwam drinken maar een leek krijgt dit niet voor elkaar.
Je binnenkuip moet los ,je bumper moet los op diverse plaatsen,anders krijg je de koplamp er niet uit en die moet eruit om de lamp te vervangen.
Nu is mijn vraag kan er hier niet iemand een how to van maken want ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben met een kapotte lamp [Richtingaanwijzer]
Als de ANWB mij niet geholpen had,zou ik maandag naar de dealer gemoeten hebben en wat zou ik daar dan hebben moeten afrekenen voor het vervangen van dat lampje ??????
Ik weet haast zeker dat ze er minimaal 1uur mee bezig zijn met behulp van een brug.8 februari 2014 om 18:24 #18216221ik mijn 3 jaar als automontuer 1 keer een richtingaanwijzer lampje vervangen van een vectra C en ik heb toen ook de koplamp eruit gehaald. ik kon er anders gewoon niet bij.
maar 1,5 tot 2 uur ben ik zeker niet bezig geweest
8 februari 2014 om 18:48 #18216222:jerry :jerry Ja Theo + de tijd , dat je nog tussendoor , daarover met mij aan het bellen ben geweest , hahaha :wors :wors :wors
8 februari 2014 om 20:28 #18216223Is heel normaal bij moderne auto’s alleen het dimlicht is redelijk bereikbaar en voor de rest moet de koplamp eruit!
Zelfs bij mijn Astra uit 2003 met fabrieks xenon moet de koplamp eruit voor het richtingaanwijzer lampje!
8 februari 2014 om 22:53 #18216224toch lossen andere merken dat heel anders op, slechter en beter.
Bij mn Prius 2 zou ook de hele bumper eraf moeten om een normaal H4 lampje te vervangen, maar daar kom je met wat gewring wel bij. Bij bijvoorbeeld de Volvo S/V50 en Ford Focus zijn de koplampen er door 2 makkelijke grote schroeven makkelijk uit te halen.
9 februari 2014 om 08:18 #18216225kadettgte@freeler.nl wrote::jerry :jerry Ja Theo + de tijd , dat je nog tussendoor , daarover met mij aan het bellen ben geweest , hahaha :wors :wors :wors[/quo
Je moet toch iets doen in de tijd dat je staat te wachten :jerry :jerry
Ben al lang blij dat hij het gemaakt heeft,anders had ik morgen weer minimaal € 100,- bij de dealer af kunnen tikken,die gooi ik liever in mijn tank om wat rond te kunnen rijden :thumb :thumb :thumb :thumb9 februari 2014 om 09:04 #18216226Bestuurderskant is redelijk te doen als je de buis van het ruitensproeier reservoir demonteerd.
Passagierkant kun je ‘t beste je luchtfilterhuis demonteren.In beide gevallen is het ‘pielen’ maar lukt wel. Scheelt je een demontage van bumper en koplamp king:
Groet jraaf9 februari 2014 om 17:38 #18216227Luchtfilterhuis er compleet uitgehaald konden er niet bij .
Laat eens horen voor de volgende die dit probleem krijgt hoe het moet evt met foto,s voor een how-to.
Alvast bedankt namens hun :thumb :thumb
Gr Theo9 februari 2014 om 19:27 #18216228Zo ziet er bij mij uit na de demontage van mijn luchtfilterhuis.
Helemaal onder in rechts tegen ‘t scherm en de niet originele aanzuigbuis kun je met een lange tang de houder van ‘tknippertje grijpen en een kwartslag draaien. Vervolgens er uit trekken met de tang, je hebt dan de houder waar ‘t lampje in zit te pakken.Ik zal proberen er tijd voor te maken om er een how2 van maken als ik mijn DHZ dag plan in de garage om de hoek.
10 februari 2014 om 10:13 #18216229@jraaf wrote:
Zo ziet er bij mij uit na de demontage van mijn luchtfilterhuis.
Helemaal onder in rechts tegen ‘t scherm en de niet originele aanzuigbuis kun je met een lange tang de houder van ‘tknippertje grijpen en een kwartslag draaien. Vervolgens er uit trekken met de tang, je hebt dan de houder waar ‘t lampje in zit te pakken.Ik zal proberen er tijd voor te maken om er een how2 van maken als ik mijn DHZ dag plan in de garage om de hoek.
We wachten het af wat je gaat maken :thumb
10 februari 2014 om 10:41 #18216230Vanochten maar eens op onderzoek uit gegaan en IK HAD HET FOUT :vertag
Kunt er wel bij komen maar het er uit trekken gaat niet door dat het ‘frontmask’ waar de koplamp in zit in de weg zit.
Dacht echt dat dit mogelijk was maar mijn uitleg gaat meer op voor je dim of groot licht. Excuus voor de verwachtingen.Er lijkt idd niks anders op te zitten dan de hele koplamp uit te bouwen. Nu is dit gelukkig niet zo moeilijk maar wel ff wat werk.
Groet jraaf
11 februari 2014 om 08:11 #18216231We zijn nooit te oud om te leren en fouten maken we allemaal wel eens. :thumb
11 februari 2014 om 20:05 #18216232@Punch wrote:
We zijn nooit te oud om te leren en fouten maken we allemaal wel eens. :thumb
Dat vind ik ‘t mooie van dit forum. Gezellige club die elkaar probeert te helpen.
:afroGroet jraaf
12 februari 2014 om 07:47 #18216233En zo hoort het,hoop dat we elkaar een keer treffen ergens op een meet. :thumb
13 februari 2014 om 17:07 #18216234He… Zo moeilijk was dit toch niet… Heb ze al een keer vervangen door SilverVisions en ook makkelijk geswitcht van mn sedan naar de SW… :hmzzz
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
13 februari 2014 om 17:48 #18216235volvo heefd/had nog steeds het beste systeem , 2 pinnen eruit trekken en je kon zo de hele koplamp verwijderen zonder ook maar iets weg te schroeven/halen
13 februari 2014 om 19:38 #18216236@CAlberts wrote:
He… Zo moeilijk was dit toch niet… Heb ze al een keer vervangen door SilverVisions en ook makkelijk geswitcht van mn sedan naar de SW… :hmzzz
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
en dan natuurlijk de vraag, hoe kan dat ? :jerry
van het weekend ook even spieken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.