Lampje "protection" versterker blijft branden

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Lampje "protection" versterker blijft branden

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    RonaldH

ik denk dat hij op 1 ohm heeft gespeeld

hij heeft de 2 spoelen doorverbonden–> 2 ohm dus

en toen gebrugd aan gesloten op de versterker

> 1 ohm per kanaal,en daar houd die marquant niet van

gebruik 1 spoel…een kant plus en min dus van de woofer …… en brug die op kanaal 1en 2 of 3 en 4 .

Powercorsa

origineel gepost door Rubenn
        er zitten in totaal 11 aansluitpunten.. 2x 4 stuks (rear en frond) en + en – en remote.

er zitten nu 25A zekeringen in.

kan dit ook komen door te lage accuspanning?

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik hem dan WEL moet aansluiten inplaats van niet?

Ik had het over speakeruitgangen ;), maar totaal zijn het 11 aansluitpunten.

Je komt dan uit op 168.25 W uit per kanaal, maar hier zijn de verliezen nog niet afgehaald.

Je kan het proberen om aan te sluiten zoals 14XE zegt, maar ik geef je weinig kans.
        Zover ik weet is Marquant alleen 4 Ohm stabiel.

RonaldH

dan is het beter om een goede versterker te gebruiken voor de sub

en eventueel deze marquant voor deurspeakers te gebruiken

Raymon830

marquant is gewoon iets minder in kwaliteit zoals de rest al beschreven heb.

Wil je je sub goed laten klinken ga dan voor een klein monoblock kijken van bijvoorbeeld mtx of lanzar voor mij part.

http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=7901&hoofdgroep=7&subgroep=136

kopieer deze link eens naar je internet browser ik zou dit toch als een goede keus overwegen zeker ivm de prijs en wat 14xe al zeg gebruik de marquant als deurspeaker versterker

Sl_Opel Astra

is je – wel goed aangesloten, en heb je de plek waar je de massa bevestigd hebt goed geschuurd?
              daar kan het ook aan liggen

Powercorsa

1 ohm op een meer kanaals versterker wordt gewoon niet ondersteund.
                Minimaal 2 Ohm, en zo ver ik weet bij Marquant 4 Ohm minimaal per kanaal

Als je dan wilt bruggen zal je een ohmse belasting van 8 ohm moeten aansluiten ;)

Roelof

Originally posted by Powercorsa

Als je dan wilt bruggen zal je een ohmse belasting van 8 ohm moeten aansluiten ;)

En dus je spoelen in serie……

Powercorsa

klopt, maar of de versterker dan nog voldoende kan leveren…..
                    Kom je zeker nog wel een watje of 700RMS tekort.

Roelof

Maar als het goed is zal die niet meer in zijn protection springen

Rubenn

ikga er van de week even weer mee bezig.. ik heb nog geen tijd gehad om ze anders aan te sluiten..

eerst maar 4 kanalen gebruiken voor 1 spoel op de woofer?

RonaldH

nee 2 kanalen

een kanaal is + en –

dus kanaal 1 en 2 gebruiken

of 3 en 4

en dan bruggen en 1 spoel (4 ohm) gebruiken.

dan speel je op 2 ohm per kanaal

snappie???????????;)

Powercorsa

Er zijn 2 opties om uit te proberen.

Optie 1
                            Zoals door 14XE wordt aangegeven 2 Ohm per kanaal

Plus van de eerste spoel op de plus van kanaal 1
                            Min van de eerste spoel op de min van kanaal 2
                            Plus van de tweede spoel op de plus van kanaal 3
                            Min van de tweede spoel op de min van kanaal 4

Optie 2
                            Zoals Roelof en ik aangeven 4 Ohm per kanaal
                            Plus van de eerste spoel op de plus van kanaal 3
                            Min van de eerste spoel op de plus van de tweede spoel
                            Min van de tweede spoel op de min van kanaal 4

Bij optie 1 moet je alle kanalen onderling doorverbinden. Ingang kanaal 1 met ingang kanaal 3 en ingang kanaal 2 met ingang kanaal 4 (2 splitters nodig) de lijn kabels vanaf de radio kan je dan aanbieden op de 2 splitters

Let wel op dat de instellingen van de verschillende kanalen 1/2 en 3/4 identiek zijn anders kan je nog steeds problemen krijgen aangezien de spoelen tegen kunnen gaan werken.

Bij optie 2 heb je maar een stereo signaal nodig, een splitter is hier niet nodig. Bij deze heb ik gekozen om de laatste kanalen te gebruiken aangezien in de meeste gevallen hier een low-pass optie op zit (subwoofer gebruik)
                            Het signaal moet worden aangeboden op kanaal 3/4

Bied in alle twee de gevallen geen full-range signaal aan op de sub of een frequentie hoger als 300Hz, een sub zal dit niet leuk gaan vinden en kan hierdoor permanent beschadigd worden. :thumbup
                            Tevens zou ik ook de gain niet volledig open zetten aangezien het vermogen wat de versterker kan aanbieden veel te laag is voor de sub. Hierdoor kan clippen worden veroorzaakt wat zowel voor de versterker schadelijk is als wel voor de sub.

Rubenn

hmm oké ikga het proberen..

ik heb de instalatie eigenlijk nu nog niet aan, dus ik zal op den duur wel gaan kijken naar een andere versterker..

want de woofer zelf is volgens mij wel aardig leuk

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.