lampje op dashboard blijft branden

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen lampje op dashboard blijft branden

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    bert.
    Deelnemer

Ik heb al even gezocht, maar misschien heeft één van jullie wel ‘n oplossing hiervoor. Na het starten van mijn Vectra-B2 blijft er, in de rij met controle-lampjes, één lampje branden en wel die van de airbag/gordelspanner. Nagekeken in het service-boekje en dit meld dat de airbag en gordelspanner het probleem veroorzaken. En het dus ook niet doen. Is dit makkelijk zelf op te lossen, of moet ik hiervoor naar de VOD. Kan iemand mij hierover iets vertellen? M.vr.groeten, Bert.

svdk20
      Deelnemer

moet je langs de vod of iemand met tech2 moet hij uitgelezen worden kan een storing zijn. of ff accu polen los halen 10 min dan weer aansluiten komt het lampje terug is er echt iets aan de hand.

wim-v6
        Deelnemer

origineel gepost door svdk20
          moet je langs de vod of iemand met tech2 moet hij uitgelezen worden kan een storing zijn. of ff accu polen los halen 10 min dan weer aansluiten komt het lampje terug is er echt iets aan de hand.

Jammer joh..

Tis geen Astra-F Vectra-A Calibra of corsa-B..

Deze moet je echt laten resetten alvorens het lampje wil doven.

Laat m eerst eens uitlezen.

meestal ligt het aan de stekkers onder een van de voorstoelen.

Willem

bert.
          Deelnemer

Wim

Kan het niet zijn dat het a.d. solderingen v.d. stekker onder de voorstoel ligt. Kun je deze “door-solderen”? Heb dit n.l. met ‘n eerdere Vectra-B gehad (lang geleden) en zodoende herinner ik me dat. Maar ik weet het niet helemaal zeker meer, zal hem laten uitlezen.

M.vr.gr., Bert.

bert.
            Deelnemer

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door svdk20

Jammer joh..

Tis geen Astra-F Vectra-A Calibra of corsa-B..

Deze moet je echt laten resetten alvorens het lampje wil doven.

Laat m eerst eens uitlezen.

meestal ligt het aan de stekkers onder een van de voorstoelen.

Willem

Nou, heb dit laten uitlezen: zij-airbag van de passagiersstoel was de reden dat dit lampje bleef branden. Waarschijnlijk gekomen door, het met grote snelheid, de voorstoel verschoven te hebben en toen ging t lampje branden. Storing opgeheven. M.vr.gr. bert.:thumbup

dragon1

Zal waarschijnlijk wel terugkomen met verschuiven van de stoel. Heeft de Vec van mijn moeder ook last van. Schijnt dat na een tijd de stekkerverbinding een beetje lam word. Je zou kunnen proberen om even een klein tierapje om de stekkers heen te doen. Helpt meestal wel.

bert.
                Deelnemer

origineel gepost door dragon1
                  Zal waarschijnlijk wel terugkomen met verschuiven van de stoel. Heeft de Vec van mijn moeder ook last van. Schijnt dat na een tijd de stekkerverbinding een beetje lam word. Je zou kunnen proberen om even een klein tierapje om de stekkers heen te doen. Helpt meestal wel.

Hai, bedankt voor de tip! M.vr.groeten, bert.:thumbup

wim-v6
                  Deelnemer

stekker doorsolderen of voorzien van betere stecker..

Willem

bert.
                    Deelnemer

origineel gepost door wim-v6
                      stekker doorsolderen of voorzien van betere stecker..

Willem

Hoi,

Doorsolderen: is dat afdoende ? Of beter om ‘n nieuwe stekker te monteren? bert.

wim-v6
                      Deelnemer

nadeelvan solderen is dat met dmonteren van de stoel deze soldering weer los moet.

Stekkers is makkelijker los halen…

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.