Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Lampje onder de motorkap..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2012 om 10:13 #18063043
stekkertjes eraf knippen en draden aan elkaar solderen met een krimpkous er om heen.
9 september 2012 om 10:14 #18063044Ik zou er gewoon een beetje ducktape om heen draaien.
Hoe meer ik nu naar het lampje kijk, lijkt het wel gewoon een lampje van de binnenverlichting/kofferbak.
9 september 2012 om 10:54 #18063045@martijnenyvonne wrote:
stekkertjes eraf knippen en draden aan elkaar solderen met een krimpkous er om heen.
Dat snap ik maar realiseer je wel dat de motorkap eraf moet kunnen en je dus de kabel los moet kunnen halen.
De + draad heeft dit ook zoals in dit topic staat.@gsi rudi wrote:
Ik zou er gewoon een beetje ducktape om heen draaien.
Hoe meer ik nu naar het lampje kijk, lijkt het wel gewoon een lampje van de binnenverlichting/kofferbak.
Dit is inderdaad de meest logische manier. Maar het kon zijn dat er een andere mooie oplossing was :thumbup
Bedankt in ieder geval :thumbup :thumbup
Rik :D
9 september 2012 om 16:01 #18063046vandaag ook maar lampje in de motorkap gemaakt.
heb even het lampje uit de astra gsi gehaald. moet nu alleen nog een accu opzoeken om te kijken of alles werkt.
morgen maar naar de sloperij om ander lampje te halen.9 september 2012 om 16:39 #18063047Hoe heb je dat gedaan ?
Ik bedoel dan, waar haal je de stroom weg ?Rik :D
9 september 2012 om 18:20 #18063048had een klein stekkertje bij de ruitenwissermotor zitten.
als het goed is moet dat het originele stekkertje zijn voor die verlichting.
zie de foto van gsi-rudi op de vorige pagina, 3de foto.9 september 2012 om 18:40 #18063049@martijnenyvonne wrote:
had een klein stekkertje bij de ruitenwissermotor zitten.
als het goed is moet dat het originele stekkertje zijn voor die verlichting.
zie de foto van gsi-rudi op de vorige pagina, 3de foto.Oh !!
Ik ga morgenavond meteen kijken :thumbup :thumbup
Zou erg mooi zijn als dit ook bij mn Astra F kan, in de motorkap zit wel een gat hiervoor waar het lampje in moet :angelRik :D
9 september 2012 om 19:09 #18063050@gsi rudi wrote:
Is ook precies zo eenzelfde zoals ze ook in verschillende dashboardkastjes zitten. (hoewel sommige daar een iets groter model in hebben zitten)
9 september 2012 om 19:16 #18063051op die van het dashboard zit toch een schakelaar en zitten de pennetjes er anders op.
heb het lampje genomen achter uit de kofferruimte.9 september 2012 om 20:40 #18063052Zal morgen er is achteraan gaan…
heb nog isolatietape…. kan ik het meteen aftapen
Endan kan ik morgen ook de kapjes naast het achterraam zwart spuiten!9 september 2012 om 21:12 #18063053@midnight black wrote:
@gsi rudi wrote:
Is ook precies zo eenzelfde zoals ze ook in verschillende dashboardkastjes zitten. (hoewel sommige daar een iets groter model in hebben zitten)
Mooi dat ik dat weet. Binnenkort als het met het voetje weer gaat ff zoeken. Heb in de garage nog een oude motorkap liggen en een dashboardkastje. In hb zit geen lampje meer, maar wel de bedrading vanaf de auto. deze draad had een groene kleur met een groene stekker. Heb hier nog geen duidelijke foto van
10 september 2012 om 18:28 #18063054Ik heb even gekeken bij mn F maar helaas heeft die GEEN voorbereiding voor dit mooie lampje.
Waar haal ik dan het beste de stroom weg ?Rik :D
10 september 2012 om 20:11 #18063055@martijnenyvonne wrote:
op die van het dashboard zit toch een schakelaar en zitten de pennetjes er anders op.
heb het lampje genomen achter uit de kofferruimte.De grotere hebben inderdaad een “schakelaar” er in zitten, de pennetjes zaten bij de vroegere modellen (Opel gebruikt die lampjes al sinds de jaren ’70) langs elkaar en bij de latere verder uit elkaar.
10 september 2012 om 20:22 #18063056@KadAstra-EF wrote:
Ik heb even gekeken bij mn F maar helaas heeft die GEEN voorbereiding voor dit mooie lampje.
Makkelijkst is denk ik om deze af te takken van het stadslicht, dan schakelt het lampje tenminste in en uit met de verlichting. Origineel zit het rechtstreeks op zekering 2 achter de verlichtingschakelaar.
11 september 2012 om 04:55 #18063057@midnight black wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Ik heb even gekeken bij mn F maar helaas heeft die GEEN voorbereiding voor dit mooie lampje.
Makkelijkst is denk ik om deze af te takken van het stadslicht, dan schakelt het lampje tenminste in en uit met de verlichting. Origineel zit het rechtstreeks op zekering 2 achter de verlichtingschakelaar.
Oke, bedankt :thumbup
17 september 2012 om 19:16 #18063058@KadAstra-EF wrote:
@midnight black wrote:
@KadAstra-EF wrote:
is het gelukt met het lampje in bouwen?
17 september 2012 om 19:38 #18063059@gsi rudi wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@midnight black wrote:
@KadAstra-EF wrote:
is het gelukt met het lampje in bouwen?
Nee, nog niet aan toegekomen.
Heb eerst nog andere klusjes aan mn F.
Maar heb dit topic wel als bladwijzer ingesteld dus eens komt het er van haha.Rik :D
17 september 2012 om 19:40 #18063060komt bekend voor. heb ook nog zon lijst wat ik nog een keer wil doen aan de wagens :D
17 september 2012 om 19:45 #18063061Ach, het houdt je van de straat en kan je vrouwtje je ook in de gaten houden :jerry
maar ik wil dit wel gaan fixen voor de kerst :thumbupRik :D
17 september 2012 om 19:54 #18063062wacht met smart op de kerst dan is het nog twee weken en wordt de hb 26 en dus belasting vrij en de cabrio in de oldtimer verzekering
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.