lampje oliedruk brandt bij lage toeren

Forumindex Forums Modellen Astra lampje oliedruk brandt bij lage toeren

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Thomasvho

Hallo,

Ik heb zopas een 2dehands Astra G td1700 (bj2001) gekocht. Sinds ik de olie en filters vervangen heb blijft het lampje van de olie branden zolang ik onder 1200 rpm zit, eens daarboven gaat het uit tot ik weer aan die 1200 kom. Na ongeveer 20minuten rijden begint het al te branden vanaf ik onder de 1600rpm kom.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat ik er 15W40 ipv 10W40 had moeten indoen maar ik ben vrij zeker dat me verteld was dat het 10W40 moest zijn.

Als iemand me uit de nood kan helpen wordt dit ten zeerste geapprecieerd!

Greets.

beurjean

Zit er wel voldoende olie in?

wim-v6
        Deelnemer

Haal het oliefilter eens los, en Controleer deze. denk je met een VEEEL te lage druk rijdt..

Ook wil de Oliepomp bout wel loskomen bij dit type motor.

Willem

Thomasvho

Olie zit er genoeg in, dat was het eerste dat ik heb nagekeken.

Zal morgen de filter en die bout eens nakijken. Ik vermoed dat als er een barstje zou zitten in het filterhuis hij ook niet genoeg druk kan opbouwen.

Ik was fout met type wagen, het is een 1700DTI ipv TD maar ik vermoed dat dit niet echt verschil maakt.

Alleszins al bedankt voor de antwoorden, mocht iemand nog iets anders weten dan hoor ik het graag!

wim-v6
            Deelnemer

TD is een HEEELLLL andere motor dat is een OPEL motor, de DTi is een Isuzu motor.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.