Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › lampje motorstoring knippert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2009 om 15:16 #17210312
Ik heb even een vraagje,ik heb eeb Opel Kadett uit 1991 met een c1.6nz motor
De motor liep niet zo lekker dus nieuwe verdelerkap,rotor,bougie’s erop en de motor liep al beter alleen brande het lampje van het motormanagment niet als ik het contact aan zette,dus lampje vervangen maar dan knippert het lampje al als ik het contact aanzet en zo ook als ik de motor start.heeft iemnad een idee waar dit aan ligt??
25 juni 2009 om 15:29 #17491443als je motor verder goed draaid en niks raars vertoont kwa gedrag,dan heb je of je lambda die niet meer lekker is, de temp sensor kapot, of zoals jou motor heeft je onstekings module van je delco ontsteking kapot, en delaatste 2 zijn vak de oorzaak. met een slechte lambda lopen ze probleemloos allenwat hoger verbruik. ff uitlezen en je weet je probleem. een delco ontsteking is niet goedkoop, en gebruikt moeilijk te krijgen, een goeie dan.gr,martijn
19 januari 2010 om 13:32 #17491444Hallo,
Ik heb bijna het zelfde probleem met mijn kadett c16nz.
Als ik hem koud start loopt hij even lekker, maar zodra hij een beetje op temperatuur komt, begint het storingslampje te knipperen en hapert de motor. ( lampje brandt niet constant)
Heb verdeelkap, rotor, luchtfilter, inlaattemp. sensor vervangen, maar auto blijft stotteren en inhouden.
Vreemd is dat hij alleen stottert als t lampje begint te knipperen……soms rij ik 1 km zonder gestotter en zonder lampje die knippert.
Toerental gaat ook zomaar flink omhoog na het starten met warme motor en zakt dan weer langzaam.Wie weet raaad !!!
:cry
Grtz Gonzo19 januari 2010 om 16:39 #17491445Ben het met het vorige antwoord eens, mijn moeder heeft er met dr corsa ook heel veel problemen meegehad. Bleek na een half jaar zoeken door de garage ook de temperatuursensor te zijn, Is tijdens het rijden niks aan de hand zolang het lampje maar niet knippert… Ook uitlezen had geen zin op het moment dat ie niet raar deed. Geloof dat er bij haar een neiuwe ssensor is ingegaan en dat het toen allemaal over was.
19 januari 2010 om 17:19 #17491446Als het lampje van de motorstoring knippert heb je storing in de startblokkering, of je moet aan het uitlezen zijn met knippercode. (paperclipmethode).
lampje gaat branden, dan wel continu of kortstondig, of hij is gewoon uit.
Willem
19 januari 2010 om 20:06 #17491447Koelvloeistoftemperatuursensoren (scrabble !!) schijnen wel vaker stuk te gaan. Die voor het motormanagement dan, niet die voor de meter op het dashboard.
Kosten maar een paar euro (massaproduktie ?).Als deze stuk is wil niet zeggen dat deze het helemaal niet meer doet, maar het kan ook dat ze vanaf een bepaalde temperatuur de verkeerde waarde af gaan geven.
Bijv. als de motor opwarmt gaat het goed, tot bijv. 80 graden, daarboven gaat hij de verkeerde waarde aangeven (bijv. 20 graden). Hierdoor ‘denkt’ het motormanagement dat de motor weer koud is, en gaat te veel inspuiten, waardoor de motor een beetje verzuipt en beroerd gaat lopen.
Maar het MM-lampje hoeft dan zelfs niet eens te geen branden, omdat de waarden voor het MM niet buiten bereik vallen.
Lekker storing zoeken !! :oAls de waarden die de kapotte sensor doorgeeft omhoog en omlaag schieten, kan ik me voorstellen dat het MM-lampje af en toe knippert (buiten bereik). Als de waarde weer binnen bereik komt, gaat het lampje wel weer uit, maar de storing wordt wel opgeslagen.
Zoals Willem al zei, eerst even het motormanagement uitlezen!
Mocht je verder helemaal niks kunnen vinden, die sensor vervangen kan geen kwaad, kost niet heel veel…..20 januari 2010 om 01:09 #17491448Hallo Luitjes,
Bedankt voor de antwoorden !!!!
Koelvloeistof temperatuursensor ( blauwe ) die achter in de inlaatspruitstuk zit, heb ik eergisteren vervangen door een nieuwe, en doet auto doet nog steeds het zelfde.:mad:
Naar mijn weten zit er geen startblokkering in mijn standaard kadettje.:hmmz
Waar kan ik tutorial van de paperclip methode vinden?
Ik kan het niet vinden in het forum:( ….iemand een link?Grtjs Gonzo
21 januari 2010 om 15:02 #17491449Hallo,
Ik heb vandaag van mijn kadett het inspuit gedeelte gedemonteerd, en zag dat de nullastschakelaar flink vervuilt was. Ik heb deze eraf geschroefd, schoongemaakt, en contact aangezet. Nu hoorde ik dat deze schalelaar een onregelmatig tikkend geluid maakte. Het palletje maakt een schokkende beweging alsof het ergens moeite mee heeft. Ik keek naar het mangement lampje, en zag dat deze gelijktijdig mee knipperde met het tikken van de nullastschakelaar.
Het palletje van de schakelaar krijg je alleen met veel kracht in en uit geschoven, of is dat normaal.Zou de nullastschakelaar de grote boesdoener kunnen zijn ?
Grtjs Gonzo
26 januari 2010 om 14:38 #17491450Mijn probleem met Kadett is opgelost.
Heb vandaag op de sloop een Multec injectieblok van een Corsatje gehaald, en de nullastvullingfasemotor van de Corsa en in mijn Kadett geschroefd.
En ja hoor loopt weer als een zonnetje !!!!!
Geen lampje, geen geschok of inhouden meer tijdens het rijden…..loopt ook weer netjes stationair.Ik ken nu weer lekker genieten van mijn ouwe bak.
Jiepieee !!!!:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.